• Anonym (20 år)
    Thu 7 Nov 2019 08:39
    491 visningar
    5 svar
    5
    491

    20 år tog det...

    20 år tog det innan han slog igen. 

    För 19 år sen träffades vi. Då gick han i samtalsterapi för att ha misshandlat sitt ex. Det var det eller fängelse. Detta visste jag inte förrän efter vi träffats i flera månader. Jag tog chansen att han ändrats. Igår slog han mig. 

    Vet inte vad jag vill ha sagt. Känner mig mest helt avtrubbad. Både hade betett sig fel i det som ledde fram till hela situationen men självklart är allt mitt fel. Jag borde ha gjort ditten. Jag borde ha förstått datten. Han är trött på mig, tycker att jag bara tänker på mig själv. Att jag är den som felprioriterar. Så nu ska det då vara slut. Det är visserligen inte första gången han tycker att det är slut men det är första gången han slog. 20 år typ tog det. 

    Jag vet vad jag borde göra. Jag vet vad man säger i såna här lägen. "Lämna". Men jag vet också att det inte är så jäkla lätt. 

    Jag vet att jag skulle klara av att ha kvar vår bostad. Det håller dock inte banken med om. Och inte tycker de att jag har råd att köpa något annat heller typ trots en lön över 30 000kr/månad. Får väl råna en bank... eller hoppas på att vinna på EuroJackpot imorgon. 

    Livet leker.... inte... 

  • Svar på tråden 20 år tog det...
  • Anonym (20 år) Trådstartaren
    Thu 7 Nov 2019 10:04
    #2
    Giftskåneman skrev 2019-11-07 09:42:05 följande:

    Som du misstänker så rekommenderar jag dig att lämna, han anser hans sätt att tänka och handla är det rätta, att han som man står över dig som kvinna. En farlig man.

    Har du skador så polisanmäl nu.


    Absolut förstår jag det... Har tyvärr inga skador även om det inte borde spela någon roll egentligen (även om det självklart blir mycket enklare i de lägena). Som sagt, en del av hjärnan säger en sak, en annan del något helt annat. 

    Har en bra arbetsgivare som såg på mig att jag inte mådde bra idag så de ska hjälpa mig med iaf samtalskontakt som en start.
Svar på tråden 20 år tog det...