Inlägg från: Anonym (Erfaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erfaren)

    Min dotter lever i en destruktiv relation

    Colourfulrainbow skrev 2019-10-27 14:13:46 följande:

    Jadu, kan du bjuda hem henne? Bara henne. Dra till med någon nödlögn att du behöver hjälp med att färga håret, måla naglarna, eller något annat riktigt "tjejigt" för att hennes man inte ska vilja följa med. Sen samlar du ihop några av hennes vänner (som går att lita på), kontakta kvinnojouren och kvinnofridslinjen och föreningen Storasyster och se om någon från någon av dessa organisationer kan komma hem till er. När hon väl kommit hem till dig, eller om ni gör detta hos en annan person så låser ni dörren. Även fönster ska vara låsta och några får även blockera ytterdörren.

    Sen får ni ha ett viktigt samtal. Vad som bör sägas under det här samtalet kan ni få hjälp av från tex kvinnojouren.


    Bjuda hem för att måla naglar, med fyra timmars körtid?

    Det lär hennes idiot till karl aldrig godkänna heller.

    Du bagatelliserar en mycket allvarlig situation, säkert med vida intentioner men det kommer inte gå.
  • Anonym (Erfaren)
    Colourfulrainbow skrev 2019-10-27 14:17:07 följande:

    Var beredd på att hon kommer ringa honom det första hon gör och därför måste ni beslagta hennes mobil först och främst. Om ni har hemtelefon så drar ni ut sladdarna och gömmer telefonerna.

    Hon kommer försöka ta någon av de andras telefoner, så därför är det bra om deras telefoner också är väl gömda, men helst inlåsta i ett skåp.


    Det du föreslår är inte genomförbart eller ens lagligt.
  • Anonym (Erfaren)
    Colourfulrainbow skrev 2019-10-27 15:31:01 följande:

    Nu missade jag att det var fyra timmars körtid och föreslog sedan att de skulle ta en tjejkompis som bodde närmare.

    Bagatelliserar? Inte precis. Det jag föreslår är drastiskt, men det är vad som behövs göras. Det hjälper inte att prata, prata, prata. Något måste ske.

    Och jag är också erfaren. Mer än vad du kan ana.


    Nu är det ingen tävling i vem som har störst erfarenhet i och för sig.

    Det du föreslår fungerar inte. Så mycket kan jag säga.
Svar på tråden Min dotter lever i en destruktiv relation