Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Saknar mina bonusbarn

Jag har funnits i mina bonusbarns liv sen dom var 2år till 11 år gamla.

Nu har jag och deras pappa gått skilda vägar. Det har varit dåligt i några år men vi har försökt och försökt tills det inte gick längre.

MEN han vägrar låta mig träffa barnen och jag är helt förtvivlad. Jag saknar dom enormt mycket.

Hur hanterar jag det här?

• Svar på tråden Saknar mina bonusbarn
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (........) skrev 2019-10-28 21:14:52 följande:

Har inget bra svar men vad jag känner med dig :( varför tror du han gör så? Finns det nåt annat sätt, via mamman, farföräldrar mm?

Han säger att han vill bryta helt för att gå vidare och skaffa ett nytt liv. Att han inte vill träffa mig och det då inte går om jag ska träffa barnen.

Deras mamma gick bort när barnen inte ens hunnit fylla ett år. Jag har pratat med hans mamma och hon vill också att jag ska träffa barnen men säger att hon har pratat med honom men att han säger nej.
  • Anonym (Ledsen)

Jag har inte ens fått prata med barnen i telefon. Jag är så rädd att dom ska tro att jag övergivit dom :(

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (X) skrev 2019-10-28 21:21:17 följande:

Hur kommer det sig att du inte adopterat barnen när ni levt ihop så länge och mamman är död?

Jadu det borde jag ju gjort. Jag vet inte hur det funkar rent juridiskt. Vi var aldrig gifta men planen var alltid att vi skulle gifta oss.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (........) skrev 2019-10-28 21:25:12 följande:

Å jisses :( så ego av pappan! Han borde sätta deras behov före sina.... hur länge sen var det du pratade med barnen?

En månad ungefär. Jag hoppas att han kanske får sitt förnuft tillbaka och kan förstå. Jag har skrivit olika förslag till honom som att vi kan sköta lämningarna och hämtningar i skolan så slipper han ju träffa mig. Men han har inte svarat på det.
  • Anonym (Ledsen)
    mompan skrev 2019-10-28 21:27:16 följande:

Han verkar tyvärr inte tänka på vad barnen behöver (känna att du inte överger dem) utan mer på vad han behöver just nu (ta avstånd från dig). Har det varit så här länge, eller bröt ni precis nu?

Jag hoppas han förstår att de har en egen relation till dig, och låter er fortsätta ha det om än att den blir annorlunda än hur den var när ni levde tillsammans. Vet inte vad du kan göra mer än att förklara för honom hur du tänker. Berättade ni om separationen för barnen tillsammans?

Det är bara cirka två månader sedan vi delade på oss.

Vi berättade för barnen tillsammans.

Precis efter fick jag hämta barnen och visa mitt nya boende för dom. Dom har ett rum hos mig och vi gjorde iordning rummet tillsammans. Dom var hos mig några gånger tills han för en månad sen sa att det inte gick mer.

Jag trodde aldrig i mina vildaste fantasier att jag inte skulle få träffa dom mer.

Jag hoppas att han kommer förstå.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (X) skrev 2019-10-28 21:35:40 följande:

Barn har rätt att träffa anknytningspersoner, kolla detta med en jurist!

Tack för tipset! Det ska jag absolut göra.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Mimmi) skrev 2019-10-28 21:38:45 följande:

Vad elakt mot barnen.Håll ut ,ha tålamod.Barnen saknar nog dig ochså.

Jag försöker men det är inte lätt. Det var jobbigt att lämna dom för att flytta ut och var för deras skull jag kämpade så pass länge med mitt förhållande som jag gjorde. Men när jag flyttade ut trodde jag ju att dom skulle vara hos mig med.

Nu är allt svårt, jag kan inte äta och är så otroligt trött men när jag ska sova kan jag inte utan bara gråter. Har en ständig klump i bröstet och det känns ibland som om jag inte kan andas. Vill bara hålla om dom och berätta hur mycket jag älskar dom!!!
  • Anonym (Ledsen)

Han har ringt nu på morgonen!! Han har ändrat sig!!!

Hans mamma har varit där igår och pratat med honom och barnen. Barnen vill träffa mig och han säger att han har varit orättvis mot dom. Dom kommer hem till mig i eftermiddag!!!!!! Han säger att dom kan sedan få vara hos mig varannan helg. Jag är så fruktansvärt glad!!!

