• Lillajag1989

    Otrohet på sms

    Jag behöver lite vägledning kring hur jag ska hantera mitt dilemma.

    Min sambo fick ett sms mitt i natten av en kollega, och när jag såg det så läste jag igenom deras historik. Många sms var över gränsen för vad jag tycker är ok, smileysar med hjärtan i ögonen, flirtig ton mm mm. De hade smsat med varandra under vår semester vid tillfällen när jag vet att jag suttit brevid. Jag konfronterade honom och han erkände att de hade smsat på det sättet de senaste månaderna, men att han inte riktigt hade tyckt att det var något fel. Han har erkänt att han ville ha bekräftelsen och att han hade varit intresserad av henne. Enligt honom har han nu avslutat allt och sagt åt henne att det måste ta stopp, men jag vågar inte lita på det.

    Jag känner att jag håller på att gå under av sorg! Jag tror att de inte har varit fysiska men jag ser det som ett enormt svek. Jag vet inte vad jag ska göra, ska jag förlora vårt hus och vara tvungen att bara träffa mina barn varannan vecka på grund av detta?!

    Har någon varit i samma sits? Vad gjorde/hade ni gjort i mitt ställe?

  • Svar på tråden Otrohet på sms
  • Anonym (N)

    Jag har varit i samma sits.

    Vad du ska göra beror på hur du är som person, kan du släppa det, gå vidare och börja lita på honom igen? Om svaret är nej är det ingen mening att ens försöka. Att bearbeta ska självklart vara okej, men det får inte pågå i år efter händelsen!

    Jag valde att förlåta, visst ibland händer det att svartsjukan slår till. Men den äter inte upp mig och min relation.

  • Anonym (Ylva)

    Jag tycker att hans förklaring var ärlig att han behövde lite bekräftelse som har inte fick från dig och kände heller inte att han kunde be om det. Då menar jag inte att detta är ditt fel eller att du inte uppskatta din kille men har man varit ihop ett tag kan man lätt glömma bort att ge bekräftelse.

    Jag rekommenderar dig starkt att söka på Esther Perel på youtube. Hon pratar just om otrohet och varför vissa är det.

    När det kommer till din bristande tillit så är det inget du ska jobba utan han måste jobba för att visa att han förtjänar din tillit. Detta måste ni självklart prata om. Jag skulle inte ge rådet att dumpa honom pga av detta. Alla gör misstag men så länge han är villig att rätta sina misstag så förtjänar han en andra chans.

Svar på tråden Otrohet på sms