• Fri 8 Nov 2019 22:23
    206 visningar
    7 svar
    7
    206

    Går fast anställning före LAS konverterad

    En liten fråga, om jag jobbar på ett jobb som tillsvidareanställd 50% men har önskat högre tjänstgöringsgrad. På samma jobb finns det en vikarie som går på VIK 70% och kommer upp i sina las-dagar och blir konverterad. Samtidigt säger den fast anställde till 70% tjänsten upp sig så den raden blir ledig.

    Har då jag förtur som önskat högre tjänstgöring och redan är tillsvidare/fast anställd, eller är det självklart att den som blir konverterad får tjänsten den går på VIK på, och jag får stanna på 50%?

  • Svar på tråden Går fast anställning före LAS konverterad
  • Anonym (T)
    Fri 8 Nov 2019 22:30
    #1

    Beror på hur din chef agerar, vad tycker hen om dig.

  • Fri 8 Nov 2019 22:37
    #2

    Ja, illa förmodligen , det är därför jag frågar här :'D

  • Anonym (Först­)
    Fri 8 Nov 2019 22:37
    #3

    Vem av er va först på den fats tjänsten. De e den person som högst troligen har förtur. (Inte säker men nästan)

  • Fri 8 Nov 2019 22:41
    #4

    Jag har varit fast i nästan ett år, hon blev konverterad för några veckor sen

  • Anonym (Först­)
    Sat 9 Nov 2019 07:49
    #5
    lillesnutt skrev 2019-11-08 22:41:59 följande:

    Jag har varit fast i nästan ett år, hon blev konverterad för några veckor sen


    Då borde du ha förtur till att utöka din tjänst först.
  • Anonym (T)
    Sat 9 Nov 2019 09:10
    #6

    Förbered dig på en strid med facket, chefer kan hitta massa kryphål. Kämpa på eller sök nytt jobb. Lycka till.

  • Sat 9 Nov 2019 15:54
    #7

    Ja jösses ni. Vi får se hur detta slutar. Men tack så mycket, jag har nånstans fått för mig att det är på detta viset också. Ska höra med facket på måndag

Svar på tråden Går fast anställning före LAS konverterad