• Mimosa86

    Hur uppvakta på farsdag?

    På söndag smäller det, farsdag!

    Har köpt en present till min älskling och barnen kommer måla något trevligt, men tänkte kolla med er män hur ni vill bli uppvaktade på farsdag? Eller ni kvinnor som haft lyckade exempel.

    Typ frukost på sängen, sovmorgon, en god middag?

    Fantasin tryter här.

    (Och inget sexuellt förslag tack, det går ingen nöd på någon av oss där)

  • Svar på tråden Hur uppvakta på farsdag?
  • Anonym (Wtf?)

    Brukar för min del hälsa på pappa och ge honom en liten present.

    Varför nämner du ens "inget sexuellt förslag"?

    Att ens komma på tanken liksom

    Tror inte det är vanligt att man ger sin pappa något "sexuellt". Vare sig på fars dag eller andra dagar...

  • Akira Öken

    Det kommer att bli min mans första fars dag och sonen är bara några månader. För mig känns det självklart att uppmärksamma maken. Jag kommer att uppvakta honom med fika på morgonen och har köpt ett kort och en present från mig och sonen. Vi kommer även att gå ut och äta lunch tillsammans.

    Vi har kämpat länge för att få barn och jag är mån om att det ska bli en fin dag för min man.

    Jag tycker inte alls det är konstigt att uppvakta sin partner, särskilt inte när barnet/barnen är för små för att själva höra det.


  • Woopsie
    Rudbeckius skrev 2019-11-08 10:32:27 följande:

    Håller med om att det är lite skumt och curling-varning på att uppvakta sin partner på Fars dag... även om det nog inte finns massa tradtitioner på en sådan här egentligen kommersiell högtid (slips, strumpor, tofflor)

    ...underlätta istället endast lite för ungarna att göra uppvaktning på sitt sätt och koncentrera dig istället på din egen pappa...

    Jag som pappa har gillat all sorts uppvaktning, i mitt fall tycker jag mer om frukost på sängen, nång god middag och nån sorts gemensam aktivitet... ett vackert telefonsamtal eller t o m ett litet tal...

    Lycka till!


    Fritidsmamman skrev 2019-11-08 10:41:49 följande:

    Fars dag är en kommersiell högtid som går ut på att söner och döttrar köper lotter, slipsar, strumpor, muggar med texten -världens bästa pappa- och annan skit till sina fäder, för att visa uppskattning för att...ja, eller nej, det är bull - det är för att företagen ska tjäna pengar och ingenting annat!

    Era små barn kan gott och väl rita eller pyssla något till sin pappa - och du kan assistera dom i köket när de gör frukost på sängen till sin pappa.

    Sedan kan du köpa blommor och lotter till din pappa och fira honom (om han finns kvar i livet?), men du kan inte fira dina barns pappa på fars dag! Det förstår du väl själv!?


    Håller med i sak om alla kommersiella så kallade högtider som går ut på att konsumera. Men fars dag började vi fira 1931 i Sverige och mors dag redan 1919. Så dessa högtider har lite mer gamla anor, och är mer traditionella än säg, kanelbullens dag.
  • Anonym (Mp)

    Jag och parnen uppvaktar med presenter och glasstårta! Barnen får vara med och komma på vad vi ska ge. En mysig tradition i vårt hem.

    Jag skiter i hur andra gör, och andra ska skita i hur jag gör. Puss!

  • Fliselisan

    Frukost på sängen, och hemgjorda presenter barnen gjort + något de valt i affären. En trisslott från mig.

    Sen brukar vi ha en god efterrätt till middagen.

  • fjanten

    Mina barn (snart 3 och 4) valde en liten present var till sin pappa, jag har hjälpt dem skriva sina namn på ett kort de målat till honom, och just nu ligger han och har sovmorgon. Typ den nivån brukar vi köra på i detta hus Riktigt jävla skumma svar du fått av vissa TS...

  • Anonym (Sjuka svar)
    Anonym (Plutt) skrev 2019-11-08 13:03:42 följande:

    Jag blev helt paff av svaren, trots att vi i vår familj inte ens firar fars och mors dag.

