• Anonym (E)

    Behöver input från er!

    Hej!

    Jag är helt färdig. Lite kort bakgrundsinfo.. Vi är ett par som haft det kämpigt redan från start men vi har jobbat på relationen och det har funkat hyfsat. när vi fick barn så ändrades allt. Mannen vill ha en massa frihet och göra vad han vill, vilket han i princip fick göra hela första barnets levnadsår. Svärmor har varit fruktansvärd och mannen har alltid skyddat sin narcissistiska mamma. Hela hans släkt har sedan allt detta med svärmor tagit avstånd från mig.

    Nu är vi i läget att mannen helt tappat allt. Han vill inte ta ansvar. Han är ledig mycket på veckorna men vill ändå ha våran 3åring på förskolan. Vilket visserligen är bra ibland så att han får umgås med andra barn och lite mer stimulans.

    Nu sitter han mycket vid sin telefon. Tar inte hand om sig själv alls. Blir arg och sur och är på mig hela tiden med ALLT. Säger jag emot en gång då är det kört och han startar en scen, framför vårt barn. Det viktigast är att han får kasta skit på mig .. Jag försöker säga att vi ska ta det senare när barnet sover men han fortsätter ändå. När han blir arg på mig så säger han även idiotiska saker till vårt barn .. som exempelvis att jag inte älskar ***(vårt barn), att jag vill ta ifrån farmor från värt barn osv. Det är helt sinnessjukt och så JÄVLA lågt att göra något sådant och jag börjar vara kraftigt less.

    Han har varit hemma nästan 5 timmar i dag utan sonen.. men han har inte gjort ett skit här hemma. Han har vilat och enbart gjort saker som är roliga. Sen får jag sköta allt när jag kommer hem. Städa, laga mat, tvätta, leka med vårt barn osv. Och han sätter sig vid telefonen och skiter helt i oss. Det blir bara värre och värre med hans beteende..

    Vad fan är detta ? Han pratar alltid i mun och överrösta mig. Jag får aldrig prata .. Han kör över mig hela tiden och har alltid uppe en mur. Jag försökte trots att han beter sig som ett rövhål ändå säga positiva saker till honom som "bra jobbat"osv. Men han godtar inte det utan fortsätter att hämnas på mig om jag har gjort fel eller sagt ifrån.

    Det känns som att hela jag blir strypt och snart kan jag inte ens säga något alls längre...

    Visst jag är ingen ängel för fem öre.. jag säger vad jag tycker, står på mig, envis, hett temperament och väldigt högljudd ibland.. Ibland kan även jag säga dumma saker.. MEN jag försöker verkligen att bli bättre. Alla dom saker som vi skrev upp tidigare som vi skulle bli bättre på har jag blivit bättre på 50% .. men han har helt seriöst inte blivit bättre på något. Snarare ännu sämre på allt.

    Hur länge ska man kämpa? Vad kan jag göra?

    familjerådgivning är inte ett alternativ då den som vi var till inte passade oss. Och när jag tog kontakt med andra kommuner blev jag enbart slussad till den kommun som vi bör i..

  • Svar på tråden Behöver input från er!
  • neverpreggo

    Det låter inte som att det där är värt att fortsätta. Han vill inte förbättra sig.

  • Anonym (g)

    Finns det ingen annan familjerådgivare i din kommun?
    skaffa samtalshjälp till dig själv
    Förbered dig på separation, ställ dig i bostadskö. Ha heltidsjobb.

  • Drottningen1970

    ... och hans goda sidor som väger upp det vidriga uppförandet som du beskriver är?

    I en relation ska man må bra, ta fram det bästa hos varandra.

    Visst kan det finnas dippar i en relation med det ska INTE vara en lång kamp.

    Utifrån vad du beskriver känns det jättekonstigt att du är kvar.

    Den där relationen kan du kasta på tippen. Den är inte värd besväret. Du kommer att må så

    Myckey bättre på egen hand.

  • Anonym (?)

    Varför passade inte familjerådgivaren? Men det låter som du inte ska kämpa mer alls utan bara avsluta så fort som möjligt. Han är inte bra för dig eller barnet. 

    Låter som  er relation var helt fel från start. Fattar inte varför du ens fortsatt med en sån man (hellre en skithög till man än ingen man alls?).

  • Anonym (Samma sits)

    Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Min sambo bryr sig visserligen om barnet men bara på den lilla tid han orkar då han alltid är trött när han kommer hem från jobbet och måste vila. Sen är det jag som gör mat, plockar undan, städar, diskar tvättar. Han bryr sig inte ett skit om ngt annan än sina egna intressen och bara gnäller på allt och alla. Hans psykiska mående är i botten men han fattar inte att han har problem utan bara skyller ifrån sig på händelser och folk runt omkring honom. Och allt är förstås mitt fel!

    I fredags fick jag nog och sa att jag vill separera så nu är det verkligen ett helvete här hemma. I mitt jobb är jag beroende av att han lämnar på fsk men han gör allt för att ställa till det och jävlas med mig.

    Jag längtar verkligen tills jag får en lägenhet och kan flytta ut för det här är psykisk misshandel.

    Mitt råd är att lämna honom så fort du bara kan, fixa lägenhet innan du säger något så du slipper bo kvar så länge efter att du sagt till honom att du lämnar.

    Hoppas allt ordnar sig för dig.

Svar på tråden Behöver input från er!