• Anonym (Utan)
    Wed 6 Nov 2019 08:16
    1176 visningar
    32 svar
    32
    1176

    Vem av er är det som föreslår "nya saker" i ert sexliv?

    Jag vet inte om jag har fel här men när jag läser många trådar här där folk diskuterar hur dom har utvecklat sitt sexliv med nya spännande saker. Allt ifrån swingersliv, till trekanter, till analsex, diverse olika sexleksaker osv osv. 

    Jag får ofta känslan av att det är mannen i förhållandet som, åtminstone initialt, är den drivande till att "testa något nytt". Har jag fel?

    Själv är upplever jag det så i vårt förhållande. Det är alltid jag (man) som föreslår något nytt. Min kvinna är ofta med på att testa, vilket naturligtvis är ju bra. Men det är aldrig hon som kommer med något förslag. Det behöver inte vara något avancerat nödvändigtvis. Det är bara det att gångerna mellan att vi har sex tänker hon aldrig på sex. Det finns inte i hennes värld.

    Är det här ett problem då? Hon är ju ändå öppen för att testa saker och det finns ju flera exempel på kvinnor som alltid sätter sig på tvären osv. Det är bara det att det får mig att känna mig lite patetisk och allt blir så stereotypt. "Den ständigt pådrivande mannen som hela tiden skall driva sexet till nya extrema upplevelser osv". Jag vill inte vara den typiska stereotypa mannen. Det får mig att känna mig pinsam. Jag vill gärna driva på. Men inte ensam. Jag känner mig fånig. 

    Det här har nu fått mig att backa tillbaka. Jag tar inte initiativ till några sexuella utsvävningar mera. Jag tar heller inte initiativ till sex överhuvudtaget. Här skall jag iof ge min kvinna ett litet erkännande för hon har senaste tiden tagit initiativ till att vi har sex. För hon märker ju att jag har "svalnat". Men....jag upplever att hon tar initiativ till sex mer för att använda sex som ett verktyg till att föra oss närmare varandra tillbaka. Inte för sexets eget skull. Hon njuter iof men hade hon uppfattat att hon hade haft hela min uppmärksamhet och ständiga bekräftelse så hade hon nog inte tagit initiativ till sex. Och sexet som vi har får hon nu styra helt. Vilket innebär att det är iof mysigt och varmt. Men det finns absolut inget eggande alls i det. Och det känner hon med. Hon känner ju att jag deltar halvhjärtat. Mitt engagemang är för hennes njutning enbart. Hon får sina orgasmer och sen tycker jag att det är bra. Ibland kommer jag. Ibland inte. Jag bryr mig inte. 

    Det går 2-3 veckor mellan att vi har sex nu och när vi har det så är det hon som tar initiativ. Och jag ser att hon saknar den där glöden och den där upptrappade spänningen som vi hade tidigare. Men hon gör inget för att ta oss dit. Det hänger alltid på mig. Och jag har lessnat.

    Är det någon annan som upplever något liknande?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem av er är det som föreslår "nya saker" i ert sexliv?
  • Wed 6 Nov 2019 14:19
    #1

    Hon kan bjuda in, diskret, visa att hon vill ha sex, antyda. Sen är det är jag som tar initiativen mest, till att utvidga, testa sexleksaker, glidmedel, erotiska noveller, porrfilm. Och så gör hon tummen upp eller tummen ner, vilket känns frustrerande.

    När vi väl är i sängen så tar hon en del initiativ, i det lilla.

    Jag skulle önska att hon var mer aktiv, mer intresserad. Samtidigt så gillar jag att vara lite dominant, att förföra och ta för mig. 

  • Anonym (Annie­)
    Wed 6 Nov 2019 14:33
    #2

    Vi tar båda initiativ men han tar initiativ till utsvävningar som jag inte gillar men ställer upp på ibland för hans skull. Tyvärr.

    Jag vill inte ha analsex, jag vill inte prata snusk, jag vill inte ha förnedringsinslag. Inget jag förenar med en kärleksrelation.

    Han har tittat på för mycket porrfilm att han tror att den fiktionen är verklighet. Vilket är så långt ifrån det kan bli.

    Tror många relationer skulle vinna på om mannen begränsade sitt porrsurfande eller valde mer gladporr.

    För en relation är inte gjord för förnedring. Sex i en relation ska bygga på passion, glädje, kåthet och kärlek.

  • Anonym (Utan) Trådstartaren
    Wed 6 Nov 2019 14:46
    #3
    Anonym (Annie) skrev 2019-11-06 14:33:54 följande:

    Vi tar båda initiativ men han tar initiativ till utsvävningar som jag inte gillar men ställer upp på ibland för hans skull. Tyvärr.

    Jag vill inte ha analsex, jag vill inte prata snusk, jag vill inte ha förnedringsinslag. Inget jag förenar med en kärleksrelation.

    Han har tittat på för mycket porrfilm att han tror att den fiktionen är verklighet. Vilket är så långt ifrån det kan bli.

    Tror många relationer skulle vinna på om mannen begränsade sitt porrsurfande eller valde mer gladporr.

    För en relation är inte gjord för förnedring. Sex i en relation ska bygga på passion, glädje, kåthet och kärlek.


