• Anonym (Weekend)

    Tips på solig weekendresa i dec

    Sambon och jag firar tre år tillsammans i början av december, vi vill gärna resa iväg någonstans i samband med detta. Endast weekend pga ledighet ska fungera med jobb osv, det behöver vara relativt prisvärt då jag är student och inte vill att det ska dra iväg i pris. Sambon vill gärna passa på att få lite sol och därmed extra energi i vintermörkret. Först tänkte vi Prag, men även Wien men det senare spar blir vi till våren. Har ni några tips på weekend resa i dec där man får lite mer soltimmar?

  • Svar på tråden Tips på solig weekendresa i dec
  • Anonym (.)

    December behöver man ju åka ganska långt om det ska bli varmt och soligt, typ Kanarieöarna. Och dit drar man ju inte över en weekend på studentbudget.

    www.yr.no/sted/Spania/Andaluc%C3%ADa/Provincia_de_M%C3%A1laga/statistikk.html

    Den sidan brukar jag använda mig av för att kolla normalväder i olika delar av världen när jag planerar min semester. Brukar funka ganska bra, man får en känsla för hur varmt det brukar vara och hur regnrisken ser ut.

    Spanien är väl inte direkt varmt, men typ 10-13 c varmare än Sverige i alla fall, och man kan åka på studentbudget. Tyckte jag såg att norweigan hade resor dit för 500kr (enkel, utan bagage).

  • Anonym (Weekend)
    Anonym (.) skrev 2019-10-23 20:50:35 följande:

    December behöver man ju åka ganska långt om det ska bli varmt och soligt, typ Kanarieöarna. Och dit drar man ju inte över en weekend på studentbudget.

    www.yr.no/sted/Spania/Andaluc%C3%ADa/Provincia_de_M%C3%A1laga/statistikk.html

    Den sidan brukar jag använda mig av för att kolla normalväder i olika delar av världen när jag planerar min semester. Brukar funka ganska bra, man får en känsla för hur varmt det brukar vara och hur regnrisken ser ut.