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Samma här) skrev 2019-10-29 09:49:02 följande:

Du är inte ensam Ts!

Jag var mamma till bonus i 15år, men pappan är psykiskt sjuk och vägrar bonus all kontakt med mig.

Jag har gråtit floder och saknar bonus varje dag. Jag förstår inte hur man kan vara så ego att ta ett barn från sin tryggaste anknytning (mig), bara för att jävlas.

Jag hoppas att din fd inte är så sjuk som min, och kan tillåta att ni har kontakt då och då.

Han har ringt nu på morgonen och jag kommer få träffa dom idag!!!

Jag förstår känslan. Det är helt fruktansvärt. Hur länge sen är det du träffade ditt bonusbarn? Hur gammalt är barnet?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (........) skrev 2019-10-29 09:36:29 följande:

Fantastiskt!! Så glad för din skull :D

Taaack!! Jag svävar på moln av lycka! Längtar så tills dom kommer :D
  • Anonym (Ledsen)
    MaryM skrev 2019-10-29 07:57:05 följande:

TS, först och främst: jag börjar nästan gråta här på tåget av medlidande för dig och barnen!

Är pappan mycket bitter på dig? Vad det du som lämnade honom?

Jag tänker att du kan ju förmodligen gå den juridiska vägen för att träffa barnen men frågan är om det är bäst? Du kanske ändå ska ha lite is i magen och vänta någon månad till. Pappan kanske kommer på att det vore fint med lite avlastning när den första bitterheten har lagt sig.

Du kan ju iofs kontakta en familjerättsadvokat redan nu för att kolla dina rättigheter. Men jag hade inte gått i öppen strid med exet just nu, han kan ju lugna ner sig.

Hur är han normalt som person? Är han en bra pappa?

Jag kommer få träffa dom idag! Hans mamma var där igår och dom hade pratat tillsammans med barnen och barnen vill träffa mig så han har ändrat sig.

Han verkar bitter men jag vet inte varför. Beslutet om att dela på oss var bådas. Men var jag som började diskutera det.

Normalt är han bra. Men har svårt med att prata om känslor och håller inne mycket. Han är en jättebra pappa, fast med det praktiska är det jag som skött det mesta.
  • Anonym (Ledsen)
    Brumma skrev 2019-10-29 10:06:11 följande:

Gud så skönt! För både dig och barnen :)

Bra mamma som "lägger sig i" när barnbarnen mår dåligt!

Jag hade tur när vi separerade (vi hittade dock tillbaka senare men det visste vi inte då). Både pappan och mamman avsatte tid med dottern på "sin" tid och "gav" till mig :)

Skönt att även ditt ex tänkt till :)

Ja! Jag är så glad!

Och vad skönt när alla kan samarbeta för barnens skull och se att dom behöver alla människor som älskar dom i sitt liv! :)
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Samma här) skrev 2019-10-29 10:11:21 följande:

Bonus är myndig så de kan inte göra något. Rädslan för sin pappa är så stor att jag valt att ta ett steg tillbaka istället. Vi har sporadisk kontakt via Messenger.

Varför är barnet rädd för sin pappa? Vad bra att du kan prata med barnet på messenger. Vad säger barnet?
  • Anonym (Ledsen)

Bonus är myndig så de kan inte göra något. Rädslan för sin pappa är så stor att jag valt att ta ett steg tillbaka istället. Vi har sporadisk kontakt via Messenger.

Varför är barnet rädd för sin pappa? Vad bra att du kan prata med barnet på messenger. Vad säger barnet?
  • Anonym (Ledsen)

• Anonym (Ledsen)

Oj vad det kom många likadana inlägg

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Samma här) skrev 2019-10-29 10:41:03 följande:

För att han är psykiskt sjuk. Men inte tillräckligt för att buras in. Jag skyddade henne så länge jag kunde, men alla har en gräns, så även jag. Till slut fick jag inget annat val än att dra därifrån och lämna bonus :(

Jag hoppas att han ska sänka garden så småningom, men det troligaste är att allt rinner ut i i sanden iom att bonus blir äldre och kanske skaffar egen familj.

Tack!

Hoppas ni kan ses snart! Om bonusen blir äldre kanske hon bryter från sin pappa om han är sådan.

Bor bonusen hos honom fortfarande?
Svar på tråden Saknar mina bonusbarn