• Thessiss

    Fostervatten el extremt vattniga flytningar?

    Hej.

    Jagr gravid och har bf 22/11 med mitt 4:e barn.

    Min slemproppen har släppt i omgångar sen några veckor tillbaka.

    Har även extremt mycket sammandragningar som gör ont. Knappt så jag kan resa mig och gå några steg utan att jag får en sammandragning som gör ont.

    Men nu har jag även känt i några dar att det rinner längs benen och varje gång jag kissar så får jag sitta jättelänge på toa för det slutar aldrig rinna. Och det är genomskinligt och inte kissfärgat som kommer.

    Barn 1 och 3 gick vattnet på förlossningen så kan inte jämföra med de.

    Barn nr 2 som kom för snart 9 år sedan fick jag läckage med men kommer inte ihåg hur det var mer än en konstig känsla av att det inte stämde i magen så därför åkte jag in på kontroll och då var de vatten som rann.

  • Svar på tråden Fostervatten el extremt vattniga flytningar?
  • Thessiss

    Godmorgon.

    Ligger inlagd på observation och troligen är det livmodertappen som blöder.

    Ska träffa läkare kl 9.00 för att diskutera vad som ska ske framöver.

    Endera blir jag igångsatt inom kort eller så blir jag troligtvis inlagd tills det är dags med förlossning.

  • JodiBabe
    Thessiss skrev 2019-10-30 08:36:22 följande:

    Godmorgon.

    Ligger inlagd på observation och troligen är det livmodertappen som blöder.

    Ska träffa läkare kl 9.00 för att diskutera vad som ska ske framöver.

    Endera blir jag igångsatt inom kort eller så blir jag troligtvis inlagd tills det är dags med förlossning.


    Ok, känns det ok? 
    Är du orolig?

    Tar de hand om dig? 
    Skickar dig kraft och energi!!!
  • Thessiss

    Just nu får jag knata runt på förlossningen för att se om blödningen fortsätter, typ provocera kroppen.

    Håller det sig lugn blir jag skickad till patienthotellet och får en ny bedömning ikväll och imorgon bitti.

    Är det lugnt imorgon så blir jag nog hemskickad istället lät det som.

    Nja lugn å lugn vet jag inte, orolig är jag då ingen kan säga exakt varför jag blöder. Vart samma i förra graviditeten att jag blödde mellan v33-35 sen slutade det, men samma svar då att de var osäkra på blödningen men trodde de var livmodertappen.

    Jag har en syster som förlorade sitt barn 2 v innan bf pga moderkakan släppte så det nojjar jag mig över att det ska hända.

    Ingen blödning än men får ökade sammandragningar vid rörelse märker jag.

  • Thessiss

    När de undersökte vart blödningen kom ifrån på gyn undersökning så sa läkaren att det inte var nån vattenavgång för det fanns inget i vatten i slidan el hur hon nu sa, var rätt trött när hon undersökte mig.

    Vattnet hade inte gått iaf

  • Phie84

    Hej

    Ny här i tråden. Va inne i måndags för å kolla om ja läckte, enligt doktorn gjorde ja inte detta men på mitt besök hos barnmorskan igår, tisdag så trodde hon visst att de va pyspunka på mig då de luktar sperma-liknande å kommer i omgångar.

    Blir blöt i trosan inte alls som en flytning utan blöt.

    Me dottern gick vattnet i olika omgångar å utan en ända värk så kände att det behövdes kollas upp. Dottern kom i v36 å ja e nu i v35.

    Igårkväll å inatt kom de riktiga värkar som kändes som f.n,

    Känner att förlossningen e nära nu, lär inte gå tiden ut. Bm å ja bokade in en tid till sen sa hon att de lär bli sista.

    Någon annan som haft pyspunka?

  • Jodyanna

    På mig va de samma. Läckte massor när jag kissade eller böjde mig fram. Då rann de till. Åkte in då i v 38 och dom ruckade lite på magen, då kom inget vatten. Åkte in med de 3 gånger och varje gång sa dom att de va flytningar.

    Sen i v 42 kände jag inte bebisen så åkte in och en överläkare kollade med ultraljud och sa att det absolut inte finns vatten kvar och undra varför jag inte kommit in med de innan. Berätta de då att jag varit inne ned de 3 gånger men ingen trott på mig. Nu gick de sin tur de va bra, men sonen va enormt liten och uttorkad.

