Inlägg från: Anonym (Kåtis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kåtis)

    Otillfredsställd

    Grossglanz skrev 2020-02-10 23:05:20 följande:
    Du verkar trevlig :)
    Jag är rätt trevlig. :)
  • Anonym (Kåtis)
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-02-11 08:24:16 följande:

    Ge exempel på hur jag kan omvandla min energi till något annat.


    Skrev långt svar som försvann, jävla familjeliv. Trögt är det också. Grr

    Tack för ditt svar. Du har några poänger men kanske har jag utelåtit en del saker som gör att det inte är helt lätt att lägga ihop pusslet.

    Han har låg drift, redan när vi träffades. I tillägg till detta så lider han av tidig utlösning. Alltså, så tidig så du kan inte tro det, innan penetrationen är fullbordad så att säga. För honom är det såklart kopplat till ångest över att vara otillräcklig men tydligen inte tillräckligt för att göra något åt det. Sannolikt för att driften i sig är låg-intresset för sex är så litet.

    Jag har tagit initiativ så många gånger, jag har fått nobben och jag har tjatat och vi har pratat och försökt och analyserat. När jag var ungdom så var jag utforskande och fri i min sexualitet och nu har jag hamnat i ett läge där jag känner skam över min kåthet och att jag bara vill dölja det. När/om vi har sex så måste jag hålla tillbaka både på ljud och att ge sig hän för annars förvandlas den där sekunden till en tredjedels sekund.
  • Anonym (Kåtis)
    Mr K69 skrev 2020-02-11 11:47:11 följande:

    Följer den här tråden och blir lite förundrad över hur olika sexdrift vi alla har. Blir lite fundersam hur det blir så olika egentligen då jag inte märker någon större skillnad nu jämfört med när jag var yngre men det är väl det sk. livet som kommer mellan. Hoppas ivf. ni kommer på någon bra lösning som passar för alla inblandade parter snart.


    Tack för ditt svar. Du påpekar en sak som ger mig oro. Att sexdriften en har som ung är liksom normaltillståndet sedan kan det förvisso gå lite upp och ned men sannolikt kommer sexlusten inte vare sig plötsligt öka eller minska väldigt drastiskt.
  • Anonym (Kåtis)
    Mr K69 skrev 2020-02-11 12:52:41 följande:

    Hänger inte med på hur du menar och vad du blir orolig över? Att se som driften från yngre dagar som normaltillstånd blir nog lite tokigt då så många olika faktorer påverkar, tänker livssituation, ålder och livsstil tex. Men så frustrerande det är att vara den som är på hugget men den andra aldrig är det eller ens tänder på en själv.


    Menar bara att hans sexdrift är ju låg hur som helst. Den kommer ju inte dramatiskt att ändras. Oavsett de andra problemen menar jag.

    När en går in i ett förhållande så är det ju vanligt att ?knulla som kaniner? och sedan kanske det efter några månader landar i normaltillståndet. För vår del var kaninfasen kanske 1 gång i månaden för att sedan landa i en gång i halvåret.
  • Anonym (Kåtis)
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-02-11 13:25:15 följande:

    Min man fick urinvägsinfektioner och kissade blid en period. Var jämt hos doktorn.

    Ont i kroppen dessutom vilket påverkade hans lust.

    Vi har nu inte haft sex på flera år. Delar ej säng heller. Vårat enda tonårsbarn är uppe sent all uppmärksamhet så blir ingen tid över.

    Dessutom är jag inte kär/tänd på honom längre...

    Hur mår din särbo i kroppen?


    Jo han mår väl ok. Lite stress som jag gissar att de flesta har då och då. Men problemet här är ju att han har låg lust som vanligt, det är alltså inget som förändrats.

    Detta påverkar mig och vi har pratat och pratat och pratat och uppenbarligen är detta inget som han tycker är tillräckligt viktigt eftersom inget händer. Om jag inte tar upp det så skulle det kunna pågå i decennier.

    Mitt hopp och tanke med denna tråd är att höra om andra har det på liknande sätt och hur en isåfall löser det eller har löst det.
  • Anonym (Kåtis)

    Jo jag vet. Men hade velat höra från andra i liknande sits. Hur ska en tänka. Finns det vägar att gå? Kan ens partner på något sätt komma till insikt med hjälp av ett eller annat. Lite hopp. En av mina frågor är, återigen; tror ni att jag knullat för sista gången i livet? Tanken på det suger livsglädjen ur mig.

