Planerar2020 skrev 2019-12-08 07:12:39 följande:
Hoppar gärna in här jag också :)
Plockade ut min spiral i juli i år inför försök till ett tredje barn. Har två pojkar innan på 4 respektive 7 år.
Har försökt 3 månader aktivt av dessa snart 6 månaderna. Senaste månadens cykel har varit så knepig och utdragen. Alltid haft oregelbunden mens men brukar snitta på runt 31 dagars cykel.
Okej. Nu skall jag försöka sammanfatta senaste månadens märkliga cykel.
Oktober:
Mens 28/10-31/10, kom på CD37. Brukar normalt ha cykel på 31 dagar. Oktober hade jag ÄL runt 13/10.
November:
12/11 ÄL-stegring sker runt då jag borde få ÄL på CD16. Dock aldrig lika starkt streck som teststrecket. Vi myser regelbundet fram till detta.
15/11-22/11 extrem molvärk och ljusrosa flytningar. Dessa flytningar håller på till 22/11. Molvärken fortsätter dock till och från fortsättningsvis.
27/11 BIM på CD 31, ingen mens och inget positivt gravtest.
December:
3/12-7/12 mycket finnar.
6/12 CD 40, BIM+9 och jag får ÄLsekret och positivt digitalt ÄLtest.
7/12 CD 41, BIM+10 och fortsätt positivt digitalt ÄLtest som stegrar. Samt molvärk.
Hoppas nu på att denna ägglossning blir lyckad och att ägget verkligen släpper! I så fall blir BIM runt julafton :D
Hörredu har du tagit ett till gravtest sen dess? Det låter nästan onekligen som det redan ligger ett litet liv i dig. Jag har en vän som inte fick positivt test förrän tredje veckan av tre test. Hon var alltså gravid hela tiden men var väl så låghormonad att det inte visades på testen. Jag skulle rekommendera varmt att ta ett till test om några dagar för att se så det inte är nåt. För jag menar ÄL-test slår ju ut på graviditet också ;) hoppas!!
Ssandra skrev 2019-12-09 13:57:29 följande:
Hoppar in här!
Jag är på BIM-5 idag, ÄL+10! tog ett cb vanligt igår som jag kunde se ett svagt plus på, men idag tog jag ett cb early och det visade typ negativt, men tyckte ändå jag kunde skymta något litet svagt!!
Tog även ett ÄL test igår kväll som var super positivt!! Starkare streck än kontrollstrecket!
Känner mig verkligen gravid denna månad och gjort sedan dag 2 efter ägglossning!
Men vi får väl se.. ska ta ett nytt test imorgon. Vi har försökt i 6 månader nu, så 5e försöket nu! Slänger in bilderna på testet jag tog igår och ett på det jag tog idag
Jag kände mig också gravid bara nån dag efter ÄL och 13 dagar senare fick jag det bekräftat :'D