• Anonym (Vad göra?)
    Mon 4 Nov 2019 18:56
    2376 visningar
    39 svar
    39
    2376

    Känslor för yngre kollega

    Jo, så här är det..

    Jag tror jag börjar få känslor för en ungefär tio år yngre manlig kollega.. vi jobbar inte inom samma del av företaget, så mycket kontakt inom jobbet har vi inte..

    Men jag märker att jag dras till honom, går gärna förbi och småpratar lite (vi har samma intressen) skojar och skämtar litegrann.. han skämtar tillbaka en del också, och jag tror att jag ibland får honom att rodna litegrann, men vet inte vad jag ska tolka in i detta?

    Han kommer aldrig förbi mig och pratar, han har dock aldrig vägarna förbi mig så som jag har vägarna förbi honom..

    Till saken hör den att jag är gift, och har inte världens bästa äktenskap.. mycket bråk och tjafs och jag känner mig aldrig sedd och/eller bekräftad av min man.. hade vi inte haft barn hade jag nog inte gett upp för längesen, men att bara ha mina barn hälften av tiden känns förjävligt.. Men, jag känner mig inte lycklig med min man mer än ibland..

    Är det värt att jobba vidare på äktenskapet eller se de här spirande känslorna som ett tecken på att det är bättre att rycka av plåstret och gå vidare?

  • Svar på tråden Känslor för yngre kollega
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Mon 4 Nov 2019 19:11
    #3
    Swidnul skrev 2019-11-04 18:59:00 följande:

    Om du måste skriva öm det på FL så har du nog redan svaret.


    Har ingen jag kan prata med det här om.. är ganska osocial av mig, och inte direkt något jag kan diskutera med kollegorna (som annars brukar få vara mitt bollplank) och maken kan jag ju inte direkt heller prata med..

    Om jag inte då ska ta diskussionen (igen) om att jag behöver bekräftelse från honom, och ska jag isåfall nämna det här med kollegan?
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Mon 4 Nov 2019 19:14
    #4
    12N34K56S skrev 2019-11-04 19:10:12 följande:

    Jag tycker older har ingen betydelse


    Hade det varit en man tio år äldre än mig hade jag inte heller tyckt att det spelade någon roll, men jag känner mig lite som en tant jämfört med min kollega.. (även om jag ser yngre ut än vad jag är)
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Mon 4 Nov 2019 19:53
    #5

    Inga fler kloka tankar?

  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Mon 4 Nov 2019 21:08
    #8
    Anonym (Ålder) skrev 2019-11-04 20:55:31 följande:

    Är han 40? Vet han hur du tänker


    Nej, det är ingen som är 40, varken jag, kollegan eller mannen..
    Anonym (Ålder) skrev 2019-11-04 20:57:56 följande:

    Oj du är redan i ett förhållande gå på parterapi med din man


    Har försökt få med min man på parterapi redan, men han vill inte.. han tycker inte vi har några problem, utan eftersom det bara är jag som har det så tycker han att jag får jobba på det själv..

    Lagom lätt när det är hans sätt att vara mot mig som är problemet :(
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Mon 4 Nov 2019 21:42
    #11
    Anonym (Ålder) skrev 2019-11-04 21:13:03 följande:

    Hur ung är grabben då?


    När du säger grabben jag mig som en riktig snusk-kärring :D

    Skulle tro att han är runt 25..
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Mon 4 Nov 2019 21:45
    #12
    Tecum skrev 2019-11-04 21:25:57 följande:

    Om din man inte inser att ni har problem kan det vara en bra idé att hinta om att du är intresserad av en annan man. Det om något borde få honom att vakna. Om inte är det dags att rycka plåstret. 


    Vet inte om MIN man funkar så.. tror mer han kommer bli jävligt arg.. typ.. Oftast känns det som att han inte ens bryr sig om mig :(
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Mon 4 Nov 2019 22:13
    #14
    Anonym (Ålder) skrev 2019-11-04 21:51:33 följande:

    Haha snuskkärring existerar det ens? Är det ömsesidigt Eller är det bara du som har ett intresse. Vill du verkligen göra slut med mannen din?