  • Anonym (Kåtis)
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-02-11 15:32:10 följande:

    Gör som mig. Avvakta tills barnen klarar sig på egen hand och har flyttat hemifrån.

    Träffa då en ny man. För mig ca 5 år till...

    För mig passar det bäst då min man ändå går upp i vår tonårs dotter 110%. Aktiv och engagerad dvs.

    Onanera så gott det går och få härliga orgasmer själv.


    Tack för tipset. För mig skulle det innebära 14-16 år. Det går ju inte bara. Måste hitta en annan lösning.
  • Anonym (Kåtis)

    Vad var orsaken att du inte kan lämna nu? Om du nu vet redan nu att det är det som kommer att ske.

  • Anonym (Kåtis)

    Ja det är säkrast att spara under tiden.

  • Anonym (Kåtis)
    Anonym (Ush) skrev 2020-02-11 16:00:48 följande:

    Ush vilken jobbig situation. Vi har haft sådana perioder med min man, men som sagt bara i perioder. Hade ett ex som aldrig ville ha sex. Jag gjorde slut, inte bara pga det utan för att han egentligen som person var väldigt stel/opassionerad/hämmad. Tycker inte han ens i början visade att han var kåt, du vet sådär att "jag måste få dig NU". Hade din man något sånt i början? Fanns det passion, åtrå? Kände du dig så att han verkligen ville ha dig på ett sexuellt plan?

    Undrar om han är helt enkelt en opassionerad person eller om han innerst inne skulle vilja vara passionerad osv men att tidiga misslyckanden från hans sida lett till otroligt dåligt självförtroende i frågan....


    Detta. Spot on. Hämmad. Han är dålig på att gensvara naturligt också.

    En tänker att i början är det svårt att hålla tillbaka men han var blank bara.
  • Anonym (Kåtis)
    Anonym (Kåtis) skrev 2020-02-11 16:09:24 följande:

    Detta. Spot on. Hämmad. Han är dålig på att gensvara naturligt också.

    En tänker att i början är det svårt att hålla tillbaka men han var blank bara.


    Gensvara på sexuella inviter alltså.
  • Anonym (Kåtis)
    Anonym (Man 41år) skrev 2020-02-11 17:38:00 följande:

    Har tyvärr precis samma erfarenhet av att ibte synka sexuellt med sin partner. Vilket fungerar först men blir ett allt större problem ju längre tiden går.

    Skrev ett långt inlägg om det i en annan tråd igår, hur det känns från en mans (min) sida och vad jag gjort/gör för att försöka komma tillrätta med det.

    Tänker inte klippa in mitt långa inlägg här, men vill du läsa det så finns mina reflektioner på sida 5 i denna tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/80213438-sexolog-och-terapi-har-det-hjalp-er-partners-icke-sexlust


    Tack för länken, verkar som vi är lite i samma sits. Vi har varit tillsammans i ca 15 år.
  • Anonym (Kåtis)
    Anonym (Känner igen) skrev 2020-02-11 16:36:59 följande:

    Men TS då ni redan är särbo vet du ju att du klarar dig själv med barnen varannan vecka.

    Ni har väll inget praktiskt att lösa ifall ni lämnar varandra?

    Skulle tvivla på älskare jag med då känslor skulle uppkomma. Skulle även busar vad älskaren skulle göra när vi ej träffades...han kanske skulle dejta runt...


    Visst vet jag att jag klarar mig men hur går det med barnen?

    Jag hade hellre sett att de blev större först.

    Jag tror också att han är så intresserad av att ha mig i sitt liv att han skulle vara beredd att göra saker men han gör inte det utan jag ska ?hjälpa? honom. Det vill jag inte. Om jag skulle säga orden att nu går jag om detta inte blir bättre då känns det som att det inte finns en väg tillbaka. Att då har jag satt ett värde på vår relation och det kan aldrig bli osagt.

    Jag har talat om för honom att jag inte vill leva sexlöst och jag har sagt att jag oroar mig att det kommer att bli så.
  • Anonym (Kåtis)
    Anonym (kille) skrev 2020-02-11 20:44:35 följande:

    så när du är så där oerhört kåt så det är jobbigt att andas och kroppen sprudlar, måste du först göra något fysiskt ansträngade. 


    Allt från hugga ved, till att lyfta något. När du känner att det släpper lite, tar du upp något intresse, som du har, eller är intresserad av och börjar sätta dig in. 


    Det kan handla om 5-10 min, eller längre. 


    Hur mycket och lite du gör spelar ingen roll, men viktigast är att du anstränger kroppen när det är som värst sen omgående byter av till något annat. 


