• Sat 2 Nov 2019 19:23
    1040 visningar
    18 svar
    18
    1040

    När vill du helst (börja) inhandla din julmat?

    Som rubriken lyder.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När vill du helst (börja) inhandla din julmat?
  • Sat 2 Nov 2019 19:32
    #2
    Linnis92 skrev 2019-11-02 19:29:35 följande:

    Kommer handla maten på lördagen och söndagen i år. Så 2-3 dagar innan. Innan de känns lite för tidigt för min del.


    Tack för svaret =)
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Sun 3 Nov 2019 19:16
    #11
    Alexi skrev 2019-11-03 10:45:16 följande:

    Alltså jag förstår inte frågan. Färskvaror, grönsaker mm går ju inte att handla veckor före jul, då har det ju möglat till jul?


    Alltså, först, som Tonårsmamma skrev, det finns frysar. I alla fall i de flesta svenska hemmen. Sedan, som Physalis skrev, så var ju frågan inte när du vill vara klar, utan när du vill börja, eller kanske handla det mesta. För det tredje, och det var något jag tänkte men inte skrev för att jag inbillade mig att folk fattar saker jag INTE skriver ibland (jag är lite hopplös) så tänkte jag i första hand på allt det är som är jul-märkt. Inte grönsaker du kan få tag på året om utan egentligen saker som julskinka, julmust, julknäcke, bla, bla, bla. Men det skrev jag ju inte så just den biten kan jag inte lasta dig för att inte fatta.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Sun 3 Nov 2019 21:47
    #15

    Tack för alla svar och alla röster hittills =)


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
Svar på tråden När vill du helst (börja) inhandla din julmat?