• Anonym (Hmmm)
    Thu 31 Oct 2019 14:39
    360 visningar
    20 svar
    20
    360

    Är vi så här sexuella?

    Är människan så här sexuell av sig eller har vi blivit skadade av porren?

    Vad tror ni? Diskuterar gärna.

  • Svar på tråden Är vi så här sexuella?
  • Anonym (Hmmm) Trådstartaren
    Thu 31 Oct 2019 14:59
    #2
    Tukt skrev 2019-10-31 14:51:15 följande:

    Människan har alltid varit starkt sexuell.

    Men förr fanns det mindre artificiell stimulans, utan man fick snaska där det gick.

    I dag finns porren, och det gör att det vi tänder på inte alltid ligger så nära verkligheten.


    Sexuell på vilket vis? Jag till exempel vet inte om jag är bi eller om jag bara är skadad av porren.. jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha ett förhållande med en tjej. Men jag tänder på tjejer och nästan endast tjejer. Och jag är själv tjej. Tänder på rumpor, bröst och det dära. Men det finns inget på killen som tänder till riktigt så hos mig. Det stör mig och jag vill få bort det. Det känns grymt frustrerande att känna sig så sexuell när man inte vill. Det är samma sak som att jag tycker om en viss typ av porr, där det är hårt och kvinnan blir typ utnyttjad. Och det är pga vad jag själv upplevde som barn och det hatar jag också. Jag vill bli av med det! Så det är väl lite därför jag undrar om människan verkligen är så här sexuell eller vad här porren egentligen gjort med oss? Jag tror ju inte att den första människan på Jorden tände på rumpa och bröst.. Jag vill leva efter min själ. Inte efter sinnet.
  • Anonym (Hmmm) Trådstartaren
    Sat 2 Nov 2019 10:14
    #7
    Tukt skrev 2019-11-01 11:55:35 följande:

    Synd att tråden dog... var en intressant frågeställning.


    Sorry, är meningen att jag ska svara fast med två småbarn hinner jag inte alltid ????
  • Anonym (Hmmm) Trådstartaren
    Sat 2 Nov 2019 10:19
    #8
    Tukt skrev 2019-10-31 15:10:14 följande:

    Jag tror vi är sexuella på samma vis som vi alltid varit. I princip. 

    Sedan har vi mer verktyg för det i dag, kanske delvis tack vare porren. Två kvinnor på 1700-talet var förmodligen helt tvungna att testa sig fram med hur de skulle vara med varandra. I dag, tack vare nät och porr, så har vi i alla fall med oss teorin.

     

    Det som verkligen skiljer i dag, från förr är makt.

    I dag har de flesta av oss i västvärlden ganska mycket makt över våra liv och vad vi vill göra med det, och med vem.

    Förr fanns det alltid någon med mer makt över en, eller så hade man makten själv. Man kunde bli fysiskt straffad, eller sexuellt utnyttjad utan att samhället lade sig så mycket i det. I alla fall om man skötte det snyggt.

    Eller så hade du själv den makten och kunde?ja om du skötte det snyggt få utlopp för diverse lustar.

    Den typen av makt är borta. Det är också därför vi fumlar med olika maktspel inom sexet. Inte då bara via BDSM, utan även mycket (dolda) maktspel just inom mainstreamporren.

     

    Sedan vill väl alla ha ett enkelt liv?tända på det som alla andra gör. Att tända på annat medför ofta problem, även om man njuter av det man njuter av.


    Om jag går efter mig själv, så tror jag att jag är skadad av porren. När jag "tänder" på bdsm är det något jag inte tycker om. Jag tycker inte om känslan det väcker hos mig. Och sen läste jag någonstans en gång att vissa människor vill ha mer. När den alldagliga porren blir för "tråkig" hittar man gärna nya adrenalinkickar som till exempel hårdare sex, maktspel, bdsm.. Och till slut om man är riktigt skadad eller psykopat så kanske man våldtar någon.
  • Anonym (Hmmm) Trådstartaren
    Sat 2 Nov 2019 10:22
    #9

    En till fråga som kan vara intressant att diskutera, har kvinnor och män samma mängd av sexualitet? Är kvinnor och män lika "kåta"?

  • Anonym (Hmmm) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 10:18
    #17
    Pentra skrev 2019-11-05 01:39:26 följande:

    De flesta tjejer är av naturen mer eller mindre bisexuella, så varför lägga energi på att sträva mot naturen då? Naturligtvis så finns det undantag till denna regel. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Jag var då inte bisexuell innan porren upptäcktes.
Svar på tråden Är vi så här sexuella?