Inlägg från: Anonym (Orolig TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig TS)

    Misshandel och missbruk,orolig för barnen

    Åh vet in te va jag ska göra, har fått kännedom om att en kollega blivit misshandlad av sin man, dom båda har alkoholproblem sedan tidigare men han verkar också ha problem med narkotika och blev väl nån dålig kombo häromdagen. Hon vill inte anmäla honom då han precis fått börja ha umgänge med hans barn från en tidigare relation. När detta hände fanns en 4åring i huset som låg och sov. Nu har dom pratat ut och dom ska fortsätta relationen. Men jag är så orolig för barnet. Va fan gör man... Tänk om han gör det igen... tänk om han ger sig på barnen..

  • Svar på tråden Misshandel och missbruk,orolig för barnen
  • Anonym (Orolig TS)

    Har funderat på de där med soc.. båda behöver ju hjälp med sina missbruk men i nuläget tror dom att dom kan hjälpa varrandra.. övervakar tex varrandra när dom tar antabus och har köpt hem egna drogtester.. för mig låter detta helt galet.. vet att det är gjort orosanmälningar förut ang alkoholen men de händer ju lixom inget från socialens sida.. nu när misshandel har vart inblandat funderar jag på om de kan ta saken på allvar denna gången.. om dom ser allvarligt på saken..l va händer då?

  • Anonym (Orolig TS)

    Det är väl som ni säger att jag egentligen vet va jag måste göra, jag måste ta mod till mig och ringa det där samtalet. Även om de innebär risk att mamman spårar ur helt.. har vart problematiskt i två år nu och inget har hänt.. det här med misshandeln va droppen för mig.. nu får de fan vara nog..

  • Anonym (Orolig TS)
    Tow2Mater skrev 2019-11-06 19:59:44 följande:
    Nej det står det inte, det står "han precis fått börja ha umgänge med hans barn från en tidigare relation." Tydligen har hans stämning nu gått igenom domstolen och hans ex fått ge vika for att barnet även behover träffa sin pappa.
    Nej han har vart ren ett tag nu, vart i behandlingsprogram m.m. därav har han fått börja träffa barnen igen..
  • Anonym (Orolig TS)
    Anonym (Rädda barnen) skrev 2019-11-06 19:56:40 följande:
    Det står ju att mannen nyligen fått tillbaka umgänge för sitt ena barn. För mig låter det då som att han har blivit clearad från soc. De kanske tror att han är nykter och ren, när det visar sig nu att han både knarkar, super och misshandlar. Har svårt att tro att soc anser det som lämpligt föräldraskap.

    Man kan hålla ett missbruk hemligt ganska lång tid. Har själv missbrukat i många år men aldrig blivit påkommen. Jag skötte arbetet exemplariskt. Behövde ingen Företagshälsan. Men visst, jag vet ju inget mer än vad som framgår av Ts. Du kan mycket väl ha helt rätt.
    När jag läser ditt inlägg inser jag att de jag vet, antagligen bara är toppen av ett isberg.. Jag har en väldigt nära relation till mamman i fråga och vet mycklet då jag har fått rycka ut akut när saker har hänt pga av missbruket... men då har de ju vart så illa att hon inte har rätt ut det själv och vart tvungen att ta hjälp utifrån.. har svårt att tänka mig att allt är frid och fröjd alla andra dagar på året..
  • Anonym (Orolig TS)
    Tow2Mater skrev 2019-11-06 18:56:31 följande:
    Har du pratat med kollegan?

    Vad vill du soc ska gora? Du vet väl knappast vilken hjälp de får idag med sina missbruk?

    Vill du soc ska ta barnen ifrån dem, är det det som är ditt mål? om inte, vad anser du de borde gora?
    Mitt mål är att ingen allvarligt ska hända barnet när pappan i huset får en snedtändning nästa gång.. Nu är det inte jag som kan styra det men jag kan inte sova gott om natten om jag inte gjort allt jag kan göra.. självklart har jag pratat med personen i fråga.. men det inte när fram och hon inte förstår allvaret i situationen vet jag inte mer va jag ska göra..
  • Anonym (Orolig TS)
    Giftskåneman skrev 2019-11-06 14:58:45 följande:
    Vad sa soc?
    Jag ringde idag och dom sa att dom ser väldigt allvarligt på våld i hemmet.. att de alltid måste gå vidare med sånt..
  • Anonym (Orolig TS)
    Anonym (Rädda barnen) skrev 2019-11-07 21:27:17 följande:
    Bra att bollen är i rullning. Du kan inte göra mycket mer. Hon är troligtvis medberoende och super för att döva sin egna smärta.

    Var skönt att hon har förtroende för dig och vågar vara öppen. Det kan ni komma långt med.

    Håller tummarna!
    Ja det känns mycket bättre i hjärtat att veta att jag gjort det jag har kunnat... jag sa det till min kollega att jag hade ringt.. För hennes och barnen skull.. för att dom ska få hjälp.. trodde hon skulle bli arg men hon tog de bra... förstod att jag va tvungen att reagera på de som framkommit..
Svar på tråden Misshandel och missbruk,orolig för barnen