• ungmensliten

    Överskattar jag mig själv? Eller varför så svårt att få jobb? Konkreta förslag tack

    Läser till matematiker, kandidat, med runt 90 poäng inom statistik och programmering. Mitt betygssnitt ligger nära A, jag är ung och har vad jag kan se inga uppenbara defekter. Ändå känns det hopplöst att få jobb. Vi snackar inte om att jag kommer till en intervju och det kör ihop sig där, utan jag har trots snart 10 seriösa ansökningar till relevanta extrajobb fått direkt nej på samtliga. Hur är det möjligt? Hur ska jag få in en fot?
     Citera+  Citera
  • Svar på tråden Överskattar jag mig själv? Eller varför så svårt att få jobb? Konkreta förslag tack
  • Anonym (Carro)
    ungmensliten skrev 2019-11-05 20:43:21 följande:
    Läser till matematiker, kandidat, med runt 90 poäng inom statistik och programmering. Mitt betygssnitt ligger nära A, jag är ung och har vad jag kan se inga uppenbara defekter. Ändå känns det hopplöst att få jobb. Vi snackar inte om att jag kommer till en intervju och det kör ihop sig där, utan jag har trots snart 10 seriösa ansökningar till relevanta extrajobb fått direkt nej på samtliga. Hur är det möjligt? Hur ska jag få in en fot?
      Redigera  Rapportera
     Citera+  Citera
    Det beror mest på att du inte har någon erfarenhet av de jobb du söker.
  • ungmensliten
    Anonym (Carro) skrev 2019-11-05 21:14:28 följande:

    Det beror mest på att du inte har någon erfarenhet av de jobb du söker.


    Jävligt frustrerande men okej. Gjorde dålig research inför studierna, trodde det skulle vara lätt att få jobb, typ som för sjuksköterskor.
Svar på tråden Överskattar jag mig själv? Eller varför så svårt att få jobb? Konkreta förslag tack