• Anonym (Sen)

    Dagen efter piller, erfarenhet!

    Hej!

    Jag och min kille har haft oskyddat sex ca 1 vecka innan beräknad mens (enligt min mensapp så var ÄL slut med någon dags marginal, men inte helt hundra).

    Vi hade sex flera gånger på raken på kvällen och han kom utanför (ja jag vet att spermier kan komma när som helst under samlag och ja jag vet att det finns spermier kvar i ledarna efter utlösning). vid lunch dagen efter tog jag pillret och sen hade vi sex igen nån timme efteråt.

    Ca en vecka efter att jag tagit pillret och ungefär då jag skulle ha min mens får jag så himla ont i magen, kändes som om livmodern skulle sprängas och det skulle spruta blod men inte ens en droppe kom. Gjorde väldigt ont hela helgen men sen gick det över och nu är allt som vanligt igen.

    Idag är jag på dag 9 över tiden, har inte testat för graviditet men ärligt talat tror jag verkligen inte att jag är gravid heller.. men har för säkerhetsskull beställt hem test.

    Jag har googlat lite och läst mig till att mensen kan bli sen när man tagit dagen efter piller.

    Ni som tagit dagen efter piller, hur sen blev eran mens?

  • Svar på tråden Dagen efter piller, erfarenhet!
  • Anonym (...)

    Dagen efter-piller är inget abortpiller utan det skjuter bara fram ägglossningen. Förutsatt att man inte redan har haft ägglossning för då gör dem inget alls förutom skickar in en drös hormoner man inte behöver.

    Därför ska man absolut inte ha oskyddat sex dagen EFTER man har tagit ett dagen efter piller för har man lyckats skjuta fram ägglossningen så kommer den ju, bara lite längre fram och risken är stor att man blir gravid då. Det står väl i bipackssedeln?!

    Lyckas man skjuta fram ägglossning så blir ju också mensen sen eftersom den alltid kommer på samma tid i förhållande till ägglossningen. Sen kan ju hormonerna påverka kroppen på massa andra olika sätt.

  • Anonym (Sen)

    Jag vet redan allt det du skriver.. dessutom hade vi inte sex DAGEN efter jag hade tagit pillret utan kanske en timme efteråt.

    Min partner och jag vet båda hur barn blir till och får ju ta konsekvensen av det här vågspelet om det blir tokigt.

    Min fråga var inte hur pillret funkar eller inte funkar utan egna erfarenheter av hur länge mensen blivit uppskjuten för de som råkat ut för det. Det står i bipacksedeln att mensen kan bli sen, men inte hur sen.

  • Anonym (...)
    Anonym (Sen) skrev 2019-10-23 15:28:23 följande:

    Jag vet redan allt det du skriver.. dessutom hade vi inte sex DAGEN efter jag hade tagit pillret utan kanske en timme efteråt.

    Min partner och jag vet båda hur barn blir till och får ju ta konsekvensen av det här vågspelet om det blir tokigt.

    Min fråga var inte hur pillret funkar eller inte funkar utan egna erfarenheter av hur länge mensen blivit uppskjuten för de som råkat ut för det. Det står i bipacksedeln att mensen kan bli sen, men inte hur sen.


    Det var länge sedan jag tog ett men jag minns att mensen var såpass sen att jag testade mig flera gånger. Så typ 2-3 veckor sen i alla fall.

    Men ja det står väl också i bipackssedeln att man ska testa sig om mensen är sen i vilket fall....
Svar på tråden Dagen efter piller, erfarenhet!