Forum Psykisk ohälsa - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Kaxig av antidepressiva!

    Tor 24 okt 2019 18:02 Läst 0 gånger Totalt 7 svar
    Anonym (Vad händer­?)
    Visa endast
    Tor 24 okt 2019 18:02

    Min partner började ta antidepressiva för ca 8 månader sedan, han har blivit kaxig säger exakt vad han tycker både hemma och på jobbet. Han är som en trotsig barnrumpa som måste ha sista ordet och hans åsikt är den som gäller, om någon säger något annat så fnyser han nästan och går. Han lyssnar inte på någon annan och deras tankar och känslor längre utan det är bara han och vad han vill som räknas. Han vill inte ha sex längre utan använder sexleksaker och undviker mig med både ögonkontakt och pratar knappt med mig längre. Jag börjar uppriktigt lessna på honom och hans konstiga beteende sedan några månader tillbaka. Har någon vart med om något liknande? Kommer han fortsätta ta dom här tabletterna länge till så kommer det innebära slutet på den här relationen, jag orkar inte med hans trotsiga beteende.

  • Anonym (hua)
    Visa endast
    Tor 24 okt 2019 18:16 #1

    Aldrig hört talas om det här...men kan det vara så att han mådde dåligt innan och nu blir han "piggare" och då blir han som en djävul?

    Det låter jobbigt.

  • Anonym (Vad händer­?) Trådstartaren
    Visa endast
    Tor 24 okt 2019 18:49 #2

    Jag har aldrig heller hört något liknande, men jag antar att han tryckt ner sina känslor för länge så nu när han mår bättre och känner sig självsäkrare så vågar han. Jag har själv tagit antidepressiva och jag kände mig otroligt stark i mig själv. Kan tänka mig att han gör det och tycker att det inte spelar någon roll om han förlorar allt runtomkring sig. Han beter sig som om han skiter i om han får ha jobbet i behåll eller om relationen funkar. Han pekar finger åt allt och sitter just nu på lite för höga hästar.

    Han visar inga tendenser till att vilja vara med mig sexuellt och använder bara sexleksaker när han känner att han behöver. Han tar inte i mig längre och sista dagarna har jag haft sådant stort behov av närhet och från honom får jag inte ens en blick. Jag funderar allvarligt på att leta tag på en kk för jag kan inte gå med på detta obefintliga sexliv länge till!


    Anonym (hua) skrev 2019-10-24 18:16:53 följande:

    Aldrig hört talas om det här...men kan det vara så att han mådde dåligt innan och nu blir han "piggare" och då blir han som en djävul?

    Det låter jobbigt.


  • Tor 24 okt 2019 19:22 #3

    Antidepressiva förändrar hjärnans kemi. Jag hade en flickvän. Vi passade väldigt bra ihop. Hade kul, bra sex, hon var sexig, vi hade väldigt kul. Hon tog dock antidepressiva enligt ordination sedan tidigare. Hennes läkare tyckte hon skulle byta och hon bytte och tappade kärleken till mig. Då gjorde vi slut. Sedan var hon olycklig i många år efter det och hittade i och för sig en ny karl men hon är ändå olycklig. Och jag letar efter en ny ung sexig flickvän. Så kan det gå.

  • Anonym (Kk)
    Visa endast
    Lör 26 okt 2019 02:33 #4

    Det är inte de antidepressiva som gör honom sådan! Det är depressionen i sig som gör det. Antidepp kanske inte funkar alls? I början av behandlingen så kan depressionen FÖRVÄRRAS! Det är viktigt att närstående läser på om vad antidepp gör och hur en depression fungerar. Och orkar du inte vara med honom för att han inte vill ha sex en period så är det lika att ni gör slut. För sexlivet kommer aldrig vara likadant som när man är nyförälskad och knullar 7 gånger per dag. Tänk sedan om ni skulle få två barn samtidigt med kolik och ingen närstående att hjälpa..

  • Anonym (Vad händer­?) Trådstartaren
    Visa endast
    Lör 26 okt 2019 09:46 #5

    Behandlingen funkar, han säger själv att han mår bättre än aldrig förr. Men är han en sådan här person när han mår bra så vill då inte jag leva med honom. Sen det du skriver om sexet att om inte jag orkar leva med att han inte vill en period så undrar jag varför han då håller på med olika sexleksaker. Menar du att jag ska vara medveten om att han går och leker av sig dag ut och dag in när jag finns att tillgå varje gång? Jag är medveten om att man kanske inte vill ha sex vissa gånger, men gör han samma sak hela tiden (väljer sina sexleksaker) så måste det ligga något annat bakom. Vi kommer inte att få barn tillsammans då ingen av oss kan få barn.


