• Sat 9 Nov 2019 17:01
    290 visningar
    5 svar
    5
    290

    Känner mig ful.

    Vill bara skriva av mig lite. Vet inte var börja, men jag känner mig ful och har gjort det i flera år nu. Jag ser tillbaka på gamla foton och ser att jag förfallit rejält ( är kvinna ). Mitt liv likaså med bla psykisk ohälsa... Jag håller på att ta mig upp sakta tack och lov, men det är svårt fortfarande ibland.

    Jag tycker alla runt omkring mig behandlar mig annorlunda nu jämfört för några år sedan, kanske pga att jag gått upp i vikt och inte ser lika fräsch ut som tidigare. Jag vågar inte heller dejta, för jag tycker jag ser hemsk ut. Till saken hör den att jag gärna skulle vilja träffa en man, och jag blir ju inte yngre direkt (30+).

    Det är tabu inom min kultur att ha psykisk ohälsa ( kommer ursprungligen från mellanöstern) och att inte vara fin och perfekt känns det som. Som kvinna ska man vara oförfallen osv. När jag ser mig själv i spegeln ser jag bara någon som är ful och eländig. Hur ska någon vilja ha mig, tänker jag. Har också pratat med psykolog men det hjälpte inte.

    Har någon därute tips och råd...? Tacksam.

  • Svar på tråden Känner mig ful.
  • Anonym (Råd)
    Wed 18 Dec 2019 15:13
    #1
    Wishy skrev 2019-11-09 17:01:28 följande:

    Vill bara skriva av mig lite. Vet inte var börja, men jag känner mig ful och har gjort det i flera år nu. Jag ser tillbaka på gamla foton och ser att jag förfallit rejält ( är kvinna ). Mitt liv likaså med bla psykisk ohälsa... Jag håller på att ta mig upp sakta tack och lov, men det är svårt fortfarande ibland.

    Jag tycker alla runt omkring mig behandlar mig annorlunda nu jämfört för några år sedan, kanske pga att jag gått upp i vikt och inte ser lika fräsch ut som tidigare. Jag vågar inte heller dejta, för jag tycker jag ser hemsk ut. Till saken hör den att jag gärna skulle vilja träffa en man, och jag blir ju inte yngre direkt (30+).

    Det är tabu inom min kultur att ha psykisk ohälsa ( kommer ursprungligen från mellanöstern) och att inte vara fin och perfekt känns det som. Som kvinna ska man vara oförfallen osv. När jag ser mig själv i spegeln ser jag bara någon som är ful och eländig. Hur ska någon vilja ha mig, tänker jag. Har också pratat med psykolog men det hjälpte inte.

    Har någon därute tips och råd...? Tacksam.


    Oj vad jobbigt det låter varför kan du inte vara öppen med att du lider av psykisk ohälsa? Tycker du Ska satsa på att gå till en pt börja röra på dig
  • Wed 18 Dec 2019 15:20
    #2
    Wishy skrev 2019-11-09 17:01:28 följande:

    Vill bara skriva av mig lite. Vet inte var börja, men jag känner mig ful och har gjort det i flera år nu. Jag ser tillbaka på gamla foton och ser att jag förfallit rejält ( är kvinna ). Mitt liv likaså med bla psykisk ohälsa... Jag håller på att ta mig upp sakta tack och lov, men det är svårt fortfarande ibland.

    Jag tycker alla runt omkring mig behandlar mig annorlunda nu jämfört för några år sedan, kanske pga att jag gått upp i vikt och inte ser lika fräsch ut som tidigare. Jag vågar inte heller dejta, för jag tycker jag ser hemsk ut. Till saken hör den att jag gärna skulle vilja träffa en man, och jag blir ju inte yngre direkt (30+).

    Det är tabu inom min kultur att ha psykisk ohälsa ( kommer ursprungligen från mellanöstern) och att inte vara fin och perfekt känns det som. Som kvinna ska man vara oförfallen osv. När jag ser mig själv i spegeln ser jag bara någon som är ful och eländig. Hur ska någon vilja ha mig, tänker jag. Har också pratat med psykolog men det hjälpte inte.

    Har någon därute tips och råd...? Tacksam.


    Är det inte bara något du inbillar dig? Att det skulle vara tabu att inte vara perfekt? Kvinnor från mellanöstern ser ju lika olika ut och lika lite perfekta som alla andra kvinnor gör. 
  • Anonym (Råd)
    Sun 5 Jan 2020 08:25
    #3

    Ts har du börjat träna?

  • Anonym (Ratio­nell)
    Wed 15 Jan 2020 07:07
    #4

    Träna, sminka dig, fixa håret, klä dig bra - och kanske även kirurgi om det inte räcker. 

  • Anonym (Tråki­gt)
    Fri 21 Feb 2020 09:14
    #5

    Tråkigt att du känner så ts. Mår du bättre nu går det bra med träningen

Svar på tråden Känner mig ful.