• Anonym (Uppgi­ven och förban­nad)
    Wed 18 Nov 2020 06:53
    531 visningar
    7 svar
    7
    531

    Kaxig av antidepressiva!

    Anonym (Vad händer?) skrev 2019-10-24 18:02:31 följande:

    Min partner började ta antidepressiva för ca 8 månader sedan, han har blivit kaxig säger exakt vad han tycker både hemma och på jobbet. Han är som en trotsig barnrumpa som måste ha sista ordet och hans åsikt är den som gäller, om någon säger något annat så fnyser han nästan och går. Han lyssnar inte på någon annan och deras tankar och känslor längre utan det är bara han och vad han vill som räknas. Han vill inte ha sex längre utan använder sexleksaker och undviker mig med både ögonkontakt och pratar knappt med mig längre. Jag börjar uppriktigt lessna på honom och hans konstiga beteende sedan några månader tillbaka. Har någon vart med om något liknande? Kommer han fortsätta ta dom här tabletterna länge till så kommer det innebära slutet på den här relationen, jag orkar inte med hans trotsiga beteende.


    Mitt ex..Eller vad det nu är blev också dum i huvudet rent ut sagt av SSRI.

    Kunde inte bestämma sig för känslorna för mig. Ena veckan si andra så. Hon har sårat mig ned sitt beteende så att jag inte längre litar på henne och helt enkelt slutat att höra av mig. Då hade hon typ hybris i telefon. En kaxig kall röst som hon försökte göra mjuk.

    Hon blev som du beskriver, kaxig , snygg , lite dryg liksom. Snygg har hon alltid varit men hon var en otroligt varm person vi jhar haft en väldigt stark kärlek under åren, dessutom distans vilken har gjort det extra hett.

    Den personen hon blev med de tabletterna efter 6 månader är ingen person jag vill vara ihop med. Ingen värme, ingen humor, inga känslor på ett djupare plan liksom.

    Det värsta är att de inte alls fattar det när de väl börjat knapra. Jag vet att hon innerst inne älskar mig och har valt mig två ggr redan. Hon brukade vara svartsjuk och frågade alltid när jag skulle fria. ( nu är inte läge i alla fall)

    Hon fick ssri heltid för PMS och utbrändhet. Hon har aldrig varit en deprimerad person innan. Jag tror att hon har börjat sätta ut sina piller, men vad jag förstår så tar det ganska lång tid innan det går ur kroppen.

    Hur gick det för er?
  • Anonym (Uppgi­ven och förban­nad)
    Wed 18 Nov 2020 14:12
    #7
    Kramklubba skrev 2019-10-24 19:22:45 följande:

    Antidepressiva förändrar hjärnans kemi. Jag hade en flickvän. Vi passade väldigt bra ihop. Hade kul, bra sex, hon var sexig, vi hade väldigt kul. Hon tog dock antidepressiva enligt ordination sedan tidigare. Hennes läkare tyckte hon skulle byta och hon bytte och tappade kärleken till mig. Då gjorde vi slut. Sedan var hon olycklig i många år efter det och hittade i och för sig en ny karl men hon är ändå olycklig. Och jag letar efter en ny ung sexig flickvän. Så kan det gå.


    Hade samma situation precis, passade perfekt ihop, kände stöd hos varandra, äkta kärlek, lång historia tillsammans, dock hade inte min tjej någon speciell psykisk ohälsa eller tabletter innan.
    Hon fick det som sagt för pms . Sedan blev hon snabbt kallare, ambivalent i sina känslor, slutade säga att hon älskade mig. För att till slut inte vilja kramas eller hålla hand. Bara ego, bara prata om sitt "tillstånd". 
    Sista gången jag pratade med henne för några veckor sedan sa hon att hon trappat ned.och skulle sätta ut psykofarmakan. Men samtidigt hade hon typ hybris och lät som en Östermalmstant.  Jag tycker liksom inte att det är lönt att prata med henne förrän hon slutat med tabletter. 
    Men jag undrar vad som kommer hända när hon slutar ta dem? Blir hon som förr då eller är man ärrad för livet?
    Jag vet att hon tänker på mig och hon har valt mig redan två gånger i livet. 
    Jag kan tycka att det är värt att vänta på , vi hade äkta kärlek och riktigt bra "attraktion" ...ända in i slutet. 
Svar på tråden Kaxig av antidepressiva!