• Josspersson

    Det här med ägglossning och äl sekret

    Hej på er.

    Fick ma 17e augusti och fick tillbaka mensen den 4e oktober, efter en extrem väntan. Har sedan första blödningsdag ätit bidrottnings gele, och tyck att min kropp kommit i fas.. enligt min kalender har ja i torsdags gått in i min ?fertila ? vecka vilket märktes då ja hade slemmiga flytningar ?bygga bro ? - fasen ni som vet ;)

    Vi myste till de i torsdags och sen har mannen jobbar borta och kommer hem i morgon. Har skippat allt som heter test denna gången då de stressar mig något extremt. Idag (dag 20) ska ja ha min ägglossning och på jobbet rann de till rejält i trosan två gånger trodde ja skulle fått min mens men nepp, istället en rejäl flytning som gick igenom hela trosan blev helt blöt. Tappen är långt upp nästan svår att nå, öppen och hal.. (som den ska va ) Eftersom vi aldrig behövt kämpa såhär tidigare så har ja heller inte behövt hålla på såhär. Ni som är kunniga när man får de här lite genomskinliga men rikliga flygningarna är de fortfarande tid för mys i sängen.? Har en extrem molvärk idag och hade svårt att stå eller gå rakt ett tag. Läste någonstans att lotions flygningarna är säkrast att gå på. Ska mysa till de rejält i Morgon. Finns de en chans.?

  • Svar på tråden Det här med ägglossning och äl sekret
  • Amidina

    Äggvitan (bygga bro) och den väldigt blöta känslan i trosan (oftast vattnigt) är s.k. "peak"-sekret, så länge de finns är det GO-tajm! ;)
    När det börjar bli tjockare och mer klibbigt börjar fabriken stänga igen.
    Kombinerar du äl-test, sekretkoll och temp (eller åtminstone de två sista) så brukar man få väldigt bra koll på sina fertila dagar och när ÄL har inträffat (dagen innan tempen sticker uppåt).

  • Josspersson
    Amidina skrev 2019-10-23 19:30:05 följande:

    Äggvitan (bygga bro) och den väldigt blöta känslan i trosan (oftast vattnigt) är s.k. "peak"-sekret, så länge de finns är det GO-tajm! ;)

    När det börjar bli tjockare och mer klibbigt börjar fabriken stänga igen.

    Kombinerar du äl-test, sekretkoll och temp (eller åtminstone de två sista) så brukar man få väldigt bra koll på sina fertila dagar och när ÄL har inträffat (dagen innan tempen sticker uppåt).


    Åååh tack.. så de finns chans även i morgon.. har mest haft koll på temp och älsekret och tappen har gått från nästan helt sluten till väldigt öppen och hal, håller tummarna för i morgon
  • Amidina
    Josspersson skrev 2019-10-23 20:06:52 följande:
    Åååh tack.. så de finns chans även i morgon.. har mest haft koll på temp och älsekret och tappen har gått från nästan helt sluten till väldigt öppen och hal, håller tummarna för i morgon
    Håller också tummarna för dig/er! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Det här med ägglossning och äl sekret