• Anonym (Suck)

    Min kille är tråkig i sängen

    Har vart tillsammans med min kille i ett år. Båda medelåldern och varsitt barn.

    Vi bor inte i hop och träffas ungefär varannan vecka. När det är barnfritt.

    Jag tycker generellt att sex är roligt men jag blir lätt uttråkad om det inte är omväxling

    I bland vill jag ha långa förspel i bland pang på. Jag vill dominera min man eller jag vill bli lite lätt dominerad av honom. Jag vill köra lite rollspel, ha sex utomhus.

    Varsomhelst hursomhelst förutom på samma sätt med samma ?förspel? dvs knappt något i sängen eller soffan varje gång. Jag vet exakt hur sexet kommer gå till och vilka ställningar.

    Sen i bland tar han jättelång tid på sig att komma och då har jag lixsom tröttnat ut för längesen på enformigheten.

    Har tagit upp att jag vill att han ska dominera mig lite mer under sex, men han vågar knappt smiska mig lite lätt på rumpan. Jag har frågat om jag får sätta fast honom med handklovar och teasa honom. Men nä det ville han inte. Har försökt hintat om lite rollspel men han vill inte. Får aldrig oralsex heller fast jag frågat om han har nåt emot det osv men han hävdar att han gillar det. Men han tar aldrig insiativ till att gå ner på mig. Herregud människa lite fantasi kan han väl ha.

    Äh kanske mest bara ville gnälla.... han är snäll och fin annars men är rädd att detta eller hemska tanke ännu sämre sexliv är vad jag kommer få med honom.

  • Svar på tråden Min kille är tråkig i sängen
  • Anonym (sådär)
    Anonym (.) skrev 2019-11-11 15:28:02 följande:
    Jo det är det enligt nya samtyckeslagstiftningen.
    Du menar den där som blev sågad av rättsrådet men som våra politiker införde ändå i vågen av metoo?

    Om man ska följa samtyckeslagen till punkt och pricka måste man i stort sett få ett muntligt och helst skriftligt tillåtelse till varje delmoment för att inte sen kunna neka. Hur många tror du det är som gör så?

    1) Får jag ta på din hand?, Ja, ok, skriv på här
    2) Får jag ta på din rumpa? Ja, ok, skriv på här
    3) Får jag kyssa dig? Ja, ok, skriv på här
    4) Får jag ta på dina bröst? Ja, ok, skriv på här
    5) Får jag ta på din fitta? 3) Ja, ok, skriv på här
    6) Får jag slicka på din fitta? Ja, ok, skriv på här
    7) Apapapap, om du vill suga på min penis måste du be mig om lov och jag måste skriva under. Skriv på här.
    8) Får jag föra in min penis i din fitta? Ja, ok, skriv på här
    osv....osv...osv

    Snacka om passionsdödare och hur bra synkar det med TS önskemål om att bli dominerad?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (sådär) skrev 2019-11-11 17:22:49 följande:

    Du menar den där som blev sågad av rättsrådet men som våra politiker införde ändå i vågen av metoo?

    Om man ska följa samtyckeslagen till punkt och pricka måste man i stort sett få ett muntligt och helst skriftligt tillåtelse till varje delmoment för att inte sen kunna neka. Hur många tror du det är som gör så?

    1) Får jag ta på din hand?, Ja, ok, skriv på här

    2) Får jag ta på din rumpa? Ja, ok, skriv på här

    3) Får jag kyssa dig? Ja, ok, skriv på här

    4) Får jag ta på dina bröst? Ja, ok, skriv på här

    5) Får jag ta på din fitta? 3) Ja, ok, skriv på här

    6) Får jag slicka på din fitta? Ja, ok, skriv på här

    7) Apapapap, om du vill suga på min penis måste du be mig om lov och jag måste skriva under. Skriv på här.

    8) Får jag föra in min penis i din fitta? Ja, ok, skriv på här

    osv....osv...osv

    Snacka om passionsdödare och hur bra synkar det med TS önskemål om att bli dominerad?


    Som sagt detta är en helt annan diskussion.

    Samtyckeslagen är inte att man ska skriva på något kontakt. Vad fånig du är.

