• Anonym (Carol­in)
    Thu 7 Nov 2019 11:52
    474 visningar
    2 svar
    2
    474

    Sexliv efter kejsarsnitt? Annorlunda än efter naturlig förlossning?

    Är det nån skillnad på sexlivet efter vaginal förlossning om man jämför det efter kejsarsnitt?

    Gör det lika ont första gången man har sex oavsett om det är kejsarsnitt eller vaginalt om man ammar? Ifall man ej har glidmedel dvs, eller är det ungefär likadant.. vad har ni för erfarenheter?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Sexliv efter kejsarsnitt? Annorlunda än efter naturlig förlossning?
  • Anonym (B)
    Thu 7 Nov 2019 12:28
    #1

    Jag har både haft vaginal förlossning och kejsarsnitt.

    Efter vaginala förlossningen blev jag sydd med ganska många stygn som skavde och stretade. Jag var också ganska "uppfylld" av första barnet och totalt ointresserad av sex. Det tog nästan sex månader innan vi hade sex igen och då var jag jättenervös att det skulle göra ont. Det gjorde det dock inte.

    Efter kejsarsnittet fick jag rådet att inte ha sex så länge avslaget varade (ja, man har avslag även efter snitt), vilket innebar att vi hade sex ca tre veckor efteråt. Kändes som vanligt och gjorde inte ont på något sätt.

  • Anonym (Ja)
    Thu 7 Nov 2019 19:37
    #2

    Efter mitt kejsarsnitt kunde jag ha sex utan att det gjorde ont. Efter min vaginala förlossningar gör det fortfarande ont att ha sex och det är nu 2 år sen jag födde. Behöver jag säga att jag aldrig är sugen på sex längre?

Svar på tråden Sexliv efter kejsarsnitt? Annorlunda än efter naturlig förlossning?