• Anonym (Pelle­)
    Mon 11 Nov 2019 09:42
    706 visningar
    5 svar
    5
    706

    När hade ni sex efter första å andra barnet?

    Vi fick vårt andra barn i mars i år och vi har inte haft ett pök sen dess.

    Hur lång tid väntade ni på sex efter första å andra barnet?

  • Svar på tråden När hade ni sex efter första å andra barnet?
  • Mon 11 Nov 2019 10:06
    #1

    Blev lämnad under första graviditeten så jag var ensam första tiden. Hade sex först ett halvår efter förlossningen med en dejt. Det tog ett halvår till innan nästa gång och då blev jag gravid med barn två. Var totalt fokuserad på mina barn så jag la ner dejtandet tills minsta var ett par år.

    Gifte mig några år senare och fick ett tredje barn och vi låg efter bara några veckor och då regelbundet nästan direkt.

    Jag vill dock poängtera att jag definitivt haft lust till sex väldigt mycket och tidigt efter förlossningarna, men det har inte varit möjligt rent praktiskt förrän jag var gift och vi var två föräldrar.

  • Mon 11 Nov 2019 10:09
    #2

    3 månader efter p-stav och efterkontrollen. första barnet.

  • Mon 11 Nov 2019 10:41
    #3

    3v med första barnet. 4 mån med andra barnet (pga två barn och mindre egentid )

  • Anonym (K)
    Mon 11 Nov 2019 12:07
    #4

    Första barnet: 3 månader efter förlossningen. Jag ville ha slutat blöda och gå på efterkontrollen sen tog det några veckor till innan lusten kom.

    Andra barnet: Fick en sfinkterruptur grad 4 och hade mycket problem med stygnen, smärta och läckage så det tog minst ett halvår. Kommer faktiskt inte ihåg hur länge vi väntade efter förlossningen.

    Tredje barnet: 8 veckor efter förlossningen. Ville sluta blöda och ha varit på efterkontrollen och kollat så stygnen försvunnit först.

  • Anonym (Barn)
    Mon 27 Jul 2020 22:24
    #5

    Första barnet: väntade till efterkontrollen (trodde man skulle det)

    Andra barnet: efter 1 månad

    Allt funkade bra. Är mer sexuell nu än innan barnen tom

Svar på tråden När hade ni sex efter första å andra barnet?