• Fri 8 Nov 2019 17:32
    1927 visningar
    11 svar
    11
    1927

    Sen i utvecklingen? 6 månaders. OROLIG!

    Som rubriken lyder är jag jätte orolig över vår son på 6 månaders bebis. Behöver få skriva av mig, kanske någon känner igen sig? Vi ska på 6 månaders kontroll nästa vecka.

    Han kan inte:

    - Lyfta överkroppen med sträckta armar

    - Knappt vända sig. Kan räkna gångerna på mina 5 fingrar

    - Vill helst inte stå. Kan göra det men drar helst upp benen

    - Jollrar inte nyanserat med konsonanter. Låter mest ?fejkhostar? aaah Öööh åååh och lite som the grudge. Pruttar å blåser.

    - Ogillar magläge och har ut händerna som ett flygplan istället för att lyfta upp överkroppen.

    - Kan långt ifrån sitta själv. Sitter i barnstol med stöd.

    - Vet inte om han reagerar på sitt namn än. Ibland tittar han när man ropar å ibland ignorerar han.

    - Härmar inte

    Han kan:

    - Greppa fint med sina händer.

    - Tittar om han tappar en leksak i golvet och skakar å ruskar skallror osv utan problem.

    - Möter ens blick och ler

    - Skrattar

    - Fått två söta tänder

    - växer fint och följer sin kurva

    - hör bra

    Hjälp! Någon som känner igen sig? / orolig mamma ??

  • Svar på tråden Sen i utvecklingen? 6 månaders. OROLIG!
  • Fri 8 Nov 2019 17:43
    #2

    Tack! Blev lite lugnare nu!

  • Fri 8 Nov 2019 18:00
    #4

    Samma här! Han var jätte stark i nacken redan vid födseln. Men nu har det liksom stannat av lite med mycket (iallafall om man jämför med andra) han är go å glad å det är hur som helst det viktigaste! Tack för ditt svar! ??

  • Fri 8 Nov 2019 18:14
    #6

    Du har helt rätt! Man ska inte jämföra! Bara dumt! Tack snälla för att du skrev!

  • Fri 8 Nov 2019 19:34
    #8

    Tack för svar! Ja, jag upplever att min son också är lite försiktig. Han verkar vara lite av en filosof och livsnjutare. Han är nöjd med att ta det lite piano och verkar inte ha någon som helst panik med att förflytta sig eller dylikt. ????

  • Fri 8 Nov 2019 22:22
    #10

    Ååh va skönt å höra! Haha mitt BVC har sagt ?håll dig undan från familjeliv? förvisso förstår jag vad hon menar men så jäkla skönt å läsa om fler som har barn där det visat sig att det inte varit nåt fel. Det är mitt första barn så jag blir lite nojig och googlar man, ja då är det kört. Usch vad man nojjar. Tack snälla för alla svar! Är mycket lugnare nu! Kram

Svar på tråden Sen i utvecklingen? 6 månaders. OROLIG!