    Samtycke är att man fysiskt och psykiskt visar att man vill.

    Måste nån tjata på en att man ska ha sex visar detta klart och tydligt att det inte är nåt den andra personen vill.

    Men för övrigt.

    Jag vill diskutera sexliv här där båda parter vill ha sex men den ena partnern hade önskat mer varierat sexliv
  • Anonym (Kille)

    Sånt är ju så svårt då alla gillar olika i sängen. Jag är väl en sådan du hade beskrivit som tråkig, jag tycker det är avtändande att försöka spela dominant eller underlägsen. Skulle en tjej vilja att jag smiskade henner skulle jag tro att hon haft en konstig uppväxt och så vidare. Jag gillar bara normalt vanligt sex. Till skillnad från din kille gillar jag dock att ge oralt.

    Poängen är att vissa saker kan man ändra på, andra inte. Om din kille finner det direkt avtändande att spela spel i sängen så blir det antagligen svårt att göra något.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Suck) skrev 2019-11-11 17:51:56 följande:
    Som sagt detta är en helt annan diskussion.

    Samtyckeslagen är inte att man ska skriva på något kontakt. Vad fånig du är.

    Samtycke är att man fysiskt och psykiskt visar att man vill.

    Måste nån tjata på en att man ska ha sex visar detta klart och tydligt att det inte är nåt den andra personen vill.

    Men för övrigt.

    Jag vill diskutera sexliv här där båda parter vill ha sex men den ena partnern hade önskat mer varierat sexliv
    Vadå fånigt, hur fan bevisar du att samtycke skett i en rättegång om det inte finns papper? Du säger att samtycke skett, men motparten säger att det inte alls varit så. Hur ska det avgöras utan bevis?

    Angående din fråga så finns det väl inte så mycket att säga, ni är helt enkelt totalt inkompatibla vad gäller sex och att försöka göra om honom till att bli den du vill han ska vara är både oetiskt och kommer förmodligen inte fungera för då gör han våld mot sig själv istället och gör saker som han kanske tycker är avtändande för att behaga dig. Du bli nöjd och han blir missnöjd, problemet flyttas från den ena till den andra. Dessutom.. även om du får honom att göra som du vill så är det inte säkert att han gör det för att han vill det utan för att han känner att han måste. Vill du verkligen ha sex med någon som du vet bara gör det för din skull men tycker egentligen att det är avtändande?

    Jag tror du får antingen gilla läget eller byta partner. Ni kanske kan mötas halvvägs men har man olika sexuella preferenser så tror jag sällan det blir helt bra. Du verkar ju gilla dominans och rollspel, det gör inte alla och din kille verkar vara en av dem som inte gillar sånt.
  • Anonym (E)
    Anonym (Suck) skrev 2019-11-11 16:51:36 följande:

    Jag har tagit upp slick frågan och frågat om det är ens nåt han vill. Han har sagt att han tycker om det och han är duktig när eller ja de 3 ggr på ett år han gjort det.

    Men han tar inga egna insiativ till att göra det.

    Frågar jag så gör han det men jag önskar nog mer att han ska ta egna insiativ till mer olika saker.

    Behöver absolut inte vara någon form av bondage eller dyl. Bara lite mer fantasi. Överasskning mig lixsom.

    Känns mer som han är nöjd på något sätt med att det alltid går till på samma sätt. 9/10 ggr är det jag som tar insiativ. Tar jag inte insiativ gör lixsom han inte det heller, men kan typ komma och säga, nu var det längesedan vi hade sex. Men han har inte gjort några direkta försök till att förföra mig.

    Kan tillägga att jag innan levde i över 10 år i en väldigt dålig sexuell relation med väldigt dålig sex. Då dig min sexlust totalt.

    När jag vart singel hittade jag äntligen min sexualitet igen och vad jag tycker om och inte och är nog väldigt rädd att jag pga det tråkiga sexlivet ska tappa min lust igen. Det vill jag ju verkligen inte.


