• Anonym (Yes or no)

    Ljuga om hur man träffats?!

    Träffar just nu en kille som det börjar bli seriöst med. Känns som det snart är dags att presentera honom för mina föräldrar, men saken är den att de är väldigt gammalmodiga av sig i sina åsikter och inte hade förstått att man även kan träffas på det sättet som vi gjort. Funderar därför på att dra en lögn om att vi träffats genom gemensamma vänner eller något sånt "vanligt".

    Någon annan här som har ljugit för någon om hur ni träffat en partner och har ni i så fall lyckats bevara den hemligheten?

  • Svar på tråden Ljuga om hur man träffats?!
  • Anonym (Vi)

    Jag och min man möttes på en sexsida och jag kan ju lätt säga att det inte är den officiella historien. 14 år sen och vi har sagt vår egna variant så många gånger att vi knappt tänker på att det faktiskt inte var så vi träffades.

  • Anonym (Yes or no)
    Anonym (Vi) skrev 2019-10-23 16:50:40 följande:

    Jag och min man möttes på en sexsida och jag kan ju lätt säga att det inte är den officiella historien. 14 år sen och vi har sagt vår egna variant så många gånger att vi knappt tänker på att det faktiskt inte var så vi träffades.


    Intressant! Får jag vara nyfiken och fråga hur ni sagt att ni träffats?
  • Anonym (.)

    Säger alltid att vi träffades på en fest. Är så enkelt och man slipper följdfrågor eller förutfattade meningar... det var inte riktigt så vi träffades.

  • Amidina
    Anonym (.) skrev 2019-10-23 19:14:41 följande:

    Säger alltid att vi träffades på en fest. Är så enkelt och man slipper följdfrågor eller förutfattade meningar... det var inte riktigt så vi träffades.


    Alltså, det kan ju vara rätt festligt på såna sidor, så helt och håller lögn är det väl inte. ;P Det mesta går att svänga runt efter behov, och utan att man råljuger tycker jag. ;)
  • AndreaBD

    Jo, min ex-man och jag hade ju träffats genom en kontaktannons och han berättade alltid att vi hade träffats på någon pub på stan. Jag tycker inte ni är tvungna att berätta sanningen för era föräldrar, men gör inte historien för komplicerat - hitta på något enkelt och så nära sanningen som möjligt, så att ni inte försäger er. 

  • Gizmo

    Jag och mitt ex träffades via heta linjen och det berättar jag för de som undrar. Jag skäms inte för hur vi träffades för 20 år sen.

     

Svar på tråden Ljuga om hur man träffats?!