• Annanathalia

    Dålig embryoutveckling

    Lite samma för mig! Missfall 3 gånger, 2 naturliga graviditeter och 1 ivf.

    Ivf 1 - 5 befruktade, 1 till mig dag 5, plus men sen missfall, inget till frysen

    Ivf 2 - 6 befruktade, 1 till mig, minus, inga till frysen

    Ivf 3 - långs protokollet, 13 ut, 7 befruktade, alla stannade av natten till dag 5

    Antingen är mina ägg värdelösa, min sambos spermier dåliga alt så kan vi ha tur och det helt plötsligt fungera. Vet fortfarande inte riktigt hur vi skall gå vidare, svårt att inte tappa hoppet helt.

  • Annanathalia

    [quote=80099808][quote-nick]Lady1986 skrev 2019-12-14 22:00:28 följande:[/quote-nick]Vi vet inte heller hur/om vi ska gå vidare. Vi har en son sedan behandling nr två (av fyra). Börjar tro att han var en riktig lyckträff. Vill vara en glad och pigg mamma åt honom, orkar inte vara så där nere som man blir av den psykiska pressen under och efter behandlingarna. Samtidigt så vill jag ge honom ett syskon. Denna ovisshet alltså![/

    Ja det är helt värdelöst på alla sätt, så mycket sorg. Vi får hoppas på en sådan där lyckträff helt enkelt!

  • Annanathalia

    [quote=80098017][quote-nick]Doftljuset skrev 2019-12-14 00:08:13 följande:[/quote-nick][quote=80097956][quote-nick]Annanathalia skrev 2019-12-13 23:38:09 följande:[/quote-nick]

    Lite samma för mig! Missfall 3 gånger, 2 naturliga graviditeter och 1 ivf.

    Ivf 1 - 5 befruktade, 1 till mig dag 5, plus men sen missfall, inget till frysen

    Ivf 2 - 6 befruktade, 1 till mig, minus, inga till frysen

    Ivf 3 - långs protokollet, 13 ut, 7 befruktade, alla stannade av natten till dag 5

    Antingen är mina ägg värdelösa, min sambos spermier dåliga alt så kan vi ha tur och det helt plötsligt fungera. Vet fortfarande inte riktigt hur vi skall gå vidare, svårt att inte tappa hoppet helt.

    [/

    Tråkigt! Ledsen att höra.

    Vad säger era läkare om saken?[/

    Inte mycket om jag skall vara ärlig, generellt kring hela den här ?resan? har läkarkontakten varit under all kritik upplever jag. Extremt lite individfokus och väldigt generaliserade svar. Min känsla är att de hela tiden trott att vi var super enkla och att vi skulle lyckas direkt.

  • Annanathalia

    [quote=80108124][quote-nick]Doftljuset skrev 2019-12-18 18:39:31 följande:[/quote-nick]Vad tråkigt att ni blivit bemöta på detta sätt:( Jätte tråkigt att höra- dom ska väl verkligen stötta och engagera sig! Tycker mina läkare också ger diffusa svar, liksom lite detta får man finna sig i.Vi fick 1 i frysen denna gång- dom vet och vi vet att oddsen är emot oss men 1 betyder ju att det inte är omöjligt. Samtidigt känner jag lite vem har fel gör någon fel eller vad sker. Dom kanske stimulerar våra kroppar helt fel, gör vad dom tror är bra( kanske är försvar att tänka så), men dom verkar vara ganska fyrkantiga i att äggen är dåliga eller spermierna. Känner lite and then? Man vill höra o veta mer.Vår läkare var märkbart ?besviken? ?fundersam?, säkert över vår reaktion för vi blev faktiskt glada efter levt i totalt mörker såg vi lite ljus. Kanske befängt men i alla fall nåt.1 embryo av 18 plockade och 9 befruktade! Nånting baksuget är det... Hur tänker ni? Kram[/

    Ja någonting är det ju helt klart. Jag vill dels förstå vad som är fel, dels har jag svårt att göra om och göra om samma sak utan att ändra något i upplägget. Börjar lite ge upp men samtidigt tror jag ändå att det kommer gå. Har ingen plan än faktiskt, behöver landa lite till känner jag. Så skönt att ni fick en till frysen!! Då behöver du ju inte gå igenom hela processen igen (förhoppningsvis aldrig).

Svar på tråden Dålig embryoutveckling