• Anonym (Undrande)

    Utbrändhet, höginkomsttagare och fler barn?

    Har en bekant vars fru jobbar som läkare. Dom hade tidigare två barn. Hon börjar sen bli utbränd och sjukskrivs pga det. Därefter skaffar dom ett till barn och hon har efter mammaledigheten inte kommit tillbaka till heltid utan jobbar deltid pga utbrändhet. 

    Det här ställer mig lite frågande... Är det ok att ta ut sjukpenning och spara på föräldradagar pga utbrändhet? Dom har absolut inga problem med pengar så varför inte gå ner i tid istället i så fall? 

    Och varför skaffar folk som redan är utbrända fler barn? Lär ju inte bli mindre stressig tillvaro med fler barn...

  • Svar på tråden Utbrändhet, höginkomsttagare och fler barn?
  • Anonym (Undrande)
    Karin7202 skrev 2019-11-08 14:01:58 följande:

    Det var kanske inte ens en planerad graviditet? Oavsett, så är det upp till dem.


    Det här är inga idioter utan ett av dom smartaste och mest högavlönade par jag vet. Det var definitivt inte en oplanerad graviditet.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (**) skrev 2019-11-08 14:12:21 följande:

    Så du vet att hon är sjukskriven, och att hon använt sjukpenning istället för f-penning när hon var hemma?

    Har FK godkänt det, är det ju OK att göra så. Rent lagligt alltså. Är det inte lagligt har jag svårt att se att det är godkänt.


    Ja jag vet att hon är deltidssjujskriven pga utbrändhet. Vet även att maken drar en stor del av lasset hemma då han jobbar mycket hemifrån och hämtar ofta minstingen på dagis.
  • Anonym (Huh)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-11-09 08:43:13 följande:

    Det här är inga idioter utan ett av dom smartaste och mest högavlönade par jag vet. Det var definitivt inte en oplanerad graviditet.


    Är man en idiot om man blir oplanerat gravid menar du?
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Huh) skrev 2019-11-09 08:51:22 följande:

    Är man en idiot om man blir oplanerat gravid menar du?