    Inte en aning faktiskt.. ser att jag får honom att rodna ibland, men jag har inte så bra social-skills så jag vet inte vad jag ska läsa in i de situationerna..

    Att skiljas från min man är väl en tanke som växt fram under de senaste åren.. känner mig aldrig uppskattad, sedd, älskad eller saknad.. känner mig oftast som en piga som bara är värd att tömma i :(

    Tar jag upp något med honom som är viktigt för mig (ex. som att jag skulle vilja få blommor, är flera år sen sist) så är det inget som händer ändå :(

    Har han varit borta en helg och det såg ut som kriget när han åkte och jag har storstädar när han varit borta så ser han inte ens det, utan jag måste påpeka det för honom..

    OM det är så att jag vill göra skiljas så beror det nog egentligen inte på kollegan (och jag tror inte jag kommer göra något med denne heller) utan det är nog så att det är situationen med eventuella känslor för kollegan som gör att jag isåfall tappar känslorna för mannen helt.. tror jag..
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Tue 5 Nov 2019 11:03
    #24
    Anonym (Gubben 56) skrev 2019-11-05 07:58:26 följande:

    Precis, för din kollega är alldeles för ung anser jag. När jag var 25 visste jag ingenting men hade en tjej som var 31 och hon var alldeles för gammal för mig.

    Se det som en jämförelse.

    Din man däremot, han verkar ju skön eller hur. Typiskt en man som tror att hangift sig med mamma liksom. Den gamla skolan.

    Gör som du vill men det kommer aldrig att bli bättre men, tänk på vad jobbigt ett uppbrott kan vara så se till att du är ung och stark när det väl är dags.


    Har redan gått igenom ett par jobbiga uppbrott i mitt liv, bla en kvinnomisshandlare, så jag vet att det klarar jag och jag reder mig själv, tack för omtanken! <3
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Tue 5 Nov 2019 11:04
    #25
    Anonym (Amanda) skrev 2019-11-05 08:10:12 följande:

    När jag var 39 år träffade jag en kille som var 24 år. Det höll i 14 år. Åldern är bara en siffra om det i övrigt känns ok.


    Har inte haft ett förhållande med någon yngre än mig sen tidiga tonåren, och då handlade det bara om månader.. brukar inte attraheras av yngre.. alls..
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Tue 5 Nov 2019 11:06
    #26
    Anonym (Dr Talk) skrev 2019-11-05 08:20:44 följande:

    Låter trist. Verkligen. Så varför inte ta ett rejält röj med det hela. Stanna upp en stund och prata er samman du och din man. Varför är ni där ni är idag och vad kan NI göra för att förändra nuläget till ett annat och förhoppningsvis bättre läge? Så envis kan han väl ändå inte vara. Sen om det visar sig att ni går skilda vägar så är ju det något annat och kanske rätt just för er och i er relation.


    Ja.. är trist.. har pratat med honom flera gånger.. förklarat vad som saknas för mig, vad som är viktigt och varför..

    Det enda han kontrar med är att han vill ha mer sex.. tycker lite att det jag saknar BORDE komma innan mer sex :(
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Tue 5 Nov 2019 21:28
    #28
    Anonym (Dr Talk) skrev 2019-11-05 11:18:13 följande:

    Hm...den klassiska tvekampen :) Vem vänder andra kinden till först...eller vem kastade den första stenen osv. Blir inga längre dialoger kring det hela då eller? Du menar att du har försökt ta upp ämnet flera gånger...pratar på riktigt gör man ju först när man verkligen möts och känner att det bär frukt eller leder till en viss förändring/förståelse. Förstår att det inte är lätt och att du tycker att du har försökt...vilket inte är helt orimligt att tro att även din partner tycker... att han har försökt, men det vet ju du mer om än jag :) Finns ju olika nivåer på det med beroende på hur just er relation har varit och är och vart ni vill ta den. Är ju inge kul att tjafsa och kivas med den man vill leva tillsammans med för länge. Då ebbar ju saker och ting ut helt till slut.


    Har provat att ge honom mer sex, men får inget tillbaka alls.. :(

    Han säger aldrig att han älskar mig eller att jag är fin (utom möjligtvis när vi har sex, men det var längesen då också) och frågar aldrig hur jag mår eller hur min dag har varit..

