• Amidina

Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!

Här sitter jag på dag 2 efter ett troligt tidigt missfall, och känner att jag behöver nog vila en cykel och låta kroppen (och knoppen) återhämta sig. Vill vara i absolut bästa form inför en eventuell graviditet och just nu känner jag mig allt annat än redo.
    Så! Med en snabb koll i kalendern så ser jag att BIM för december är i juldagarna, och det känns som en bra plan att sikta på, och försöka få till den utan tvekan bästa julklappen som finns - ett plus!
    Vet att jag är *lite* tidigt ute, men kan de sälja julmust i augusti så kan jag planera julbebis i slutet på oktober. Tomte

Ni är välkomna att ansluta er när och om ni vill, här siktar vi på plus i december/kring jul! GravidHjärta

• Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!
  • EaL

Har ägglossning idag enligt en app och beräknad mens på jul, ska bli spännande och se, inga barn sen tidigare och första månaden vi försöker efter många år på p-piller! Lycka till tjejer!

• Le0nora
    Planerar2020 skrev 2019-12-08 07:12:39 följande:

Hoppar gärna in här jag också :)

Plockade ut min spiral i juli i år inför försök till ett tredje barn. Har två pojkar innan på 4 respektive 7 år.

Har försökt 3 månader aktivt av dessa snart 6 månaderna. Senaste månadens cykel har varit så knepig och utdragen. Alltid haft oregelbunden mens men brukar snitta på runt 31 dagars cykel.

Okej. Nu skall jag försöka sammanfatta senaste månadens märkliga cykel.

Oktober:

Mens 28/10-31/10, kom på CD37. Brukar normalt ha cykel på 31 dagar. Oktober hade jag ÄL runt 13/10.

November:

12/11 ÄL-stegring sker runt då jag borde få ÄL på CD16. Dock aldrig lika starkt streck som teststrecket. Vi myser regelbundet fram till detta.

15/11-22/11 extrem molvärk och ljusrosa flytningar. Dessa flytningar håller på till 22/11. Molvärken fortsätter dock till och från fortsättningsvis.

27/11 BIM på CD 31, ingen mens och inget positivt gravtest.

December:

3/12-7/12 mycket finnar.

6/12 CD 40, BIM+9 och jag får ÄLsekret och positivt digitalt ÄLtest.

7/12 CD 41, BIM+10 och fortsätt positivt digitalt ÄLtest som stegrar. Samt molvärk.

Hoppas nu på att denna ägglossning blir lyckad och att ägget verkligen släpper! I så fall blir BIM runt julafton :D

Hörredu har du tagit ett till gravtest sen dess? Det låter nästan onekligen som det redan ligger ett litet liv i dig. Jag har en vän som inte fick positivt test förrän tredje veckan av tre test. Hon var alltså gravid hela tiden men var väl så låghormonad att det inte visades på testen. Jag skulle rekommendera varmt att ta ett till test om några dagar för att se så det inte är nåt. För jag menar ÄL-test slår ju ut på graviditet också ;) hoppas!!
    Ssandra skrev 2019-12-09 13:57:29 följande:

Hoppar in här!

Jag är på BIM-5 idag, ÄL+10! tog ett cb vanligt igår som jag kunde se ett svagt plus på, men idag tog jag ett cb early och det visade typ negativt, men tyckte ändå jag kunde skymta något litet svagt!!

Tog även ett ÄL test igår kväll som var super positivt!! Starkare streck än kontrollstrecket!

Känner mig verkligen gravid denna månad och gjort sedan dag 2 efter ägglossning!

Men vi får väl se.. ska ta ett nytt test imorgon. Vi har försökt i 6 månader nu, så 5e försöket nu! Slänger in bilderna på testet jag tog igår och ett på det jag tog idag

Jag kände mig också gravid bara nån dag efter ÄL och 13 dagar senare fick jag det bekräftat :'D
  • larssonc

Hej! Kan jag vara med här? Jag har bim runt den 30/12 och hoppas på en fin nyårs present detta år!

Vi har en son född mars 2018 och en änglason född mars 2019. Vi hoppas så på en liten regnbåge snart <3

Äl borde vara till helgen så hoppas detta blir vår turmånad!

• Anonym (li)
    Planerar2020 skrev 2019-12-08 07:12:39 följande:

Hoppar gärna in här jag också :)

Plockade ut min spiral i juli i år inför försök till ett tredje barn. Har två pojkar innan på 4 respektive 7 år.

Har försökt 3 månader aktivt av dessa snart 6 månaderna. Senaste månadens cykel har varit så knepig och utdragen. Alltid haft oregelbunden mens men brukar snitta på runt 31 dagars cykel.

Okej. Nu skall jag försöka sammanfatta senaste månadens märkliga cykel.

Oktober:

Mens 28/10-31/10, kom på CD37. Brukar normalt ha cykel på 31 dagar. Oktober hade jag ÄL runt 13/10.

November:

12/11 ÄL-stegring sker runt då jag borde få ÄL på CD16. Dock aldrig lika starkt streck som teststrecket. Vi myser regelbundet fram till detta.

15/11-22/11 extrem molvärk och ljusrosa flytningar. Dessa flytningar håller på till 22/11. Molvärken fortsätter dock till och från fortsättningsvis.

