• Anonym (Kaffedraken)

    Normalt beteende av förälder?

    Finns din mamma med i bilden? Om jag hade varit du så hade jag försökt flytta även om det vore med soc för även om du hade mått bra så hade du endå mått dåligt av den psykiska terrorn. Så de är ju inte konstigt att du mår dåligt eller sämre. Sen så kan jag säga att jag bodde hos mina föräldrar till jag var 23 och jag hade kunnat bo där idag också som 31 åring och leva på deras ekonomiska minimum om jag någongång hade kraschat och blivit arbetslös. För så funkar mina föräldrar och så funkar jag som förälder. Man är ju alltid en förälder och barnen är alltid ens barn. Man är inte förälder i bara 18 år bara för att barnen är myndiga då. En förälder är du alltid och barn kommer alltid vara dina barn och som förälder moralisk så har du alltid ett ansvar. Förstår inte varför folk har sån dille på siffran 18 år. Helt jävla sanslöst! Känns som att många har detta i huvudet att man blir av med allt ansvar när barn fyllt 18. Jo de har rätt sina egna liv men du ska alltid vara där som förälder. Känns som din pappa glömt bort vad en förälder innebär. Han ska vara där och stötta dig tills du kan stå.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Orkar inte mer) skrev 2019-11-09 22:06:11 följande:

    Ja min mamma finns med. Det är hon som får medla mellan oss, hon har sagt till honom, försökt förklara och skällt men inget har hjälpt. Vad jag än säger och även om jag förklarar att jag blir ledsen och visar det bryr han sig inte. Idag var jag ledsen hela dagen och sa det till honom och sa att jag var tvungen att flytta pga honom. Det enda han svarade var ?men flytta då, skit i allt och flytta?.


    Gör det då men de kan man hoppas att han får ångra Och börjar tänka på sitt beteende. Kanske blir att han vaknar till då
Svar på tråden Normalt beteende av förälder?