• Tue 29 Oct 2019 08:00
    276 visningar
    2 svar
    2
    276

    Speciellt Yrkesskicklig sjuksköterska

    Hej!

    Intresserad av att höra hur det ser ut i övriga landet. Hur blev det med extra betalt till speciellt yrkesskickliga sjuksköterskor?

    På min arbetsplats jobbar kanske fem stycken som kvalar in, men bara en fick påslaget på lönen. Det förklarades med att de började ta en summa från alla andras lönepott som lades på den här specifika personen. Det blev alltså inget över till oss andra.

    Men snart 20 års erfarenhet inom samma specialité, driven , ansvarstagande känns detta väldigt surt.

  • Svar på tråden Speciellt Yrkesskicklig sjuksköterska
  • Tue 29 Oct 2019 08:42
    #1

    Här var kravet att man skulle jobbat 15 år. På mitt jobb kvalade 20 personer in. Av dessa fick 2 lönepåslaget. Känns bara som nya lönepåslaget skapar irritation på arbetsplatsen då de bara ger de till så få medans andra som gör samma uppgifter/lika duktiga blir utan. Varför ska vissa jobba med 10 tusen mindre i lön med samma erfarenheter.

  • Tue 29 Oct 2019 08:56
    #2

    Precis, det var vad jag sa när det först kom på tal. Det kommer bli missnöje i gruppen.

    Jag hade hoppats detta var en chans att få lite bekräftelse lönemässigt,

    Kan någon förklara hur man har råd att nyanställa för en betydligt högre lön än vad de vill ge en erfaren? Detta hör inte riktigt till det nya påslaget men ändå en lönefråga...

Svar på tråden Speciellt Yrkesskicklig sjuksköterska