• Sasu

    Dåligt samvete gravid

    normalt att man känner sig såhär mot slutet, var precis likadan, det la sig 2 veckor efter förlossningen. mest bara att härda ut, men är ju bra att ha någon att prata med detta om och vara uppmärksam om det håller i sig mer än 2 veckor efter förlossningen så du inte utvecklar någon förlossningsdepression!

  • Sasu
    Anonymtjej1991 skrev 2019-11-10 22:55:01 följande:

    Åh gråter typ av lycka över era så fina svar! Det är en sån lättnad att inte känna sig ensam.

    Orkar bara försöka härda ångestattackerna, få tillräckligt med näringsriktig mat och sömn och hålla kontakten med mina närmaste. Försöker finna glädje i att bebisen växer normalt och verkar må fint på alla kontroller trots att jag mår skit. Är så rädd att han ska må dåligt vilket bara spär på. Och så ska man skämmas ihjäl sig på det? Nej fy.

    Håller alla tummar att detta nu blir bättre efter förlossningen, annars tar jag gärna emot antidepp som jag inte velat under grav.

    Så härligt att höra att det finns hopp!


    inget gör en mer lycklig än att få hålla sin bebis för första gången. Jag brukar inte gråta, men när jag såg min dotter öppna ögonen och titta på mig så grät jag av lycka att äntligen få hålla min dotter som jag gått så länge och burit på!
Svar på tråden Dåligt samvete gravid