• Anonym (herre­n)
    Sat 9 Nov 2019 21:00
    855 visningar
    9 svar
    +1
    9
    855

    Ångest för att jag INTE var otrogen.

    Anonym (.) skrev 2019-11-09 19:23:51 följande:

    Låter som att du borde skilja dig


    ja det, eller byta psykolog.

    uppenbarligen har du fastnat i nåt (säkert underliggande ilska över nåt) som du behöver komma ur och att ha en psykolog som säger att du är född dyster låter ju inte som nån som ger dig rätt hjälp.

    börja i KBT eller liknande. 

    sen tycker jag du tänker helt vridet. det är ju bra att stå upp för sina värderingar och inte vara otrogen. om du sen ändå är missnöjd med din fru får du väl skiljas. men att vilja skiljas för att du inte har 6 på 2v låter väldigt extremt.

    fatta att den andra kvinnan mer är en sorts fantasi numera. hon hade nog inte velat knulla dygnet runt om ni var ihop nu. det är en sak att ha en förbjuden affär, det är en annan sak att ha ett förhållande.

    väx upp.
  • Anonym (herre­n)
    Sat 9 Nov 2019 22:24
    #4
    Anonym ("Göran") skrev 2019-11-09 21:36:40 följande:
    Det är så att jag är missnöjd med allt. jag hade fått ångest om jag var otrogen (det är jag helt säker på) men jag får ändå ångest av att jag inte var det. Det är som att när jag ställs inför stora val i livet så tänker jag vad hade hänt om jag valde tvärtom? och ältar oavsett. Det är som att jag aldrig kan känna mig glad över ett beslut oavsett vad jag väljer.

    Jag är inte arg på min fru egentligen, hon är underbar. Det är att jag är småsint och surar överreagerar över småsaker. Jag säger naturligtvis inte detta till henne, men i huvudet/tanken. Ingen sex på två veckor? Jag borde vänstrat. Ingen löneförhöjning? Chefen är ett jävla svin. Det är så himla synd om mig hela tiden, trots att jag lever ett väldigt bra liv så fastnar jag i sådant ältande och missnöjdhet.

    Psykologen är nog väldigt trött på mig och mitt gnäll numera. Hade jag inte betalat ganska dyrt hade hon nog bett mig dra åt helvete för länge sedan.  
    testa att byt psykolog och terapiform.

    du kanske har depression?
  • Anonym (herre­n)
    Sun 10 Nov 2019 20:55
    #6
    Anonym ("Göran") skrev 2019-11-09 22:29:41 följande:
    Jag äter redan piller mot depression. I maxdos.
    Jag tror du behöver komma i kontakt med dina känslor. Känns som du är en sån som inte vågar bli arg.

    Och fundera på allvar vad du är arg på. För dina tvångstankar verkar ju uppkomma när du är irriterad eller arg över nåt.

    Vidare tipsar jag dig om att byta terapeut eller terapiform. Man är inte född dyster. Det finns skäl till allt.
  • Anonym (herre­n)
    Sun 10 Nov 2019 21:00
    #7

    PS. Tror inte psykologen är trött på dig. Och våga ta dina känslor på allvar, det finns nåt där bakom. Säg inte att dina känslor är gnäll.

    Vet att jag skrev väx upp, men det låter ärligt som du har lite offermentalitet kring allt, som du är medveten om och garderar dig med att säga att du är tröttsam. Jag menar gör man nåt knäppt/tänker nåt knäppt är steg 1 att inte värdera dig själv som dålig iom det. Det är då du fastnar i looparna av självhat för du får skuldkänslor etc.

    Bättre att bara observera tanken.

    {#emotions_dlg.flower}  blommar till dig

  • Anonym (herre­n)
    Sun 10 Nov 2019 22:04
    #9
    Anonym (oj då) skrev 2019-11-10 21:20:41 följande:

    Ditt helt ologiska sätt att tänka skrämmer mig. En kvinna som går så långt så att du fått hota med anmälan. En sån kvinna vill du inte ha inpå livet! En jäkla tur du inte var otrogen med henne, hon hade säkert blivit ännu värre efter det, och ställt till ett helvete för dig. 

    Att du inte är helt nöjd med hur det är hemma, det är en helt annan sak. 


Svar på tråden Ångest för att jag INTE var otrogen.