    Vissa fastnar t.ex med träning, och det hjälper inte med en promenad för det tar så lång tid innan det släpper utan det måste vara något mer direkt. 


    Då programerar du om dig själv. Du tar den sexuella energin och för över den på något annat. Och eftersom dina sinnen förstärks under upphetsning så är det också en energi som är klockren att användas för inlärning. 


     


    Jag är också av den synen, att jag helst inte vill ha en partner som, har haft en mångfald. 


    Dvs för sjukdommar, men också för värderingen. 


    Och det är helt rätt inställning från din sida med. 


    Vad anser du om det skulle komma på tal under ett visst antal dejter att testa sig?


    Många skulle ju ta det oerhört kränkande. självklart ska det gå åt båda hållen. man ska  testa sig. Speciellt om man ligger runt. Samt köra skydd. Men jag fattar att många försöker slippa undan. Men, man gör det av hänsyn och respekt. Det är ju lite av ett slutgiltigt test om killen bara kör gummifri eller tjatar om det. 


    Skulle själv bli nåjig om kvinnan sa, äsch skit i kondomen. 


    Det är flera saker här som jag inte förstår. Vad är det som du anser att jag har helt rätt inställning om. 


    Angående att testa sig så är det väl självklarheter men inte aktuellt då vi inte har sex vare sig med varandra eller andra. 


    vad är det för dejter du syftar på?

  • Anonym (Kåtis)

    Vi pratar om det här som att vi är eniga om att vi ska lösa det. Sanningen är att på de ca 15 år vi varit tillsammans så har vi inte knullat fler gånger än jag gjort med andra i tidigare relationer som varat långt kortare tid. Varför skulle det plötsligt ändra sig?

  • Anonym (Kåtis)

    Jag hade nog hellre haft kontakt (vad det nu skulle innebära) med någon som var/är i liknande sits. Nöjd på det stora hela i sitt familjeliv men i behov av att inte dö sexuellt. Inte någon singel som potentiellt skulle kunna röra till saker.

  • Anonym (Kåtis)
    Anonym (Man 41år) skrev 2020-02-16 23:21:35 följande:

    Tror också att det är stor risk för detta om man övergår till ett öppet förhållande med sin kvinnliga partner. Fyfan vilken ångest...


    Vad skulle vara ditt drömscenario?
  • Anonym (Kåtis)
    Man 41år skrev 2020-02-17 21:51:25 följande:

    Jag är ju man så jag är väll fel person att fråga. Men personligen tror jag att det är genetiskt, vi är inget annat än däggdjur som precis börjat gå upprätt om man ser till evolutinen och dess tidsspann.

    Män har driften att sprida sina gener så mycket det går, känslor är ingen avgörande del i själva fortplantningen utan man har gärna så mycket sex som möjligt med så många partners som möjligt.

    Kvinnor däremot är mycket kräsnare då dom är programmerade att hitta bästa möjliga man för att få så bra avkomma som möjligt. Viktigt också att mannen stannar kvar för att hjälpa till att ordna mat, boende och skydda mor och barn mot faror. Kvinnor behöver nog ofta ha djupare känslor för att bli kåta och vilja ha samlag. För de flesta killar räcker det att hon ser skaplig ut och vill ligga ;)

    Kraftigt överdrivet givetvis, men jag tror att själva grunden till våra olikheter ligger mycket i hur vi är programmerade av moder natur. Vi är bara avancerade apor ;)


    Det ligger säkert något i det där med evolution och den sexuella drivkraften bakom den. Den skall ju försäkra att det blir en nästa generation. Evolution skiter ju i vad du och jag tycker om det ena eller andra, bara det blir barn som i sin tur också kan fortplanta sig.

    Men en annan del i detta med kvinnors eventuella lägre sexlust så vill jag hävda att jag ofta upplevt att män tyckt att det har varit bra sex men att min upplevelse var det motsatta eller i alla fall ganska sval i min känsla. Denna del kanske också är kopplad med vad som är nödvändigt i evolutionens framfart vad vet jag. Men hade en vetat om att det blir fantastiskt varje gång, ja då kommer en väl att återvända och återvända och återvända.

    Så med de tankarna så inser jag att jag kanske inte är så härlig som jag trott. ;) Jag har ju erfarenheter med stående ovationer och kåtchocker och så vidare. ;) Men här i detta förhållandet där har det varit, nja, sex är väl inte så intressant.
Svar på tråden Otillfredsställd