• mamman87

    blödning och ägglossning samtidigt?

    Hej allihopa! jag måste kolla ifall någon har/haft liknande som mig. jag har två barn sen innan och har då blivit gravid direkt jag slutat med medicin för min endometrios. nu slutade jag med medicinerna den 14 oktober för att vi vill bli gravida. 16 oktober fick jag en mensliknande blödning i 4 dagar. efter det här jag testat ägglossning och från början var de helt blankt. sedan har det sakta synts ett svagt streck. för några dagar sen fick jag först mörkröd/brun liten blödning och nu tors freda har ja haft ljusrött/röd blödning, inte jämt så de kommer i trosan men ibland och nån gång har jag behövt tampong. men! samtidigt som jag nu är i denna blödning så har jag fått utslag på ägglossningsstickan. har ni varit med om att man kan ha mensliknande blödning i flera dagar och ändå ha ägglossning? den kan väl inte indikera ägglossning om ja inte har det? har däremot köpt såna här billiga tester och känner mig osäker på om det är dom . har beställt clearblue nu för å va säker. hoppas på få höra hur de vart för de! ?

  • Svar på tråden blödning och ägglossning samtidigt?
  • Anonym (op)

    Inte så kraftigt som mens, men jag får fta blödning vid ägglossning precis samma dag som den sker.

  • Anonym (Japp)

    Japp, jag har fått blödning dagarna innan ägglossning (nu senast varade den i fyra dagar, jag trodde till och med det var mensen, men det var betydligt lindrigare!). Dock inte så ofta. Vet om två gångar bara, sen kanske det har hänt under tidigare år när jag inte hade koll på cykeln.

  • Anonym (Xx)

    Fast testet är inte positivt? Har du läst instruktionerna?

  • Anonym (Mom)

    Äl testet är inte positivt. Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Och äl tester kan ge utslag även vid mens!!!

    Jag vet inte vad du tagit för mediciner eller hur de påverkar äl och mens. Kanske har du helt enkelt mens?

Svar på tråden blödning och ägglossning samtidigt?