    Tack för ditt perspektiv. Och jag förstår att det känns frustrerande och jobbigt att känna sig pressad eller manad till sådant som man inte tänder på och som man ställer upp enbart för partnerns skull. 

    Får jag fråga vad du själv gör för att utveckla ert sexliv? Vad föreslår du för din man vad gäller hur ni gör ert sexliv mera spännande, njutbart, passionerat, innerligt osv? 
  • Anonym (G)
    Wed 6 Nov 2019 16:43
    #4

    Oftast jag , kvinnan. Ibland blir det ofta och ibland mindre ofta.

  • Wed 6 Nov 2019 18:34
    #5
    Anonym (Annie) skrev 2019-11-06 14:33:54 följande:

    Vi tar båda initiativ men han tar initiativ till utsvävningar som jag inte gillar men ställer upp på ibland för hans skull. Tyvärr.

    Jag vill inte ha analsex, jag vill inte prata snusk, jag vill inte ha förnedringsinslag. Inget jag förenar med en kärleksrelation.

    Han har tittat på för mycket porrfilm att han tror att den fiktionen är verklighet. Vilket är så långt ifrån det kan bli.

    Tror många relationer skulle vinna på om mannen begränsade sitt porrsurfande eller valde mer gladporr.

    För en relation är inte gjord för förnedring. Sex i en relation ska bygga på passion, glädje, kåthet och kärlek.


    Jag testar, och hon gillar en del, accepterar en del, kanske för att det gör henne kåt att jag blir så kåt av vissa saker. Så steg för steg har vi utvidgat repertoaren med sexnoveller, lite smisk, lite analsmek men inte analpenetration, lite porrfilm ibland, snuskprat (från mig), massagestav ibland, med mera.

    Porr kan inspirera, men kanske också leda in en på fantasier som inte funkar i relationen. Då är det nog bra att dra ner på det.
  • Anonym (Usch)
    Wed 6 Nov 2019 18:46
    #6

    Vissa män härinne är så jävla porrskadade. Inte nog med att det ska knullas helst varje dag så man aldrig hinner bli kåt och längta och ta initiativ. Dessutom ska det rövknullas, munknullas, bli knullad av en annan man, knullas i bil, tvättstuga, på köksbordet, på fyllan, i duschen och i garaget. Helst ska man ha raffset och skrika av njutning när karln tar fram kuken.

    Att vanliga kvinnor varken njuter eller får orgasm av dessa aktiviteter spelar ingen roll för man måste ju UTVECKLA sexlivet och göra massa galna porriga saker för att den porrskadade mannen ska vara nöjd.

    Är så jävla glad att jag vid 45 års ålder började vara ihop med kvinnor istället, där kan vi snacka om ömsesidig njutning, respekt och sensualism!

  • Wed 6 Nov 2019 18:54
    #7
    Anonym (Usch) skrev 2019-11-06 18:46:23 följande:

    Vissa män härinne är så jävla porrskadade. Inte nog med att det ska knullas helst varje dag så man aldrig hinner bli kåt och längta och ta initiativ. Dessutom ska det rövknullas, munknullas, bli knullad av en annan man, knullas i bil, tvättstuga, på köksbordet, på fyllan, i duschen och i garaget. Helst ska man ha raffset och skrika av njutning när karln tar fram kuken.

    Att vanliga kvinnor varken njuter eller får orgasm av dessa aktiviteter spelar ingen roll för man måste ju UTVECKLA sexlivet och göra massa galna porriga saker för att den porrskadade mannen ska vara nöjd.

    Är så jävla glad att jag vid 45 års ålder började vara ihop med kvinnor istället, där kan vi snacka om ömsesidig njutning, respekt och sensualism!


    Och när detta blir trist då? Ska ingen komma med nåt nytt förslag? Du är ännu nyfiken på kvinnor eftersom det är nytt,, men om några år då?
  • Anonym (Usch)
    Wed 6 Nov 2019 19:01
    #8
    Giftskåneman skrev 2019-11-06 18:54:27 följande:

    Och när detta blir trist då? Ska ingen komma med nåt nytt förslag? Du är ännu nyfiken på kvinnor eftersom det är nytt,, men om några år då?


    Med tanke på att jag låg med män i 30 år innan jag lessnade på heterosex kanske det tar 30 år till innan jag tröttnar på samkönat sex och då är jag 75 bast
  • Anonym (Usch)
    Wed 6 Nov 2019 19:03
    #9
    Giftskåneman skrev 2019-11-06 18:54:27 följande:

    Och när detta blir trist då? Ska ingen komma med nåt nytt förslag? Du är ännu nyfiken på kvinnor eftersom det är nytt,, men om några år då?


    För övrigt är jag 54 nu, har efter 9 år av lesbiskt sex inte tröttnat ännu, snarare tvärtom.....
  • Anonym (Pippi­)
    Wed 6 Nov 2019 19:16
    #10

    Jag är kvinna och är den som föreslår nytt eller föreslår variation. Jag gillar sex och vill gärna ha variation och vet vad jag gillar. Vi tar dock båda initiativ till sex, annars hade jag tröttnat.

Svar på tråden Vem av er är det som föreslår "nya saker" i ert sexliv?