    Inga dialoger nej, jag pratar men får inga svar, utom att jag är löjlig..

    Jag känner mig inte som en del av någon tvåsamhet längre :?(

    Är väl snarare det här som är det stora problemet, inte att jag är lite småtänd på min yngre kollega :/
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Wed 6 Nov 2019 08:33
    #30
    Anonym (Dr Talk) skrev 2019-11-06 06:28:24 följande:

    Låter inte som någon lustfylld relation det där. Hur hamnade ni där tror du? Nermalda av vardag och vardagsbestyr? För mycket föräldrar över er och för lite man och kvinna kanske? Lätt att hamna där tror jag. Att man bara tuffar på menar jag. Sen har ju varje relation sina spöken att slåss mot och skrämma bort. Låter som ni skulle behöva boota om relationen lite...norsk reset. Men det är ju lättare sagt än gjort och vill inte båda förändra och skapa något annat tillsammans blir det än svårare.

    Inga gemensamma intressen? Något ni kan skapa? Resa iväg en sväng bara ni två eller liknande. Ett restaurangbesök och bio.


    Jag vet faktiskt inte, känns som om vi bara glider ifrån varandra mer och mer.. kan inte ens minnas sist vi gick och la oss ihop :/

    Nej, mamma och pappa är vi verkligen inte bara, så jag vet inte hur det blev såhär :(

    Jo, visst har vi gemensamma intressen, men ingen möjlighet att utöva dem tillsammans speciellt ofta, någon måste ta hand om barnen och våra intressen kräver barnvakt en längre stund, och tyvärr har vi bara hans mamma som bor tillräckligt nära för att kunna ställa upp något vidare (och den enda som gör det) så vi vill inte utarma den hjälpen heller..

    Usch.. hur kunde det bli såhär :((
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Wed 6 Nov 2019 19:18
    #34
    Anonym (Dr Talk) skrev 2019-11-06 08:51:26 följande:

    Ni kan inte prioritera om eller annorlunda som det är idag? Komma igång med lite familjeaktiviteter där alla är delaktiga? Blir ju enklare och enklare när barnen blir lite äldre. Är inte helt lätt när man är mitt i det med småbarn (om så är fallet)...känns ju mest som man försöker få dagen och dagarna att flyta på så smidigt som möjligt. Lätt att glömma av varandra i all hast.

    Ändå bra att du uppmärksammat läget och att du gärna ser en förändring. Är din partner stressad av sig? Mycket på jobbet, jobbar långa dagar? Lätt hänt att man försvinner in i sig själv om det blir för mycket. Tar varandra för givet osv.

    Jag förstår det där med önskan om mer sex och önskan om mer omtanke/mys...blommor och uppmärksamhet av annat slag som du beskriver. Jag har själv varit i liknande situation. Inte helt lätt alls...tror dock att en dialog kring det hela är ett måste för att öka förståelse för varandra för att kunna nå fram till något annat. Tror du som nu känner att det inte lirar riktigt måste vara den som är envis i att få till en sådan dialog, även om din partner inte verkar mottaglig eller villig att lyssna och förstå just nu. Väck honom.


    Han brukar inte vilja vara med och göra saker med mig och barnen, tyvärr.. en gång i somras följde han med och badade, det är allt detta året (!)

    Tror inte det? Jag har längre dagar (både arbetsdag och restid) plus att jag läser till sjuksköterska utöver mitt heltidsjobb.. är dessutom jag som sköter all städ och tvätt..

    Ja, visst måste man ha en dialog, men då krävs det ju att båda parter faktiskt öppnar munnen.. :P

    Hade vi inte haft barn så hade jag aldrig stått ut :(
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Thu 7 Nov 2019 18:48
    #37
    Anonym (Dr Talk) skrev 2019-11-07 06:33:32 följande:

    Oj, då kan du inte ha så mkt tid över, eller? Om du jobbar full tid och dessutom studerar...eller studerar du delvis på arbetstid? Är ju oftast lite enklare att föra en dialog om man är två om den :) Va trist da.

    Låter som din partner gått i relations ide ju. Är han deppig av sig? Kör han sitt egna race? Ni är ju en familj tänker jag.

