Inlägg från: Anonym (Ej tillåtet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ej tillåtet)

    Hans fru är helt galen på mig efter otrohet.

    Jag är ingen höjdare på lagar och regelverk i teorin, men visst fan låter detta som något du borde kunna anmäla?

    Olaga hot, förföljelse eller vad som helst.

    Det verkar som att din fd kille är en mespropp som inte kan säga ifrån, eller lämna henne. Detta är inte din orsak-verkan, det är hans soppa att reda upp. Han skyller kanske på dig för att släta över sitt samvete? Och hemma går frun och misstror minsta detalj och kan inte komma vidare från hans svek.

    Du är den siste som har med saken att göra. Anmäl, funkar inte det så får du ta i med hårdhandskarna och inte vara tillmötesgående fler gånger.

    Lycka till!

  • Anonym (Ej tillåtet)
    Anonym (Samma sak) skrev 2019-11-12 11:31:43 följande:

    Samma sak hände min mamma. Det var under en väldigt lång period då pappa levde dubbelliv och jag blev till. Pappa planerade till och med mig med mamma så jag var ingen olycka direkt.

    Sen så kom allt fram, att pappa hade familj i annan stad.

    Frun skyllde allt på mamma och försökte leva lyckligt gift med pappa. Vilket inte gick så bra då han var otrogen med andra kvinnor efter mamma. Dock inte på samma sätt, men vad spelar det för roll liksom.

    Stå på dig och håll huvudet högt. Det är inte ditt fel att denna man är en idiot och att den à fru vill svartmåla dig för att leka lycklig i sitt miserabla äktenskap, du har inte gjort nå fel.

    Dock tråkigt att du ska ha råkat ut för detta. Beklagar


    Oj vilken tragisk historia. Hur har det påverkat din tillit till människor i vuxen ålder? Vad sa folk till dig när du var liten? Träffade du din pappa eller han försvann när otroheten uppdagades? Kan tänka mig att du har fått en fin relation med din mamma?

    Du verkar ha all together och resonera sunt.
  • Anonym (Ej tillåtet)
    Anonym (Samma sak) skrev 2019-11-12 14:10:36 följande:

    Jag har en fungerande relation till min pappa. Jag har en stark mamma som tidigt lärde mig att andra människor inte behöver svika en bara för att pappa har vart frånvarande och ljugit mycket. Man är sin egna person och hans svaghet behöver inte finnas hos andra.

    Jag har fått oerhört fina relationer till andra människor, vänner osv. Det gäller att inte barackers i det förflutna och skapa sin egna uppfattning. Jag har aldrig velat att mitt liv ska påverkas över att min pappa är en klant liksom :)

    Vad jag är tacksam över är att jag har din relation till mina syskon. När pappas fru hade agerat ut och det värsta hade fått lägga sig efter 1 år så tog hon kontakt med min mamma och dom två är vänner idag. Inte bästa vänner men hon ville inte att jag skulle gå miste om mina syskon pga pappas val så jag är oerhört tacksam för det.

    Men det är sjukt att vissa mänskor är så pass oberäkneliga och kan ljuga. Något jag alltid har krävt bland vänner och pojkvänner är att aldrig ljuga för mig. Även om en sanning svider så är det bättre än en tids lögn.

    Tack för dina fina ord :)


    Härligt att läsa att det sluta bra ändå.

    Det märks att du är en stark person som går att lita på. Du är säkert mångas klippa. Strongt!
Svar på tråden Hans fru är helt galen på mig efter otrohet.