• Anonym (J)

    Kris med pojkvännen

    Hej!

    Har kris ned pojkvännen. Vi har träffats i ett halvår och under de senaste 3 månaderna har vi haft sex en gång.. jag har liksom väntat på att det ska bli bättre, att han ska vilja.. Redan från början hade vi inte mycket sex alls, såpass att jag redan efter knappt 2 månader bestämde mig för att lämna honom  för att vi kändes som ett gammalt gift par. Men jag tog tillbaka honom. Jag är absolut inte översexuell men att vilja ha sex några gånger i veckan är väl inte mycket begärt, speciellt i början när man borde vara sådär härligt nykär? Vi har haft sex 2 gånger nyktra under detta halvår. Resten har han varit full. Sist när vi hade sex (för två månader sedan) frågade han hur länge jag orkar egentligen och om jag inte var klar snart..?

    Jag har flera gånger frågat varför han inte vill ha sex med mig och på fyllan råkade han haspla ur sig att han "hellre fixar det själv" (detta minns han dock inte och ångrar). Han har också sagt att alla tjejer är så kåta hela tiden och att tjejer är mycket kåtare än killar.. han har även sagt att han inte gillar när jag pillar på honom så känns liksom hopplöst att börja nåt också..

    Nu när jag sagt att vi nog inte passar för varandra och borde bryta eftersom vi är såpass olika säger han att han har erektionsproblem som han borde kollat upp och sökt hjälp för, för länge sen... Vet inte vad jag ska göra. Han verkar inte ha sett vårat sexliv som ett problem innan jag försökte dumpa honom..

    Jag är 26 och han är 36.

  • Svar på tråden Kris med pojkvännen
  • CitronTulo

    De gånger som ni har legat, har han haft problem att få upp den eller komma då?

    Tycker du att förhållandet är bra om man bortser från detta? Om det finns annat som inte heller stämmer så är det väl ingen idé att dra ut på det tänker jag, men är det bra så avvakta och se om det är erektionsproblem som det verkligen handlar om och ge honom en chans att försöka komma till rätta med det.

  • Anonym (.)

    Lämna. Funkar sex så här dåligt efter då kort tid är det bättre att snabbt avsluta.

    Stannar du kommer du vara bli bitter. Att ändra på hans sexlust är ungefär lika svårt som att ändra hans kroppslängd. Det kommer inte ske nån ändring.

  • Anonym (J)
    CitronTulo skrev 2019-10-31 08:02:14 följande:

    De gånger som ni har legat, har han haft problem att få upp den eller komma då?

    Tycker du att förhållandet är bra om man bortser från detta? Om det finns annat som inte heller stämmer så är det väl ingen idé att dra ut på det tänker jag, men är det bra så avvakta och se om det är erektionsproblem som det verkligen handlar om och ge honom en chans att försöka komma till rätta med det.


    Alltså, inte jättestora problem kan jag inte säga. Visst har den sloknat några gånger efter en stund men då har han har varit jättefull också..


    Det är bra i övrigt. Han är jättesnäll och bra, det är det som gör det så jobbigt.


     

  • Anonym (J)
    Anonym (.) skrev 2019-10-31 08:29:54 följande:

    Lämna. Funkar sex så här dåligt efter då kort tid är det bättre att snabbt avsluta.

    Stannar du kommer du vara bli bitter. Att ändra på hans sexlust är ungefär lika svårt som att ändra hans kroppslängd. Det kommer inte ske nån ändring.


    Det är det jag är rädd för..
  • LoveRain

    Ni har olika sexlust, han gillar inte när du vill ta på honom och vara fysiskt nära. Han verkar mest se sex som något som måste bli överstökat. Du känner dig så pass frustrerad över detta att du redan gjort slut en gång.

    Han är säkert snäll och fin på många sätt och det gör dig förvirrad för om han ?bara? kunde ha lite mer lust så hade det varit perfekt? Lura inte dig själv. Det är så lätt att se en person för hens potential och missa hur personen faktiskt är och vad hen gör här och du.

    Om han är exakt som han är nu, ser du er tillsammans om ett år då? Om fem år? Är svaret nej så vet du vad du bör göra.

  • Anonym (E)
    Anonym (J) skrev 2019-10-31 08:52:21 följande:

    Alltså, inte jättestora problem kan jag inte säga. Visst har den sloknat några gånger efter en stund men då har han har varit jättefull också..

    Det är bra i övrigt. Han är jättesnäll och bra, det är det som gör det så jobbigt.

     


    Eftersom han är full ofta när ni har sex så kanske han har någon mental issue med sex som släpper nör han blir full. Antingen att han är nervös eller att han inte har så lätt att bli kåt. Även svårigheter att få stånd kan motsägelsefullt nog släppa när man är packad om de beror på nervositet.

    Men hur dom helst, om ni bara har varit ihop i 6 mån och redan har problem med sexlivet så borde du nog göra slut och gå vidare. Det räcker ju inte att en person är jättesnäll för att den ska vara en bra partner.
  • HasseA

    Det viktigaste är inte om ni har sex eller inte liksom, det viktigaste är hans intresse av att få något du anser vara viktigt att bli bättre. Intresset av att få er relation att vara fortsatt bra, i längden. Intresset att jobba på er som ett par - och inte som två enstaka individer, liksom.


  • Tukt

    Håller med HasseA här ovan. Det viktiga i sig är inte själva sexet, utan att du tar upp ett problem i er rätt korta relation som han inte tycks vilja ta tag i.
    Jag tror själv det är svårt att förändra en människa så pass att dina behov kommer matcha hans. Men ge honom i alla fall en chans till.
    Ställ krav på att ni, han går till terapeuter, sjukvården, eller det som behövs för att eventuellt kunna lösa det där.
    Om inte, blir det nog svårt i längden.

Svar på tråden Kris med pojkvännen