• Anonym (Freida)

    Jämförd med tv- deltagare

    Han bjöd in mig för att vi ska se på tv tillsammans. Innan frågade han om jag gillade bra musik. Jag svarade att jag gillar musik om den är bra. Han är låtskrivare och jag är totalt omusikalisk.

    Vi kollar på Idol. TonårsTv har jag i huvudet då. Men vi kollar och vissa framhäver sig.

    Vissa har också sina sämre stunder.

    Men han säger så här: Du är precis som Astrid. Mycket kvinna, väldigt osmickrande utan smink men grym. Cirkeln är rund och du kan ju bara räkna med att någon räknar dina hörn för det har du inga. Din radioröst är det som fångat mig men du har gudomligt register när det kommer till röst. Du skulle slå vem som helst på scen i alla avseenden.

    Tro inte att jag säger att du är tjock eller ful. Du har bara lite flat personlighet vid anblicken.

    Asså vad fan menar han? Är han efterbliven? Är jag det? Jag vill typ äta upp honom och spotta ut honom som kattens avlämningar.

  • Svar på tråden Jämförd med tv- deltagare
  • Anonym (Freida)

    Han rescencerar mig? Varför? Det bad jag inte om!

  • Anonym (Freida)

    Han rescencerar mig? Varför? Det bad jag inte om!

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Frida) skrev 2019-11-01 21:32:40 följande:
    Vem är "Astrid"?
    Och vem är han? En dejt?
    Undrar jag med.
  • Anonym (Freida)
    Anonym (Frida) skrev 2019-11-01 21:32:40 följande:

    Vem är "Astrid"?

    Och vem är han? En dejt?


    Astrid är tydligen med i Idol. Vi kan kalla honom för dejt, har bara setts i 13 veckor på helgerna och några lunchträffar emellan.
  • Anonym (?)

    Ja du, varför tror du ts att vi på fl ska kunna förstå vad han menar, särskilt som vi inte ens fattar vad du skriver?

  • Anonym (hahaha)

    Haha oj, vilken konstig kommentar.

    Jag ser på Idol så jag vet vem Astrid är. Ok, så han anser att du ochAstrid är lika på något sätt, men otroligt märkligt att dra som en hel "roman" om hur du ser ut och är, och (faktiskt) utgår från saker han menar är negativa men försöker säga att du är bra ändå. Det blir liksom en komplimang fast bakvänt.

    Nej, jag hade verkligen inte uppskattat liknande. Du kan ju göra en liknande tillbaka så kanske han inser att det inte är så kul.

  • Karin7202

    Du får väl helt enkelt tala om för honom att du inte bett om en recension, du är inte med i programmet. Tillägg gärna att du faktiskt vet vem du är redan, du behöver inte hans input för det.
    Hoppas att det där var en konstig engångshändelse i märkligt uppförande, annars kanske dags att göra slut, och värdesätta dig själv lite högre!

  • Anonym (Freida)

    Jag har dumpat honom. Det hände vid flera tillfällen att han sade sådana märkliga saker att jag uppfattade honom som psykotisk.

    Under en lunch satt han bara och såg ut genom fönstret och pratade om himlen och förbipasserande.

    Exempel: Himlen är blå. Också väldigt grå. Många nyanser. Svåra att fånga. Jag försöker hitta objektivet som kan rama in alla nyanser. Du är också blå men lite grå.

    Korta meningar och helt obegripligt.

    Exempel: Kvinna. Ensam. Troligen kattmänniska. Inga barn. Drömmer om det stora livet. Intetsägande jacka i kombination med tom blick. Deprimerad. Kia.

    Det kan inte vara normalt! Supertrevlig, supersnygg men så konstig att han är omöjlig att greppa.

  • Anonym (Hm)
    Karin7202 skrev 2019-11-02 15:37:20 följande:
    Du får väl helt enkelt tala om för honom att du inte bett om en recension, du är inte med i programmet. Tillägg gärna att du faktiskt vet vem du är redan, du behöver inte hans input för det.
    Hoppas att det där var en konstig engångshändelse i märkligt uppförande, annars kanske dags att göra slut, och värdesätta dig själv lite högre!
    Håller med
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Freida) skrev 2019-11-20 11:44:43 följande:

    Jag har dumpat honom. Det hände vid flera tillfällen att han sade sådana märkliga saker att jag uppfattade honom som psykotisk.

    Under en lunch satt han bara och såg ut genom fönstret och pratade om himlen och förbipasserande.

    Exempel: Himlen är blå. Också väldigt grå. Många nyanser. Svåra att fånga. Jag försöker hitta objektivet som kan rama in alla nyanser. Du är också blå men lite grå.

    Korta meningar och helt obegripligt.

    Exempel: Kvinna. Ensam. Troligen kattmänniska. Inga barn. Drömmer om det stora livet. Intetsägande jacka i kombination med tom blick. Deprimerad. Kia.

    Det kan inte vara normalt! Supertrevlig, supersnygg men så konstig att han är omöjlig att greppa.


    Haha! Du gjorde nog rätt. Han verkar helt koko. 
Svar på tråden Jämförd med tv- deltagare