• Amidina

Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!

Här sitter jag på dag 2 efter ett troligt tidigt missfall, och känner att jag behöver nog vila en cykel och låta kroppen (och knoppen) återhämta sig. Vill vara i absolut bästa form inför en eventuell graviditet och just nu känner jag mig allt annat än redo.
    Så! Med en snabb koll i kalendern så ser jag att BIM för december är i juldagarna, och det känns som en bra plan att sikta på, och försöka få till den utan tvekan bästa julklappen som finns - ett plus!
    Vet att jag är *lite* tidigt ute, men kan de sälja julmust i augusti så kan jag planera julbebis i slutet på oktober. Tomte

Ni är välkomna att ansluta er när och om ni vill, här siktar vi på plus i december/kring jul! GravidHjärta

• Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!
  • larssonc

Äntligen satte FF ut min äl. På samma dag jag själv trodde. Fick glad gubbe på torsdagen och det var enda gången vi fick till det (sambon gjorde op på hjärtat en vecka innan äl och hade ont i ljumsken där de gått in för titthålsoperationen men han ställde upp en dag) och sen kraftiga äl känningar på fredagen. Så känns som vi ändå prickat bra med dagen innan, även om jag önskat att vi hade fått till det mer.. men men, sånt är livet. Som vanligt inga symptom (har jag aldrig inför varken mens eller graviditet) förutom att jag har lite ont i bröstvårtorna. Men jag kanske inbillar mig också!

Jag hoppas på att vi i alla fall får en fin present i mellandagarna :)

• Gosan28
    Link92 skrev 2019-12-18 10:07:00 följande:
    Ja, enligt Natural Cycles som jag använder så tycker den att jag hade ÄL den 11e, men jag hade mer ÄL-känningar på kvällen den 10e...Är ju en hel vetenskap att veta exakt!

Ja jag har mer ömma bröst idag! Typ på utsidan, mot armarna liksom. Jag har dock alltid det innan mens också, så behöver inte betyda något egentligen mer än det känns lite tidigt inför mens som är beräknad till 26/12. Dock varierar min cykel mellan 27-32 dagar så svårt att veta exakt, men BIM runt jul/mellandagarna iaf. Jag känner också stick/ilningar långt ner i magen idag vilket jag inte brukar göra, så lite hopp får man ju :) Mensvärk brukar jag få först när mensen satt igång.

Jag har inga tidiga test hemma, men fortsätter det kännas så här kanske jag köper ett testa tidigt att ta i helgen :) Annars är jag mer en sådan som inväntar mensen innan jag testar, känns dock väldigt nervöst nu inför julhelgen!

Så spännande ju! 

Hoppas verkligen att det är något :) Ja det där med äl är ju verkligen en hel vetenskap. Man undrar ju när ägget egentligen släpper. 

Men kul att följas åt :) Skriv gärna om du får några andra symtom eller så!

• Gosan28
    larssonc skrev 2019-12-18 10:40:56 följande:

Äntligen satte FF ut min äl. På samma dag jag själv trodde. Fick glad gubbe på torsdagen och det var enda gången vi fick till det (sambon gjorde op på hjärtat en vecka innan äl och hade ont i ljumsken där de gått in för titthålsoperationen men han ställde upp en dag) och sen kraftiga äl känningar på fredagen. Så känns som vi ändå prickat bra med dagen innan, även om jag önskat att vi hade fått till det mer.. men men, sånt är livet. Som vanligt inga symptom (har jag aldrig inför varken mens eller graviditet) förutom att jag har lite ont i bröstvårtorna. Men jag kanske inbillar mig också!

Kul! Håller tummarna att den gången räckte :) Det ska ju ändå bara vara en spermie i slutändan så vi hoppas! 

När har du beräknad BIM?

• Grilimy

Jag ska testa på julafton. Glad Har bim 24-27 någongång. Dock så många negativa nu så förväntar mig inget, men skulle det bli så blir det den finaste julklappen! Inga symptom alls än.

• Gosan28
    Grilimy skrev 2019-12-18 11:25:42 följande:

Jag ska testa på julafton. Glad Har bim 24-27 någongång. Dock så många negativa nu så förväntar mig inget, men skulle det bli så blir det den finaste julklappen! Inga symptom alls än.

Håller tummarna för dig! 

Jag tänkte nog testa imorgon eller på fredag med ett tidigt test. Har också BIM på julafton eller på juldagen... Så oklart om testen kan visa såhär tidigt men jag vill ändå testa! Kan inte hålla mig.

• Link92
    larssonc skrev 2019-12-18 10:40:56 följande:

Ja vi fick inte heller till det så mycket som vi önskade. En dag innan ÄL och ett avbrutet på ÄL-dagen som NC satte. Det var som att pressen blev för stor för oss båda! Särskilt när vi var inställda på ÄL under helgen, inte mitt i veckan. Men det kan ju gå ändå! Har sett flera som skrivit att de blivit gravida på endast ett avbrutet ligg, så hopp finns ju :)
  • Grilimy
    Gosan28 skrev 2019-12-18 11:32:23 följande:

Håller tummarna för dig! 

Jag tänkte nog testa imorgon eller på fredag med ett tidigt test. Har också BIM på julafton eller på juldagen... Så oklart om testen kan visa såhär tidigt men jag vill ändå testa! Kan inte hålla mig.

Åh spännande!! Berätta hur det går! :) Jag vågar inte testa före julafton. Har så litet hopp. Alla andra månader har jag känt mig säker på att det tagit sig, men nu har hoppet dött lite och är inställd på negativt. Kanske bättre det än den sorg och besvikelse som kommit med de tidigare negativa testen. :/
  • Gosan28
    Grilimy skrev 2019-12-18 11:57:48 följande:
    Åh spännande!! Berätta hur det går! :) Jag vågar inte testa före julafton. Har så litet hopp. Alla andra månader har jag känt mig säker på att det tagit sig, men nu har hoppet dött lite och är inställd på negativt. Kanske bättre det än den sorg och besvikelse som kommit med de tidigare negativa testen. :/
    Ja det är nog bra att alltid vara inställd på ett negativt test, det har jag också såklart. Men jag har fortfarande hoppet uppe! :)
  • Jagomina

[quote=80107034][quote-nick]Nathaliejj skrev 2019-12-18 11:43:48 följande:[/quote-nick]Vad betyder tre streck? Hahah orkar inte!

[/

Bra fråga. Haha! Har jag nog aldrig sett förut.

Svar på tråden Vi som siktar på JUL-PLUS 2019!