    Va fasen...städ o tvätt hjälps man väl åt med såhär på 2000 talet tänker jag. Va säger han när du ber honom att hjälpa till då?

    Tror ni behöver ta ett rejält snack om ER och hur NI vill ha det. Han kan väl inte tycka det är speciellt spännande heller eller vad tror du?


    Anonym (Jj) skrev 2019-11-07 07:56:10 följande:

    Har du någon tid över till honom med tanke på allt du sysslar med? Får han ens någon tid att förklara om något är fel? Kanske jag han gett upp om att ens försöka om du inte har tid att lyssna och då låter dig köra ditt eget race?

    Det är liksom inte många som skulle ha ork att bry sig om något annan rent känslomässigt om man jobbar heltid, pluggar och tar hand om barn och hem.


    Svarar er båda två med samma inlägg, för svaret är ungefär detsamma..

    Dygnet har ju 24 timmar.. har extremt litet sömnbehov, sover MAX 5 timmar per natt, utom någon gång ibland (kanske en gång i månaden) då jag sover i typ 12 timmar..

    Jag tror inte han är deprimerad, han pratar ju aldrig med mig, så jag vet faktiskt inte..

    Han säger att han lagar mat (typ snabbmakaroner och mamma scans) och fixar bilarna.. som om det tar lika lång tid varje vecka som att sköta all städ, tvätt och handling för en barnfamilj.. :(

    Har försökt ha den diskussionen, men han tycker inte vi har några problem (utom då att vi har för lite sex)

    Jag visar honom mer kärlek och omtanke varje dag än han visar mig på en månad.. jag ber honom om och om igen om att ge mig spontana kramar/bara röra vid mig, men får aldrig något, jag brukar krama om honom nästan varje dag när han lagar mat exempelvis.. han sätter sig aldrig jämte mig i soffan utan i andra änden, bara jag som sätter mig jämte honom o.s.v

    Har han planer är jag alltid den sista som får veta, ÄVEN fast det oftast alltid är jag som blir lidande (lämnad själv med barnen ex)

    Är väl inte såhär ett förhållande ska vara?
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Fri 8 Nov 2019 21:09
    #39
    Anonym (Dr Talk) skrev 2019-11-08 17:06:22 följande:

    Depression eller inte han verkar ju behöva vakna till. Trist på jobbet och malande vardag kan ju ställa till vad som helst...INTE för att det i sig försvarar ett sådant platt beteende, inte alls.

    Inte konstigt att du börjar fundera och ser andra alternativ av sådant du helst önskar från din partner. Vi funkar ju så som människor generellt. Saknar man något så ser man till att försöka lösa det på ett eller annat sätt. Saknar man något man längtar till och har haft tidigare blir det ju än jobbigare, vilket sätter igång tankar och fundering och säkert en del fantasier.

    Verkar som att ni delar upp "manligt och kvinnligt" väldigt hårt...åtminstone din partner. Synd. Vi lever ju inte på 1800-talet längre :) Man bör ju finnas där för varandra och stötta varandra i en relation. Tappar man det flåset är det ju lätt att det går åt fel håll.

    Gör saker tillsammans inte på var sitt håll. Jämför er inte med andra utan skapa det som ni trivs med, så som ni önskar ha det för att det skall funka för er.


    Han bytte jobb nyligen och har ett väldigt omväxlande men fritt arbete med en hel del jobbresor, så jag tror inte det är så värst tråkigt..

    Kände mig tom mer älskad av mitt ex, och han kunde likagärna ge mig ett knytnävsslag som en kram (misshandlade mig nästan dagligen i flera år) så nåt i min nuvarande relation är ju fruktansvärt skevt :((

    Inte direkt, jag sköter även alla renoveringar på huset, har provat att försöka få med mig min man på detta, men han är helt enkelt för lat..

    Känns som att det bara är jag som stöttar honom, får aldrig någon stöttning tillbaka.. inte ens när jag varit hos läkaren för en knöl och fick beskedet att det antagligen var cancer (visade sig senare inte vara någon fara) när jag då kom hem och var ledsen sa han bara till mig att sluta böla, än hade jag inte fått nåt besked.. vem fan säger så till någon man älskar när denna känner sig rädd och orolig???
Svar på tråden Känslor för yngre kollega