• Ballu

    Tunnhårig/ärftligt håravfall

    Jag har också fått tunt hår o tappar mkt. Just nu gör jag ett försök med stimulera tillväxt med pepparmynta(essentiell olja) och massage. Använder även färgat torrschampoo för kamouflage. I mitt fall så beror det nog på pcos och sköldkörteln.

    Viviscal tillskott har hjälpt många o nioxin schampoo, har du testat? Och har du testat antiandrogena p piller? Det är verkligen jättejobbigt, jag hoppas det ska bli bra igen.

  • Ballu
    Rixx skrev 2019-11-11 13:25:46 följande:

    Hmm, nej har inte provat antiandrogena p-piller . Dessvärre är nog mina hårsäckar döda så jag kommer inte att få återväxt men jag vill ju behålla det lilla jag har kvar...

    Tyckte det var svårt med torrschampo eftersom det var så mycket färgämne överallt... men av de jag provade så var batise det bästa!

    Nu kör jag hårdel istället och det var sanneligen en inkörningsperiod som både var kostsam och ångestfylld. Så klart blir man nedstämd när man tar sv hårdelen för kvällen men det är en klar förbättring iallafall!

    Har du testat hårdel?


    Nej, jag har ej testat hårdel, blir det fint? Nästa steg för mig är nog hårfibrer. Jag hoppas att p piller ska hjälpa mig... Det är verkligen jättejobbigt! Jag tror inte hårsäckar dör, de blir bara vilande? Har du övervikt också? Jag misstänker själv att övervikt stjälper håret ibland..
  • Ballu

    Tror du får mer svar om du gör tråden så att man kan svara anonymt kanske...

Svar på tråden Tunnhårig/ärftligt håravfall