    Ibland tror jag att det spelar roll vad den som skriver först tar sig för. Har man otur med det inlägget kommer en hel drös som bara hakar på samma spår.

    Hoppas att ni får en fin fars dag!


    Håller med. Om en galning väljer att svara först i tråden så hakar alla andra troll och galningar på. Strunt i dem TS. Det är inget konstigt att vilja fira sin man på Fars dag. Hela mitt Instagramflöde kokar av tjejer som firar sina män idag.
  • Rudbeckius
    Woopsie skrev 2019-11-08 23:44:01 följande:
    Fritidsmamman skrev 2019-11-08 10:41:49 följande:

    Fars dag är en kommersiell högtid som går ut på att söner och döttrar köper lotter, slipsar, strumpor, muggar med texten -världens bästa pappa- och annan skit till sina fäder, för att visa uppskattning för att...ja, eller nej, det är bull - det är för att företagen ska tjäna pengar och ingenting annat!

    Era små barn kan gott och väl rita eller pyssla något till sin pappa - och du kan assistera dom i köket när de gör frukost på sängen till sin pappa.

    Sedan kan du köpa blommor och lotter till din pappa och fira honom (om han finns kvar i livet?), men du kan inte fira dina barns pappa på fars dag! Det förstår du väl själv!?


    Håller med i sak om alla kommersiella så kallade högtider som går ut på att konsumera. Men fars dag började vi fira 1931 i Sverige och mors dag redan 1919. Så dessa högtider har lite mer gamla anor, och är mer traditionella än säg, kanelbullens dag.
    ...men just Kanelbullens dag måste hedras extra... så gott ju
  • Rudbeckius
    Woopsie skrev 2019-11-08 23:44:01 följande:
    Fritidsmamman skrev 2019-11-08 10:41:49 följande:

    Fars dag är en kommersiell högtid som går ut på att söner och döttrar köper lotter, slipsar, strumpor, muggar med texten -världens bästa pappa- och annan skit till sina fäder, för att visa uppskattning för att...ja, eller nej, det är bull - det är för att företagen ska tjäna pengar och ingenting annat!

    Era små barn kan gott och väl rita eller pyssla något till sin pappa - och du kan assistera dom i köket när de gör frukost på sängen till sin pappa.

    Sedan kan du köpa blommor och lotter till din pappa och fira honom (om han finns kvar i livet?), men du kan inte fira dina barns pappa på fars dag! Det förstår du väl själv!?


    Håller med i sak om alla kommersiella så kallade högtider som går ut på att konsumera. Men fars dag började vi fira 1931 i Sverige och mors dag redan 1919. Så dessa högtider har lite mer gamla anor, och är mer traditionella än säg, kanelbullens dag.
    ...men just Kanelbullens dag måste hedras extra... så gott ju
  • Woopsie
    Rudbeckius skrev 2019-11-10 14:46:03 följande:

    ...men just Kanelbullens dag måste hedras extra... så gott ju


    Där har du faktiskt en poäng! ;)
  • Anonym (Wtf?)
    Anonym (Skärpning!) skrev 2019-11-09 00:00:43 följande:

    Men ts pratar ju INTE om sin pappa utan om sin man. Svårt med läsförståelsen eller?


    Haha, vad är ditt problem? Varför så arg?

    Man uppvaktar sin PAPPA på fars dag. Inte sin man.

    Tror du blandar ihop fars dag med alla hjärtans dag
  • Delilah2001

    Jag har aldrig uppvaktat min man på Fars dag, bara uppvaktat min egen pappa.

    Barnen har gett sin pappa teckningar, pyssel etc. Ibland har jag varit med de i köpcentret, och de har fått välja ut en present som sedan DE har gett!

    Jag hjälper de såklart med presenter, men det är fortfarande barnen som uppvaktar sin pappa.

    Därför reagerar jag också lite på att TS ens nämner sex när det handlar om presenter och uppvaktning på Fars dag...

Svar på tråden Hur uppvakta på farsdag?