  • JodiBabe
    Jodyanna skrev 2019-10-30 14:30:31 följande:

    På mig va de samma. Läckte massor när jag kissade eller böjde mig fram. Då rann de till. Åkte in då i v 38 och dom ruckade lite på magen, då kom inget vatten. Åkte in med de 3 gånger och varje gång sa dom att de va flytningar.

    Sen i v 42 kände jag inte bebisen så åkte in och en överläkare kollade med ultraljud och sa att det absolut inte finns vatten kvar och undra varför jag inte kommit in med de innan. Berätta de då att jag varit inne ned de 3 gånger men ingen trott på mig. Nu gick de sin tur de va bra, men sonen va enormt liten och uttorkad.


    Men vad arg jag blir att ingen tar symtomen på allvar! Tur att han klarade sig.
  • JodiBabe
    Thessiss skrev 2019-10-30 10:31:11 följande:

    När de undersökte vart blödningen kom ifrån på gyn undersökning så sa läkaren att det inte var nån vattenavgång för det fanns inget i vatten i slidan el hur hon nu sa, var rätt trött när hon undersökte mig.

    Vattnet hade inte gått iaf


    Har du bett att få ultraljud? Kram
  • JodiBabe
    Thessiss skrev 2019-10-30 09:53:58 följande:

    Just nu får jag knata runt på förlossningen för att se om blödningen fortsätter, typ provocera kroppen.

    Håller det sig lugn blir jag skickad till patienthotellet och får en ny bedömning ikväll och imorgon bitti.

    Är det lugnt imorgon så blir jag nog hemskickad istället lät det som.

    Nja lugn å lugn vet jag inte, orolig är jag då ingen kan säga exakt varför jag blöder. Vart samma i förra graviditeten att jag blödde mellan v33-35 sen slutade det, men samma svar då att de var osäkra på blödningen men trodde de var livmodertappen.

    Jag har en syster som förlorade sitt barn 2 v innan bf pga moderkakan släppte så det nojjar jag mig över att det ska hända.

    Ingen blödning än men får ökade sammandragningar vid rörelse märker jag.


    Förstår att det känns oroligt. Men det behöver inte vara samma för din syster.
  • JodiBabe
    JodiBabe skrev 2019-10-30 19:27:27 följande:
    Förstår att det känns oroligt. Men det behöver inte vara samma för din syster.
    Men dejt behöver inte vara samma som för din syster för dig*
  • Thessiss

    Hej. En liten uppdatering.

    Vattnet har inte gått helt men hade pyspunka tydligen. Finns vatten kvar så det är ingen fara med bebisen.

    Men blödningen jag har fortsätter fast väldigt lite men är ändå färskt blod. Får medicin för att stoppa blödningen men den hjälper inte riktigt

    Ska iväg på ul nu kl 14 för att se vart det blöder i magen. Kan ev vara moderkakan trodde läkaren för tappen verkar det inte vara och jag har även ont i magen.

    Blir fortsatt inlagd tills bebisen föds.

    Om allt håller sig lugnt i magen blir jag troligtvis igångsatt mån el tisdag. Läkarna vill helst vänta tills dess om det går.

  • JodiBabe
    Thessiss skrev 2019-10-31 11:18:16 följande:

    Hej. En liten uppdatering.

    Vattnet har inte gått helt men hade pyspunka tydligen. Finns vatten kvar så det är ingen fara med bebisen.

    Men blödningen jag har fortsätter fast väldigt lite men är ändå färskt blod. Får medicin för att stoppa blödningen men den hjälper inte riktigt

    Ska iväg på ul nu kl 14 för att se vart det blöder i magen. Kan ev vara moderkakan trodde läkaren för tappen verkar det inte vara och jag har även ont i magen.

    Blir fortsatt inlagd tills bebisen föds.

    Om allt håller sig lugnt i magen blir jag troligtvis igångsatt mån el tisdag. Läkarna vill helst vänta tills dess om det går.


    Ok vad bra att du är omhändertagen!
  • 2barnsmorsan

    [quote=80000399][quote-nick]Thessiss skrev 2019-10-31 11:18:16 följande:[/quote-nick]Hej. En liten uppdatering.

    Vattnet har inte gått helt men hade pyspunka tydligen. Finns vatten kvar så det är ingen fara med bebisen.