    Okej. Ja jag förstår. Låter exakt som mitt ex. Han tog heller aldrig initiativ och kom sen och klagade på att vi låg sällan. Det ledde till otaliga konflikter och ännu mindre sex tills det sinade helt. Det lärde mig att inte igen låta det gå så långt ner i en spiral av skuldbeläggande, irritation och missnöje kring sex. Det går inte att gå in för att ändra någon utan man måste typ ta varandra som man är och förändra utifrån sig själv.

    Jag tror att man får lägga rättviseaspekten åtsidan om man är i förhållande med en sån person om man vill att det ska bli bra. Han eller hon kommer troligen inte börja ta initiativ utan förstår antagligen inte ens att han inte tar initiativ. Det lär inte gå att vänta ut personen eller säga åt den att ändra sig.

    Min nuvarande man är lite bättre men är också rätt kass på att ta initiativ så jag har bara bestämt mig för att forma sexet så som jag vill. Alltså utifrån sånt som jag vet att han gillar. Jag ser till att vi har sex regelbundet och att det blir variation. Men jag får också till exempel be honom slicka varje gång jag vill att han ska göra det. Men han blir lika glad varje gång han får slicka tex så det handlar inte om ovilja utan snarare någon sorts respekt, att inte våga själv vara den som är drivande.

    Det kan ju kännas tungt att dra initiativbiten men jag tror att det är det enklaste sättet att få det att funka med en sån person. För alternativet är att det blir mindre och mindre och tråkigare och tråkigare sex. Så länge sexet ändå är bra och förhållande i övrigt är bra så tycker jag att det är värt det. Och så tycker jag inte man ska ta ut saker i förskott, så att man oroar sig för saker som kanske kommer bli dåliga om de inte redan är det bara för att det blivit så tidigare. Det gäller att inte upprepa sina egna misstag, det enda man kan göra.

    Men ja man får ju avgöra själv vad som är värt vad och vad man känner att man kan leva med. :)

    Ska man själv vara drivande i sex i förhållandet så är ju viktigt att man ändå tänder på personen och att det finns attraktion i förhållandet i övrigt. Btw!
  • Anonym (ungtuppar)

    Finns många unga män som gärna vill med äldre kvinnor. Där behöver du ofta inte vänta så länge på att de ska spruta. Bra va?

  • Bjoer
    Anonym (sådär) skrev 2019-11-11 19:04:03 följande:
    Vadå fånigt, hur fan bevisar du att samtycke skett i en rättegång om det inte finns papper? Du säger att samtycke skett, men motparten säger att det inte alls varit så. Hur ska det avgöras utan bevis?
    För att lagen inte säger att du ska bevisa att samtycke skett. Det är inte omvänd bevisbörda bara för att saknat samtycke är kriteriet för våldtäkt. Inget skriftligt krävs och lagförslaget blev inte sågat av lagrådet. Den kritik som gavs var att de inte trodde den skulle göra någon reell skillnad i antalet dömda för våldtäkt. Lagrådets kritik säger alltså helt emot din uppfattning om att man nu måste ha skriftligt för att inte bli dömd.

    Så ja, sluta fåna dig. Du har ingen koll.

    Och nej, tjatsex är inte våldtäkt. Lagen kräver samtycke, inte intresse.
  • Anonym (sådär)
    Bjoer skrev 2019-11-12 09:41:51 följande:
    För att lagen inte säger att du ska bevisa att samtycke skett. Det är inte omvänd bevisbörda bara för att saknat samtycke är kriteriet för våldtäkt. Inget skriftligt krävs och lagförslaget blev inte sågat av lagrådet. Den kritik som gavs var att de inte trodde den skulle göra någon reell skillnad i antalet dömda för våldtäkt. Lagrådets kritik säger alltså helt emot din uppfattning om att man nu måste ha skriftligt för att inte bli dömd.

    Så ja, sluta fåna dig. Du har ingen koll.

    Och nej, tjatsex är inte våldtäkt. Lagen kräver samtycke, inte intresse.
    Yada yada yada, mycket snack men fortfarande ingen vettig förklaring förklaring på hur lagen om samtycke ska göra någon skillnad i praktiken. 

