Inlägg från: Hawk |Visa alla inlägg
  • Hawk

    Bör jag ta ett test till?

    Jag fick väldigt gravidliknande symptom när jag började dra ner på amningen ca ett år efter förlossningen, innan mensen satt igång. Såpass mycket att jag tog ett par tester, som var negativa. Var flera gånger säker på att mensen skulle dra igång också utan att det hände. Vet inte vad du har för skydd, men skulle tro att det inte är helt ovanligt att få liknande symptom innan mensen kommer igång igen. Har du ett tillförlitligt skydd så bör sannolikheten att du är gravid vara liten, men det kan ju vara skönt att bekräfta med ett test.

  • Hawk

    Jag minns inte exakt hur länge men en ganska lång period. Mycket längre än vanlig pms. Alltså flera veckor. Pendlade som sagt mellan klassiska gravsymptom och klassiskt mensen är på väg. Tog gravtest vid två tillfällen, vilket jag inte ens har gjort för ?riktig? graviditet, så övertygande symptom hade jag.


    Migas skrev 2019-10-30 09:23:16 följande:

    Jag har inte aktivt försökt att trappa ned amningen men det är klart att det sker väl naturligt desto mer vanlig mat de äter. Hur lång tid hade du symptomen innan mensen kom? 

    Jag har flera gånger varit säker på att mensen är på gång, men även spänningar i brösten (som visserligen kan bero på amningen) och sen den illamåendet och tröttheten. Jag hoppas och tror (då jag har kopparspiral) att det bara är symptom på att kroppen håller på att komma igång igen, men kan ändå inte låta bli att fundera kring graviditet då det känns precis som innan jag plussade :-/ Men som du säger så tror jag inte heller att det är så ovanligt att ha sådana symptom, men jobbigt när de håller på så länge och inget händer  

    Ska ta och beställa test idag, så hoppas jag att de hinner komma innan helgen, då är det två veckor sen jag tog förra testet och då borde man väl kunna lita på att testet stämmer trots att jag inte har en aning om var i cykeln jag är (eller om den ens har kommit igång än)? 


Svar på tråden Bör jag ta ett test till?