• mia78

    Oplanerat sladdis Någon med erfarenhet?

    Har precis fått veta att vi väntar barn. Jag är 41 år och min man 39 år.Vi har två barn sedan innan , de är 8 och 7 år. Två täta graviditeter , där vårt första var flera IVF försök. Andra graviditeten var inte planerad, men så tacksam då vi kämpat med vår första barn i flera år. Helt plötsligt blev vi gravida spontant.

    Nu har vi alltså blivit gravida igen, oplanerat, och i en helt annan fas i livet . Vi kände oss nöjda med 2 barn. Som är stora nu.

    Jag grubblar och grubblar , vet inte hur vi ska göra.. Ena stunden tänker jag att det skulle vara mysigt med en bebis, och en gåva att få bli gravid igen , som man kan njuta mer av, och få mkt hjälp av större syskon. Andra stunden blir jag bekväm och vet inte om jag Orkar gå igenom baby och småbarnsfasen IGEN! Någon annan som varit i samma sits? Hur tänkte ni, hur gjorde ni, hur blev det? Tacksam för era svar.

  • Svar på tråden Oplanerat sladdis Någon med erfarenhet?
  • viseversa

    Jag hade behållt. Hade inte tvekat. Det är ment to be. Och som sagt dom andra två är stora så ni har mer tid med en bebis nu. Men vill du göra abort så gör det. Bara du kan bestämma.

  • Litenåfin

    Vi hamnade i samma situation, fast våra stora är sju och tio år. Nu är lillebror två månader och det klart bästa vi gjort. Dom stora hjälper till mycket och den lille är så älskad :) och jag njuter av mammaledigheten på ett helt annat vis än tidigare :)

  • lynx vox

    Jag har en 13-årig flicka (ivf) sen tidigare. Sambon 3 barn 10-13 år. Vi blev spontangravida trots (halvhjärtat) skyddande. Jag har tidigare knappt blivit gravid o annars mf, så ville inte göra abort. Jag 38, han 41. Vi går nu o väntar på vår lilltös som är beräknad på måndag. Visst har vi det bra med stora barn som klarar sej själv, men tänk ändå vad underbart med en liten igen. Vi skojar med de stora barnen o säger att de får ett syskon för att vi ska få bli ?coola? igen. Du anar inte hur töntig man blodregnet dom passerat 10 år ;)

  • mia78


    Tack för era svar, ..visst skulle det vara mysigt med en liten igen. Jag har fått en tid att träffa läkare på måndag för att göra Vul och få graviditetslängd bekräftad.
    Nu hoppas jag att det ska se bra ut, och att jag kanske kan få göra kub , en abort känns som inget alternativ längreSkäms 
  • Pyret13

    Jag blev gravid. Har alltid önskat 3 barn, min man har alltid hållt fast vid att de två vi har är vad vi hinner med. Våra 3,5 och 6,5 år.

    För några veckor sedan blev det efter många om och men tillslut abort. Jag ångrar mig så innerligt. Gråter dagarna igenom, sover inte på nätterna. Jag var så förvirrad och kunde inte tänka klart och min mans ord blev vägledande. Det här är det mest fruktansvärda jag har genomgått. Va absolut säker på att abort är det enda rätta om det är vad du bestämmer dig för, gör det inte om du tvekar.

Svar på tråden Oplanerat sladdis Någon med erfarenhet?