27/11 BIM på CD 31, ingen mens och inget positivt gravtest.

December:

3/12-7/12 mycket finnar.

6/12 CD 40, BIM+9 och jag får ÄLsekret och positivt digitalt ÄLtest.

7/12 CD 41, BIM+10 och fortsätt positivt digitalt ÄLtest som stegrar. Samt molvärk.

Hoppas nu på att denna ägglossning blir lyckad och att ägget verkligen släpper! I så fall blir BIM runt julafton :D

Håller tummarna för dig. Sådär var det för mig när vi blev gravida med dottern. Först utebliven mens men negativa test. Sen kom en ägglossning och vi blev gravida! =)
  • Anonym (Hög puls)

Ska gravtesta mig på torsdag och skulle det visa negativt blir det test på söndag..

Det "störiga" är att jag inte har någon mens att gå på då detta isåfall blir första försöket sen jag slutade på minipiller så får gå på senaste ggn vi hade sex..

Men så har jag en känsla av att vara gravid(vi försöker med nr2)..

Första och tydligaste tecknet är att min puls tycks ha stuckit iväg.. Har en vilopuls runt 60 annars, nu är den runt 80.. Bara jag rör mig drar den till 110..(har varit såhär i strax över en vecka nu). Det känns liksom som jag ständigt har tagit en överdos av koffein(intar inte något koffein alls).. Jag har smått molvärk i magen, hela tiden, mår illa och helt aptitlös(hade exakt samma med dottern med aptitlösheten/illamåendet)..

På torsdag är det 14 dagar sen vi hade sex senast(min man jobbar som pilot så inte alltid så lätt att få till.. Hehe) Med dottern fick jag negativt gravtest på BIM-1 och plussade sen på BIM+5.. Så kan vara lite risky att testa 14 dagar efter sexet för vet ju inte exakt när själva ägglossningen var? Så får testa på söndag igen om det visar negativt och kanske en sista gång den 20e(min man kommer hem då) för att säkerställa att mina symptom isåfall beror på något annat!?

Någon mer som upptäckt graviditet av ökande puls?

Håller tummarna för er alla här i tråden! Hade varit en så underbar julklapp ju!

• EaL

Ägglossning igår, känner stickning i vänster bröst, inte hela tiden men ibland hugger det till lite som ett nålstick, samt tidigare idag en mild smärta på vänster sida magen långt ner.

Kan det vara extremt tidiga tecken på graviditet ? Kan man få symtom innan de 7 dagar det tar för ägget att fästa?

• EaL
    Anonym (Hög puls) skrev 2019-12-10 20:02:00 följande:

Ska gravtesta mig på torsdag och skulle det visa negativt blir det test på söndag..

Det "störiga" är att jag inte har någon mens att gå på då detta isåfall blir första försöket sen jag slutade på minipiller så får gå på senaste ggn vi hade sex..

Första och tydligaste tecknet är att min puls tycks ha stuckit iväg.. Har en vilopuls runt 60 annars, nu är den runt 80.. Bara jag rör mig drar den till 110..(har varit såhär i strax över en vecka nu). Det känns liksom som jag ständigt har tagit en överdos av koffein(intar inte något koffein alls).. Jag har smått molvärk i magen, hela tiden, mår illa och helt aptitlös(hade exakt samma med dottern med aptitlösheten/illamåendet)..

På torsdag är det 14 dagar sen vi hade sex senast(min man jobbar som pilot så inte alltid så lätt att få till.. Hehe) Med dottern fick jag negativt gravtest på BIM-1 och plussade sen på BIM+5.. Så kan vara lite risky att testa 14 dagar efter sexet för vet ju inte exakt när själva ägglossningen var? Så får testa på söndag igen om det visar negativt och kanske en sista gång den 20e(min man kommer hem då) för att säkerställa att mina symptom isåfall beror på något annat!?

Håller tummarna för er alla här i tråden! Hade varit en så underbar julklapp ju!

Är ju väldigt novis på sånna saker (hoppas på första pluset nu på jul) men du låter ju onekligen gravid
  • Vevoz
    EaL skrev 2019-12-10 20:59:17 följande:

Ägglossning igår, känner stickning i vänster bröst, inte hela tiden men ibland hugger det till lite som ett nålstick, samt tidigare idag en mild smärta på vänster sida magen långt ner.

Kan det vara extremt tidiga tecken på graviditet ? Kan man få symtom innan de 7 dagar det tar för ägget att fästa?

Gravidsymptom innan man ens är gravid tror jah inte är möjligt tyvärr
  • Anonym (Sofsan)

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Vi försöker få till en trea. Hade troligen ÄL igår så nu är det bara att vänta. BIM på julafton! Så spännande att gå igenom det här igen!

• Anonym (Sofsan)
    Anonym (Hög puls) skrev 2019-12-10 20:02:00 följande:

Så hade jag med vårt andra barn. Min puls rusade okontrollerat och hade sådana fruktansvärda hjärtklappningar. Skulle ringa läkaren och kolla upp det när jag tänkte att jag kanske ska göra ett graviditetstest först och det visade ju plus.
Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!