• Anonym (Sorg)
    Fri 8 Nov 2019 21:33
    449 visningar
    18 svar
    18
    449

    Hur länge leva såhär? Vad hade ni gjort?

    Ska försöka sammanfatta och kortfattat förklara min situation...

    Sambo med en man, vi har 2 barn. Minsta 9 mån.

    Upptäckte missbruksproblem ett tag sen på min sambo, har nyss slutat helt (läkemedel)

    Vi har aldrig sex.

    Ingen fysisk närhet som kramar eller pussar

    Han kan inte uttrycka känslor som att säga att han älskar mig för att han tycker det är förnedrande - han menar att jag vet för mycket om hans bakgrund som han skäms över så som potensproblem, tidigare relationer etc)...

    Han var helt annorlunda i början, vi hade mycket sex, han uttryckte kärlek etc, tills jag fick reda på hans bakgrund då backade han mer o mer.

    Jag har försökt på alla sätt att lösa detta, ge närhet, backa, prata om problemet.

    Känner mig inte alls nära honom längre...

    Vad hade ni gjort för att komma åt honom? Få honom att anstränga sig för relationen?......

  • Svar på tråden Hur länge leva såhär? Vad hade ni gjort?
  • Anonym (Sorg) Trådstartaren
    Fri 8 Nov 2019 21:55
    #2
    LoveRain skrev 2019-11-08 21:42:43 följande:

    Du kan inte förändra en person som inte vill förändras. Låter som han har problem med synen på sig själv och skulle behöva jobba med den. Är han beredd att göra det finns det hopp. Vill han inte det så får du ställa in dig på att stå ut och göra det bästa av det eller göra slut på relationen.


    Menar du att han först måste ändra bilden på sig innsn vi kan ha närhet? tror inte han vet hur eller ens vill göra det. det är nog för jobbigt för honom...
  • Anonym (Sorg) Trådstartaren
    Fri 8 Nov 2019 22:31
    #3

    INGEN????? Snälla????

  • Anonym (Sorg) Trådstartaren
    Sun 10 Nov 2019 20:43
    #16
    KimLinnefeldt skrev 2019-11-09 13:19:38 följande:

    Gå i rådgivning tillsammans. Om han inte vill det så är det en "deal braker", då får du ställa ultimatum. Ni har ett gemensamt problem, som han ska vara lika mån om att lösa som du.

    PS. Livet är kort.


    Kom idag fram till att det inte är någon idé att gå i rådgivning med någon som INTE vill vara nära en på något sätt, som tycker det är förnedrande att säga att ham tycker om mig eller älskar mig. Hade viljan funnits så ja, men jag kan inte tvinga någon att vilja vara nära mig, krama mig, ha sex med mig. Den viljan måste finnas för att man ska ha en chans.

    Igår kväll när jag ville pussa honom i sängen puttar han bort mig och säger "skulle inte du sova?".... det var en wake up call, det var droppen. Jag fick en sån klump efter alla försök att komma närmare så inte ens kan jag få ge en puss.

    Idag mådde jag skit hela dagen, kände att jag fått honom att tvinga sig göra saker med mig som han inte vill. Jag sa att jag inte kan fortsätta. Han sa väl "nej men riktigt så.är det inte" men ingen större förklaring eller kämpande för mig eller oss. Han sa "har du bestämt dig så". Så enkelt för honom - men nu tog jag steget och jag kommer hålla mig till det. Hellre ensam med 2 barn än att må dåligt varje dag.
Svar på tråden Hur länge leva såhär? Vad hade ni gjort?