• Fri 1 Nov 2019 08:41
    206 visningar
    1 svar
    1
    206

    Negativt test på BIM

    Hej på er.

    Jag kikar ofta in på den här sidan för att läsa om graviditetsymtom, ägglossning, mens osv... anledningen är att jag och min sambo försökt bli med barn i 2 år. Eller försökt och försökt, det var först då vi bestämde oss för att ?blir vi gravida så blir vi det?. Så fort den tanken blev planterad i mitt huvud så har jag längtat och längtat efter barn men hela tiden haft i baktanken att det kan ta lång tid innan man blir gravid. Att jag ännu inte blivit gravid har inte påverkat vår relation, däremot tänker jag nästan dagligen på barn.

    I början tänkte jag inte på dagar, ägglossning etc. Däremot köpte jag ÄL-stickor i slutet av förra året för att få bättre koll. Och jag har alltid haft mer eller mindre koll på min mens. Den stämmer i stort sett alltid överens med dagen då jag ska ha mens och pågår i ungefär 3 dagar. Kan skilja 1-2 dagar ibland...

    Jag är 25 år och min sambo är 39. Därför känner jag någon slags stress, just för att han är äldre än mig, och jag vet inte riktigt varför egentligen. Jag vet bara att båda längtar efter barn och att vi har en jättefin relation.

    Den senaste ÄL plussade jag och vi hade sex 2-3 ggr. Idag ska jag ha mens, men graviditetsstickan visade negativt. Bara att vänta om mensen kommer eller inte...

    Men jag bara undrar om ni vill dela med er av era erfarenheter? Hur hade ni gjort i min situation? Har ni plussat senare än BIM? Berätta gärna era erfarenheter...

    Som sagt... jag har alltid haft koll på mens/ÄL i en app, däremot köpte jag inte stickor förrän slutet av förra året... Så förvirrad...

  • Svar på tråden Negativt test på BIM
  • Anonym (O)
    Fri 1 Nov 2019 08:51
    #1

    Har tyvärr inga bra tips på vad jag hade gjort i din situation, men är gravid i vecka 9-10 och jag plussade inte förrän BIM + 4. Då räknar jag dock starkt med att min ägglossning var en vecka senare än kalkylerat då jag var bortrest från min man över beräknad ÄL och hade ÄL-symptom veckan efter (då vi även kunde ha oskyddat sex). Dock har jag inte fått graviditeten daterat än så länge som bekräftar att det var så det var, men det är i alla fall min tanke till varför jag inte plussade förrän 4 dagar efter beräknad mens. 

Svar på tråden Negativt test på BIM