    Det är väl klart att lagrådet tyckte den var värdelös eftersom den som sagt inte gör någon som helst skillnad i praktiken eftersom det inte på förhand går att avgöra vilken handling som är straffbart, vilket är precis vad jag säger med en skriftligt godkännande för varje delmoment.

    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6869038

    Så sluta  ordbajsa och kom med något koncist istället.

    A och B har sex, A hävdar att sex skett med samtycke B hävdar motsatsen, förklara gärna hur det ska bevisas, vilket av alla moment i sexakten strider mot lagen och på vilket sätt lagen om samtycke gör någon som helst skillnad i praktiken?
  • Bjoer
    Anonym (sådär) skrev 2019-11-12 10:15:28 följande:
    Yada yada yada, mycket snack men fortfarande ingen vettig förklaring förklaring på hur lagen om samtycke ska göra någon skillnad i praktiken. 

    Det är väl klart att lagrådet tyckte den var värdelös eftersom den som sagt inte gör någon som helst skillnad i praktiken eftersom det inte på förhand går att avgöra vilken handling som är straffbart, vilket är precis vad jag säger med en skriftligt godkännande för varje delmoment.

    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6869038

    Så sluta  ordbajsa och kom med något koncist istället.

    A och B har sex, A hävdar att sex skett med samtycke B hävdar motsatsen, förklara gärna hur det ska bevisas, vilket av alla moment i sexakten strider mot lagen och på vilket sätt lagen om samtycke gör någon som helst skillnad i praktiken?
    Eh, det var DU som påstod att skriftligt krävdes. Ingenstans finns någon sådan antydan. Alltså ligger det på DIG att ta fram det. Annars kan vi lägga ner.

    Det lustiga är att du först säger att det inte går att avgöra vilka handlingar som är straffbara och sen att det behövs skriftligt för varje delmoment. Vilket då alltså definierar vad som är straffbart. Men om det inte går att avgöra, hur ska du då veta vad du ska ha skriftligt på? Det hela slutar i att påståendet om krav på skriftligt faller. Speciellt eftersom lagen inte kräver det. Den kräver inte ens muntligt jakande. Den kräver att samtycke har kommunicerats.

    Jag förstår ärligt talat inte varför du tjatar om hur samtycke ska bevisas. Bevisning av samtycke är inte ett krav för att du ska bli frikänd. Det är inte omvänd bevisbörda.
  • Anonym (sådär)
    Bjoer skrev 2019-11-12 10:46:53 följande:
    Eh, det var DU som påstod att skriftligt krävdes. Ingenstans finns någon sådan antydan. Alltså ligger det på DIG att ta fram det. Annars kan vi lägga ner.

    Det lustiga är att du först säger att det inte går att avgöra vilka handlingar som är straffbara och sen att det behövs skriftligt för varje delmoment. Vilket då alltså definierar vad som är straffbart. Men om det inte går att avgöra, hur ska du då veta vad du ska ha skriftligt på? Det hela slutar i att påståendet om krav på skriftligt faller. Speciellt eftersom lagen inte kräver det. Den kräver inte ens muntligt jakande. Den kräver att samtycke har kommunicerats.

    Jag förstår ärligt talat inte varför du tjatar om hur samtycke ska bevisas. Bevisning av samtycke är inte ett krav för att du ska bli frikänd. Det är inte omvänd bevisbörda.
    Japp, jag skrev om IRONISKT om skriftliga kontrakt för varje delmoment för att belysa hur värdelös lagen om samtycka är. Om du har svårt att förstå ironi så är det snarare ditt problem.

    Det är inte JAG som säger att det inte på förhand går att bevisa vilka handlingar som är straffbara det är lagrådet som påstår det vilket du hade sett om du hade bemödat dig med att läsa länken istället för att bara ordbajsa.

    Ja det är mycket du inte förstår men ändå anser du dig vara rätt person att tala om för andra att de har noll koll. Men du kan trösta dig med att du inte är ensam om att inte förstå hur våra politiker tar populistiska beslut som sågas av råden som de borde lyssna på innan de tar beslut, det är liksom det de olika råden finns till för.
Svar på tråden Min kille är tråkig i sängen