• flugsvamp

    Ni med tre barn eller fler...

    Väntar tredje barnet och undrar hur era graviditeter sett ut för er som fått tre barn eller fler.

    Skulle vara kul o läsa om hur ni mådde jämfört med de första.

    1. Flicka. Illamående i tre veckor. Pigg, energisk. Groteskt illlamående av bara lukten från kaffe och cigarettrök. Sugen på isbitar, frusen frukt, glass, vatten. Glad och pepp på livet. Fruktansvärt ömma bröst och växtvärk i livmodern. Foglossning.

    2. Pojke. Illamående 34 veckor, gick på medicin största delen av tiden. Kräktes av choklad, vanilj, kokos, kola och andra söta dofter och smaker. Herrparfym och rengöringsmedel klarar jag fortfarande inte av haha. Trött och orkeslös. Glad och pepp på livet här också. Inga ömma bröst, ingen växtvärk. Ingen foglossning.

    3. Kön oklart. Illamående men kontrollerat. Kräks nästan av blotta tanken på friterad mat eller nybakade bullar. Dålig hy. Inget sug efter något. Pigg men lite nedstämd. Boobsen har växt fyra storlekar. Växtvärk. Ingen foglossning.

  • Svar på tråden Ni med tre barn eller fler...
  • Dalkullamamma

    Stort grattis till dig och din graviditet :)

    Jag fick en flicka 2005. Illamående till v 16. Kräktes utan förvarning morgon till kväll överallt och ingenstans haha. Va stor

    Gick upp 35 kg under graviditeten. Födde henne 3.5 v för tidigt.

    En flicka 2007. Huvudvärk till månen och tillbaka! Läkarna trodde jag hade en hjärntumör . Mådde bra v 18-30. Sen fick jag sådana bäcken smärtor så jag kunde knappt röra mig. Dom satte igång mig v .38 då jag ändå öppnat mig lite och livmodertappen va typ borta.

    2009 fick jag en pojke. Den skönaste graviditeten någonsin. Inget bekymmer alls :) kunde äta allt och växte super fint. Förutom att jag va dubbelt så stor om magen än jag skulle. Antagligen skulle jag ha en tvilling . Men blödde v 18 . Trodde jag miste hela graviditeten men min son levde:) födde honom dagen innan julafton :) 1 v för tidig.

    Jag hoppas du mår bra denna gången och att du kan få äta vad du vill :)

Svar på tråden Ni med tre barn eller fler...