• Anonym (Mys)
    Sat 23 Nov 2019 19:26
    1865 visningar
    16 svar
    16
    1865

    En fråga till er som gjort ivf...

    Anonym (Sara) skrev 2019-11-03 10:30:19 följande:

    Min kompis och hennes sambo blev nekade ivf pga att sambon tidigare haft problem med alkoholen. Han hade alltså inga problem i nuläget, detta var minst 5 år sedan..

    Har ni fått genomgå möte med psykolog samt om de läst gamla journaler från exempelvis psykiatrin? Tydligen är det obligatoriskt och förstår inte hur de kunde nekas ivf pga gammalt.

    Är det likadant om man gör ivf utomlands att läkare har rätt att neka någon ivf pga tidigare psykisk ohälsa eller missbruk?


    Låter jättekonstigt!! Jag känner en kvinna som fick genom gå IVF och hon hade haft missbruksproblem (8 år gammalt dock) och åt även ADHD medicin. Hon fick genomgå insemination och har idag 1 underbar söt liten dotter. Så frågan är om det skäl din vän ger är sant??
  • Anonym (Mys)
    Sat 23 Nov 2019 19:31
    #16
    Anonym (Mys) skrev 2019-11-23 19:26:28 följande:

    Låter jättekonstigt!! Jag känner en kvinna som fick genom gå IVF och hon hade haft missbruksproblem (8 år gammalt dock) och åt även ADHD medicin. Hon fick genomgå insemination och har idag 1 underbar söt liten dotter. Så frågan är om det skäl din vän ger är sant??


    BTW det var via Landstinget. De frågade efter att hon självmant berättat att hon haft problem för många år sedan. De frågade om hon har medicin varpå hon uppgav "Conserta" mot ADHD. Hon jobbar idag med personer slm har psykisk ohälsa å är ssk. Vet inte om det är så att de såg att hon hade ett ordnat liv samt hennes partner så de fick godkänt. Men det var inget de på mkt tonvikt på. Utan de sa typ bara "ok tack för att du vågade dela med dig". Sen efter 2 försök blev hon gravid.
Svar på tråden En fråga till er som gjort ivf...