    Anonym (Kk) skrev 2019-10-26 02:33:11 följande:

    Det är inte de antidepressiva som gör honom sådan! Det är depressionen i sig som gör det. Antidepp kanske inte funkar alls? I början av behandlingen så kan depressionen FÖRVÄRRAS! Det är viktigt att närstående läser på om vad antidepp gör och hur en depression fungerar. Och orkar du inte vara med honom för att han inte vill ha sex en period så är det lika att ni gör slut. För sexlivet kommer aldrig vara likadant som när man är nyförälskad och knullar 7 gånger per dag. Tänk sedan om ni skulle få två barn samtidigt med kolik och ingen närstående att hjälpa..


  • Anonym (Uppgi­ven och förban­nad)
    Visa endast
    Ons 18 nov 2020 06:53 #6
    Anonym (Vad händer?) skrev 2019-10-24 18:02:31 följande:

    Min partner började ta antidepressiva för ca 8 månader sedan, han har blivit kaxig säger exakt vad han tycker både hemma och på jobbet. Han är som en trotsig barnrumpa som måste ha sista ordet och hans åsikt är den som gäller, om någon säger något annat så fnyser han nästan och går. Han lyssnar inte på någon annan och deras tankar och känslor längre utan det är bara han och vad han vill som räknas. Han vill inte ha sex längre utan använder sexleksaker och undviker mig med både ögonkontakt och pratar knappt med mig längre. Jag börjar uppriktigt lessna på honom och hans konstiga beteende sedan några månader tillbaka. Har någon vart med om något liknande? Kommer han fortsätta ta dom här tabletterna länge till så kommer det innebära slutet på den här relationen, jag orkar inte med hans trotsiga beteende.


    Mitt ex..Eller vad det nu är blev också dum i huvudet rent ut sagt av SSRI.

    Kunde inte bestämma sig för känslorna för mig. Ena veckan si andra så. Hon har sårat mig ned sitt beteende så att jag inte längre litar på henne och helt enkelt slutat att höra av mig. Då hade hon typ hybris i telefon. En kaxig kall röst som hon försökte göra mjuk.

    Hon blev som du beskriver, kaxig , snygg , lite dryg liksom. Snygg har hon alltid varit men hon var en otroligt varm person vi jhar haft en väldigt stark kärlek under åren, dessutom distans vilken har gjort det extra hett.

    Den personen hon blev med de tabletterna efter 6 månader är ingen person jag vill vara ihop med. Ingen värme, ingen humor, inga känslor på ett djupare plan liksom.

    Det värsta är att de inte alls fattar det när de väl börjat knapra. Jag vet att hon innerst inne älskar mig och har valt mig två ggr redan. Hon brukade vara svartsjuk och frågade alltid när jag skulle fria. ( nu är inte läge i alla fall)

    Hon fick ssri heltid för PMS och utbrändhet. Hon har aldrig varit en deprimerad person innan. Jag tror att hon har börjat sätta ut sina piller, men vad jag förstår så tar det ganska lång tid innan det går ur kroppen.

    Hur gick det för er?
  • Anonym (Uppgi­ven och förban­nad)
    Visa endast
    Ons 18 nov 2020 14:12 #7
    Kramklubba skrev 2019-10-24 19:22:45 följande:

    Antidepressiva förändrar hjärnans kemi. Jag hade en flickvän. Vi passade väldigt bra ihop. Hade kul, bra sex, hon var sexig, vi hade väldigt kul. Hon tog dock antidepressiva enligt ordination sedan tidigare. Hennes läkare tyckte hon skulle byta och hon bytte och tappade kärleken till mig. Då gjorde vi slut. Sedan var hon olycklig i många år efter det och hittade i och för sig en ny karl men hon är ändå olycklig. Och jag letar efter en ny ung sexig flickvän. Så kan det gå.


    Hade samma situation precis, passade perfekt ihop, kände stöd hos varandra, äkta kärlek, lång historia tillsammans, dock hade inte min tjej någon speciell psykisk ohälsa eller tabletter innan.
    Hon fick det som sagt för pms . Sedan blev hon snabbt kallare, ambivalent i sina känslor, slutade säga att hon älskade mig. För att till slut inte vilja kramas eller hålla hand. Bara ego, bara prata om sitt "tillstånd". 
    Sista gången jag pratade med henne för några veckor sedan sa hon att hon trappat ned.och skulle sätta ut psykofarmakan. Men samtidigt hade hon typ hybris och lät som en Östermalmstant.  Jag tycker liksom inte att det är lönt att prata med henne förrän hon slutat med tabletter. 
    Men jag undrar vad som kommer hända när hon slutar ta dem? Blir hon som förr då eller är man ärrad för livet?
    Jag vet att hon tänker på mig och hon har valt mig redan två gånger i livet. 
    Jag kan tycka att det är värt att vänta på , vi hade äkta kärlek och riktigt bra "attraktion" ...ända in i slutet. 
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll