• Mon 4 Nov 2019 09:55
    615 visningar
    7 svar
    7
    615

    Tidigt vul hjälp!!

    Jag var på tidigt vul igår då jag haft temp i några dagar och värk i ena äggstocken, för att utesluta utomkvedskap.

    Enligt sista mens ska jag vara i vecka 5+4 idag.

    Dvs att jag var i vecka 5+3 igår.

    Fick ta blodprov även för att kolla hcg nivån i blodet.

    På mitt vul syntes en hinnsäcken/fostersäcken och en förtjockad livmoder slemhinna. Men ingen gulesäck eller något annat. I denna veckan som jag är i ska egentligen den ha synts.

    Fostersäcken mätes till 6 mm om det har en betydelse

    Enligt läkaren kan de vara så att de var väldigt tidigt i graviditeten och kanske därför de inte syntes och att jag möjligen kan ha haft äl senare än vanligt.

    Eller att det är ett begynnande missfall på gång.

    Hur har det sett ut för er som gjort vul i den veckan?

    Tror ej jag är tidigare i graviditeten. Tog första grav testet söndag den 27 och fick starkt plus. Sen tisdagen den 29 fick jag gravid på clearblues digitala test med veckoindikator som visade 2-3 veckor. Dvs gravid i vecka 4-5.

    Har någon vart med om liknande? Hur gick det? Hur har det sett ut för er när ni gjort vul?

  • Svar på tråden Tidigt vul hjälp!!
  • Sun 10 Nov 2019 19:50
    #2
    Gimele skrev 2019-11-10 00:40:41 följande:

    Har varit med om samma! Jag hade innan fått ett missfall och blev gravid igen innan jag hann få någon mens. Därför gjorde vi ett tidigt VUL för att se att det var en ny graviditet och inte nåt som var kvar från den gamla.

    Det första läkaren sa när hon fick upp det på skärmen var "jag tror inte att det är en normal graviditet".. Hon menade att jag var i v6 men såg ingen gulesäck eller tickande hjärta vilket hon menade att hon borde sett med tanke på fostrets storlek.

    Så hon skickade hem oss med beskedet att vi skulle invänta ett missfall. Annars om jag inte hunnit börja blöda kunde jag få komma en vecka senare för att titta igen.. Vi valde att inte gå tillbaka då hela situationen blev så tuff och hon var så otroligt otrevlig och okänslig!

    MEN blödning kom aldrig! Och i skrivande stund är jag i v.30, samma graviditet som hon dömt ut! Med en frisk sparkande pojke i magen.

    Jag har sen den dagen blivit emot tidiga VUL då det kan vara så missvisande och för oss blev så många veckor så förstörda i tårar och oro helt i onödan.

    Jag hoppas att det går bra för dej!!


    Åh vilken solskens historia till slut!! Hoppas verkligen. Har tagit hcg nu vid två olika tillfällen och det har dubblats precis som det ska vid en vanlig graviditet. Har vul imorgon och hoppas att allting ser bra ut <3
  • Sun 10 Nov 2019 19:50
    #3
    Gimele skrev 2019-11-10 00:40:41 följande:

    Har varit med om samma! Jag hade innan fått ett missfall och blev gravid igen innan jag hann få någon mens. Därför gjorde vi ett tidigt VUL för att se att det var en ny graviditet och inte nåt som var kvar från den gamla.

    Det första läkaren sa när hon fick upp det på skärmen var "jag tror inte att det är en normal graviditet".. Hon menade att jag var i v6 men såg ingen gulesäck eller tickande hjärta vilket hon menade att hon borde sett med tanke på fostrets storlek.

    Så hon skickade hem oss med beskedet att vi skulle invänta ett missfall. Annars om jag inte hunnit börja blöda kunde jag få komma en vecka senare för att titta igen.. Vi valde att inte gå tillbaka då hela situationen blev så tuff och hon var så otroligt otrevlig och okänslig!

    MEN blödning kom aldrig! Och i skrivande stund är jag i v.30, samma graviditet som hon dömt ut! Med en frisk sparkande pojke i magen.

    Jag har sen den dagen blivit emot tidiga VUL då det kan vara så missvisande och för oss blev så många veckor så förstörda i tårar och oro helt i onödan.

    Jag hoppas att det går bra för dej!!


    Åh vilken solskens historia till slut!! Hoppas verkligen. Har tagit hcg nu vid två olika tillfällen och det har dubblats precis som det ska vid en vanlig graviditet. Har vul imorgon och hoppas att allting ser bra ut <3
  • Sun 10 Nov 2019 19:51
    #4
    Gimele skrev 2019-11-10 00:40:41 följande:

    Har varit med om samma! Jag hade innan fått ett missfall och blev gravid igen innan jag hann få någon mens. Därför gjorde vi ett tidigt VUL för att se att det var en ny graviditet och inte nåt som var kvar från den gamla.

    Det första läkaren sa när hon fick upp det på skärmen var "jag tror inte att det är en normal graviditet".. Hon menade att jag var i v6 men såg ingen gulesäck eller tickande hjärta vilket hon menade att hon borde sett med tanke på fostrets storlek.

    Så hon skickade hem oss med beskedet att vi skulle invänta ett missfall. Annars om jag inte hunnit börja blöda kunde jag få komma en vecka senare för att titta igen.. Vi valde att inte gå tillbaka då hela situationen blev så tuff och hon var så otroligt otrevlig och okänslig!

    MEN blödning kom aldrig! Och i skrivande stund är jag i v.30, samma graviditet som hon dömt ut! Med en frisk sparkande pojke i magen.

    Jag har sen den dagen blivit emot tidiga VUL då det kan vara så missvisande och för oss blev så många veckor så förstörda i tårar och oro helt i onödan.

    Jag hoppas att det går bra för dej!!


    Åh vilken solskens historia till slut!! Hoppas verkligen. Har tagit hcg nu vid två olika tillfällen och det har dubblats precis som det ska vid en vanlig graviditet. Har vul imorgon och hoppas att allting ser bra ut <3
  • Mon 16 Dec 2019 18:53
    #7
    staar skrev 2019-11-29 13:14:01 följande:

    Hur gick det för dig ?


    Det gick hur bra som helst! Vid nästa vul kunde dom se ett foster med tickande hjärta och gulesäcken.

    Blev tillbaka flyttad till det datumet jag räknade ut så var visst i vecka 5+3 när jag gjorde första vul, bara dom som ej kunde se något.

    Är i vecka 12 idag :)
Svar på tråden Tidigt vul hjälp!!