    Men blödningen jag har fortsätter fast väldigt lite men är ändå färskt blod. Får medicin för att stoppa blödningen men den hjälper inte riktigt

    Ska iväg på ul nu kl 14 för att se vart det blöder i magen. Kan ev vara moderkakan trodde läkaren för tappen verkar det inte vara och jag har även ont i magen.

    Blir fortsatt inlagd tills bebisen föds.

    Om allt håller sig lugnt i magen blir jag troligtvis igångsatt mån el tisdag. Läkarna vill helst vänta tills dess om det går.[/

    Tack för uppdateringen. Hoppas allt går bra för dig. Vad skönt att du är omhändertagen nu. Lycka till!

  • Ebo88
    Thessiss skrev 2019-10-31 11:18:16 följande:

    Hej. En liten uppdatering.

    Vattnet har inte gått helt men hade pyspunka tydligen. Finns vatten kvar så det är ingen fara med bebisen.

    Men blödningen jag har fortsätter fast väldigt lite men är ändå färskt blod. Får medicin för att stoppa blödningen men den hjälper inte riktigt

    Ska iväg på ul nu kl 14 för att se vart det blöder i magen. Kan ev vara moderkakan trodde läkaren för tappen verkar det inte vara och jag har även ont i magen.

    Blir fortsatt inlagd tills bebisen föds.

    Om allt håller sig lugnt i magen blir jag troligtvis igångsatt mån el tisdag. Läkarna vill helst vänta tills dess om det går.


    Hur går det för dig? Hoppas allt är bra!
  • Thessiss

    Han kom igår kväll 23.19.

    Blev igångsatt runt 18 tiden så det var klart på 5-6 timmar och gick jättebra.

    Men jag måste ha läckt fostervatten även fast den läkaren som undersökte mig när jag åkte in akut sa att det inte stämde, för jag fick göra ett tillväxtultraljud vid 15.00 och då hade jag knappt inget Fostervatten alls kvar.

    Men ut kom en frisk och pigg kille på 2890 g och 47 cm lång. Blev född i v 37+3

  • Ebo88
    Thessiss skrev 2019-11-05 10:51:00 följande:

    Han kom igår kväll 23.19.

    Blev igångsatt runt 18 tiden så det var klart på 5-6 timmar och gick jättebra.

    Men jag måste ha läckt fostervatten även fast den läkaren som undersökte mig när jag åkte in akut sa att det inte stämde, för jag fick göra ett tillväxtultraljud vid 15.00 och då hade jag knappt inget Fostervatten alls kvar.

    Men ut kom en frisk och pigg kille på 2890 g och 47 cm lång. Blev född i v 37+3


    Ååh stort grattis!! Härligt att höra att ni mår bra!

    Vad tråkigt att läkaren missat det. Hoppas dom verkligen lärt sig av sina misstag, men samtidigt tråkigt att det var på er bekostnad.

    Men underbart iaf att höra att ni mår bra och att ni har er lille prins!!
  • 2barnsmorsan
    Thessiss skrev 2019-11-05 10:51:00 följande:

    Han kom igår kväll 23.19.

    Blev igångsatt runt 18 tiden så det var klart på 5-6 timmar och gick jättebra.

    Men jag måste ha läckt fostervatten även fast den läkaren som undersökte mig när jag åkte in akut sa att det inte stämde, för jag fick göra ett tillväxtultraljud vid 15.00 och då hade jag knappt inget Fostervatten alls kvar.

    Men ut kom en frisk och pigg kille på 2890 g och 47 cm lång. Blev född i v 37+3


    Stort grattis!!! Vad skönt att höra att allt gått bra. Ta hand om dig och den lille! :)
  • JodiBabe
    Thessiss skrev 2019-11-05 10:51:00 följande:

    Han kom igår kväll 23.19.

    Blev igångsatt runt 18 tiden så det var klart på 5-6 timmar och gick jättebra.

    Men jag måste ha läckt fostervatten även fast den läkaren som undersökte mig när jag åkte in akut sa att det inte stämde, för jag fick göra ett tillväxtultraljud vid 15.00 och då hade jag knappt inget Fostervatten alls kvar.

    Men ut kom en frisk och pigg kille på 2890 g och 47 cm lång. Blev född i v 37+3


    Grattis! Skönt att allt gick bra. 

    Hoppas, som nån skrev tidigare, att läkarna lär sig av sina misstag! Drygt att de ej tog dig på allvar.
    Kramar
Svar på tråden Fostervatten el extremt vattniga flytningar?