• Anonym (Skadad)

    Om det var ni hur skulle ni reagerat?

    Säg att ni går in på Facebook och så ser ni att den ni har ett förhållande med har "checkat in" på Sahlgrenska Universitetssjukhus och behövt sy och väntar på en röntgen. Hade ni blivit arg eller ledsen för att han/ hon inte hört av sig till er?

  • Svar på tråden Om det var ni hur skulle ni reagerat?
  • uhsumkat

    Jag hade blivit orolig och fullkomligt struntat i vem som ringde/inte ringde osv.

    Det kan finnas minst en miljon orsaker varför människan inte genast slängt sig på telefonen och ringt mig det första den gjorde.

    Alltså, vem är viktigast i sammanhanget?

  • uhsumkat
    Anonym (:O) skrev 2019-11-11 14:00:33 följande:
    Orolig kanske borde vara ett svarsalternativ
    Ja, orolig över vad som hänt. 
  • CitronTulo

    Hade inte blivit arg, men visst kan jag tycka att det är lite okänsligt  att skriva ut det på FB och göra personer oroliga..

  • Anonym (H)

    Jag hade ringt upp och frågat vad som hänt och därefter faktiskt frågat varför han inte ringt mig först.

  • Anonym (.)
    CitronTulo skrev 2019-11-11 14:09:20 följande:
    Hade inte blivit arg, men visst kan jag tycka att det är lite okänsligt  att skriva ut det på FB och göra personer oroliga..
    Varför anta det värsta från början?

    Det är kan vara så att FB är på i bakgrunden och checkar in sig själv utan att man gör något aktivt.
  • Anonym (B)

    Min man har FB men inte jag, så jag hade inte sett det.
    Hade något hänt på hans jobb så han hade blivit tvungen att åka för att sys på sjukhuset, och det inte var mer med det, så hade det räckt att jag fått veta när vi träffades nästa gång. Men jag tror faktiskt att han hade ringt och berättat när han var klar på sjukhuset.

  • CitronTulo
    Anonym (.) skrev 2019-11-11 14:11:06 följande:
    Varför anta det värsta från början?

    Det är kan vara så att FB är på i bakgrunden och checkar in sig själv utan att man gör något aktivt.
    Fast som jag tolkar TS så har ju personen skrivit att den väntar på att sys och röntgas? Fullt så hightech tror jag inte att FB är..
  • Anonym (B)
    CitronTulo skrev 2019-11-11 14:19:28 följande:
    Fast som jag tolkar TS så har ju personen skrivit att den väntar på att sys och röntgas? Fullt så hightech tror jag inte att FB är..
    Nej, det tror inte jag heller...

    Varför är det viktigt att du får reda på det först?


  • Anonym (B)
    Anonym (B) skrev 2019-11-11 14:30:32 följande:
    Nej, det tror inte jag heller...

    Varför är det viktigt att du får reda på det först?
    Sorry, ställde frågan till fel person!
Svar på tråden Om det var ni hur skulle ni reagerat?