• Anonym (Fröke­n Lind)
    Sun 10 Nov 2019 11:59
    2283 visningar
    151 svar
    +1
    151
    2283

    Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?

    Men, ts, har du inte lämnat honom ännu? Som jag minns det så har du skrivit flera trådar om honom under minst ett år. Han, som har frun därhemma och som kommer hem till dig snabbt på hemvägen, "tar dig i hallen" och sedan susar vidare hem till frun.

    Först när jag läste din inledande ts, denna gången trodde jag att det skulle utmynna i något slags likställt polyamoröst förhållande, men så är det ju inte alls. Som någon skrev ovan, ni delar inte på honom. Du får det som blir över, du får göra det hon inte vill göra. Hon har alla trumf på hand, tydlig ställning, gift, hus, träffar släktingar och vänner öppet.
    Du är den där "smutsiga hemligheten". Du kan aldrig räkna med att han finns där för dig ett speciellt ögonblick om du skulle behöva, ex om en olycka hände. Hans andra prioriteter skulle alltid gå före. Du vet inte ens om du skulle kunna få tag i honom.


    I ett polyamoröst förhållande har alla kvinnor samma ställning, ofta med tydligt strukturerade dagar som mannen växlar mellan kvinnorna. Alla kvinnorna finns "öppet" och ses på stan tillsammans med mannen och gemensamma vänner/släktingar. Firar högtider ihop etc.


    Förresten, har du verkligen på riktigt pratat med frun? Eller är det bara mannen som säger att hon vet om det hela?
    Och det att hon skulle sitta hemma och följa transaktionerna i London. det låter som något han bara hittat på för att du skall känna dig "duktig" för att du inte spenderar hans pengar i överflöd. Förstår du inte att han på detta sätt manipulerar dig till att inte ens kräva/begära önska materiella ting från honom?

    Och att han bjuder hem dig till sig, frun och barnens hus, när de inte är där. Det låter ju helt sjukt. Som om du är något slags gemensamt hobbyprojekt för mannen och hans fru. "Nu skall vi se hur långt vi kan ta henne". Det låter helt sjukt i mina öron. Snälla, ts, du är värd då mycket mer. Du är inte ett silverpris, du är ett guldpris och du måste inse det!!!

    Och som svar på din fråga, nej, jag skulle inte accepterat ett sådant "förhållande", som en kk kanske under en begränsad tid. Men inte som en romantisk relation, framförallt av två anledningar, jag vill kunna visa mig öppet med min man, jag vill kunna veta att han, i händelse av kris, alltid skall kunna komma till min hjälp (öppet). 

  • Anonym (Fröke­n Lind)
    Sun 10 Nov 2019 12:10
    #40
    Anonym (Fröken) skrev 2019-11-10 12:07:39 följande:

    Visst är det här också din tråd TS?

    www.familjeliv.se/forum/thread/79476374-jag-vill-ha-ett-comittment-fran-min-karlek/1/nick/79476374

    Nå, har du fått nåt "comittment" från honom än?


    Precis det jag tänkte också. Tror det finns flera liknande trådar, om han som "tar henne i hallen" på väg hem från jobbet till frun. Ungefär som man sticker in på ICA och handlar mjölk.
  • Anonym (Fröke­n Lind)
    Sun 10 Nov 2019 12:47
    #45
    +1
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-10 12:29:26 följande:
    Att jag gör honom glad och han är mindre odräglig sedan han träffade mig och att jag under andra omständigheter verkar vara en trevlig tjej. Att hon vet om mig men vill ha så lite med mig att göra som möjligt. Att jag borde klä mig mindre tacky och färga utväxten oftare.
    Det här sista understrukna du skriver gör att jag faktiskt börjar betvivla hela tråden. Så långt nedtryckt i skorna kan väl ändå ingen vara, att hon låter frun kommentera hennes utseende?

    Men ts, det här låter verkligen inget bra (om det nu är sant), du borde gå i någon slags samtalsterapi för att stärka din självkänsla. I den relationen som du nu har, är du inte ens en slags jämbördig älskarinna, med egen självständighet, inte om du låter frun diktera dig också. Det låter närmast som om du är en "tjänarinna" direkt hämtad från boken "Tjänarinnans berättelse" av Margaret Atwood, (finns som tv-serie på Netflix).
    Ett slags husdjur till detta paret, något de roar sig med. Normalt sett brukar inte mannen vara ok heller med att frun och älskarinnan har kontakt, tvärtom.

