• Sat 26 Oct 2019 23:41
    5111 visningar
    22 svar
    22
    5111

    När är det dags med avlivning på hund? (Allergi)

    Bara en liten input i tråden.. kolla gärna över tvättmedel ( parfymeri ska det vara) och använd inte sköljmedel. Titta över alla saker som är nära honom vad gällande kroppslig kontakt. Tycker en avlivning är helt fel om det inte konstateras utav ev 3-5 olika veterinärer på lika många olika stället oberoende varandra. Det ligger i din uppgift som beskyddare och vägledare för sin hund att finna orsaken och inte bara tro att andra ska kunna lösa det. Börja iaktta och fundera och reagera. Själv slutade jag helt med sköljmedel och använder aldrig parfym på mig själv. Va uppmärksam på vad andra har gjort med sina händer innan dom rör hunden. Kanske smörjt in händerna i någon salva, kliar sig i skrevet eller pillar näsan eller inte tvättat sig om händerna (vilket är vad man alltid bör göra) innan man rör vid hunden !

  • Sat 26 Oct 2019 23:48
    #8

    [quote=79990463][quote-nick]FallenAngelNr1000 skrev 2019-10-26 23:41:11 följande:[/quote-nick] parfymfri* ska det ju stå. Tänkte även kolla så att den inte utsätts för fukt där den sover. Duschar ni ner i öronen så hade jag slutat med det direkt! Hunden min när den kom till mig hade öroninflammation o jag fick senare ett erkännande utav en av de tidigare ägarna att de spolade rakt ner i örat! Hemskt ! Helosan fungerar rätt bra men då ska det va rentvättat innan. Tänker runt magtrakten o snoppen. Börja klia åt hunden istället för att låta den klia sönder sig. Ha rena händer då!!!!

  • Sat 26 Oct 2019 23:48
    #10

    [quote=79990463][quote-nick]FallenAngelNr1000 skrev 2019-10-26 23:41:11 följande:[/quote-nick] parfymfri* ska det ju stå. Tänkte även kolla så att den inte utsätts för fukt där den sover. Duschar ni ner i öronen så hade jag slutat med det direkt! Hunden min när den kom till mig hade öroninflammation o jag fick senare ett erkännande utav en av de tidigare ägarna att de spolade rakt ner i örat! Hemskt ! Helosan fungerar rätt bra men då ska det va rentvättat innan. Tänker runt magtrakten o snoppen. Börja klia åt hunden istället för att låta den klia sönder sig. Ha rena händer då!!!!

Svar på tråden När är det dags med avlivning på hund? (Allergi)