  • Anonym (Fröke­n Lind)
    Thu 14 Nov 2019 16:49
    Anonym (Dagens fråga) skrev 2019-11-14 16:20:29 följande:

    Jag tävlar på hög nivå i en idrott, när han kan är han där och hejar högst av alla. När jag är sjuk köper han skräpmat till mig. Jag älskar skräpmat när jag är sjuk. jag frågar inte efter det, han bara vet det Kommer han inte med den själv så kan det plinga på dörren och en av hans anställda levererar det. Vem annars skulle bry sig så pass att han skickar sin anställde från sitt ganska så kvalificerade jobb för att istället köra ut hämtmat till någon? Han är på många sätt än en fantastisk man och inte alls urtypen för någon som vänstrar och knullar runt.


    Det här börjar ju likna en gammal svensk pilsnerfilm. Hans anställda kommer hem till dig med mat som han beställt när du är sjuk? Herregud hur genant är inte det? Vad tror du att hans anställda tycker om dig? Du är deras chefs knull och de får uträtta hans snaskiga ärenden. Jag lovar, det snackas om dig ordentligt på hans arbete och det är inte med respekt.

    Och, hört talas om online-tjänster av olika slag? det är bara att klicka hem egen mat. Förresten har jag faktiskt väldigt svårt att han ber anställda köra hem mat till dig. Möjligtvis att han ber dem beställa från en onlinetjänst vars anställda sedan levererar maten till din dörr. Är du säker på att det är hans anställda verkligen?

    I vart fall, med den ena absurda detaljen ovanpå den andra, så känns det som om den här berättelsen blir mer och mer otrolig.
    Hans fru vet om dig, kollar era räkningar från London, kontaktar dig och kommenterar ditt utseende (och detaljer som att du skall färga utväxten och bli mindre tacky) och nu att hans anställda tar tid från sina vanliga arbetsuppgifter (när det finns speciella matleveranstjänster) för att komma hem till dig med mat. Nej, nej,,,,,,,


  • Anonym (Fröke­n Lind)
    Thu 14 Nov 2019 17:06
    Fjäril kär skrev 2019-11-14 16:58:25 följande:
    Han är EXAKT urtypen för en som har pengar och knullar runt. Och det är ju exakt det han gör. Du är fortfarande bara en i raden. Alla i hans omgivning vet vad du är. Ett ligg. Varken mer eller mindre. De har sett allt förut. Han behandlar ju dig på samma sätt som alla andra före dig. Det finns inget unikt i det. Varje sak han gör med dig har han redan gjort med någon annan. Varför tror du annars hans fru inte bryr sig så mycket?

    Har du aldrig funderat på varför han väljer dig som älskarinna och inte som fru?

    Ts har ju redan konstruerat ett jättefint svar på den frågan.....


    Frun är ju en sådan "fantastisk person", snygg, sexig, utbildad, har god smak vad gäller inredning (och män), har snygga kläder, ett fint hem och hon dessutom "respekterar ts på något vis". När ts pratar om frun verkar det nästan som om ts är stolt över att frun på något sjukt vis också accepterar just ts som extra-vänster prassel.

    Jag tycker uppriktigt synd om ts. Ts behöver kbt och all möjlig hjälp med sin självkänsla. Hon förlät ju tom att en av hennes vänner knullade mannen. Jag önskar verkligen att ts kan få hjälp till en bättre självkänsla.

  • Anonym (Fröke­n Lind)
    Fri 15 Nov 2019 19:37

    Om nu ts är närmare 30 (runt 30?) är jag rätt säker på att den rike, välutbildade mannen redan letar efter den som skall ersätta henne. Att han väntar med att byta ut ts beror säkert på att ts kräver absolut ingenting! Inte tid och inte heller ens materiella gåvor (förutom lite billig skräpmat och möjligheten att få gå i fruns garderob och titta lite nu och då).

    Det som är sorgligt också är att ts misstar att mannens felparkering och rusande upp till henne för att knulla henne i hallen betyder att han älskar henne så mycket.

    Ts, borde tänka på att mannen har ju lika bråttom med att lämna henne sedan.

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att dela en man med en annan kvinna?