Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

    Vad är verkligheten?

    Hej!

    Jag är en kille i 25 års åldern, kommit till Sverige för 6 år sedan och jobbar just nu. På mitt arbete så har jag möjlighet att ha hörlurar och lyssna. Jag har försökt använda den där möjligheten till att förbättra mina språkkunskaper och lära känna svensk kultur och samhälle på ett bättre sätt.

    Under 1 år har jag lyssnat på dryg 120 st romaner och deckare. Det där böckerna har gett mig ett inblick i svenska familjer och vanor och vardagsliv. Men en sak som är gemensamt i alla böcker är sex. Böckerna har gett mig en bild där det är så lätt att ha sex och skaffa nån o ha sex med. Till exempel, någon går på en bensinstation och ser en söt tjej och på nästa sida ligger de nakna på hotellrummet eller någon träffar en söt tjej med make och barn men efter några sidor hamnar de i sängen.

    Jag undrar er som är svensk eller föddes här, är det så enkelt att alla ligger med alla hit och dit , för att det är inte alls så enkelt i min verklighet. Det kan bero på antingen det som står i böckerna skiljer sig från verkligheten eller det är jag som inte kan ha lika roligt liv i Sverige som karaktärer i böckerna. Så hur funkar det hela i verkliga livet?

    Ha en fin dag :)

  • Svar på tråden Vad är verkligheten?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (H) skrev 2019-11-11 16:36:55 följande:

    Inte så enkelt. Lyssnat mycket på talböcker samt att jag läser mycket men jag känner inte igen detta med sex alls.


    Till exempel Buthler och Öhrlund Silfverbielke serie böcker, det är typ bara sex.
  • Anonym (Anonym)
    Xzx skrev 2019-11-11 16:42:37 följande:

    Ja, om du inte är tjej då förstås, då kan du få ligga när som helst ^^


    Hahahahahahah jag är tack o lov inte oskuld men det hade varit roligt om det hade varit fritt fram så som verkar i böckerna ????
  • Anonym (Anonym)
    JKPGerik skrev 2019-11-11 16:32:29 följande:

    Nej, absolut inte så enkelt!

    Svenskar är säkerligen lika svåra att få i säng som övriga europeiska länders invånare. Däremot har vi kanske en något friare syn på om det är ok att hamna i säng. 

    Det är nog vanligare med sex innan äktenskap och det är bara på ett fåtal ställen det ses som dåligt att bo och leva med någon man inte är gift med. 

    Men sex med okända man träffar på bensinmackar är väldigt ovanligt vågar jag nog påstå... 

    Så, koppla på charmen. Var väluppfostrad och trevlig. Lukta inte svett och framför allt, ödmjukhet, omtänksamhet och ett intresse för vad tjejer i din omgivning säger och berättar så skall du se du hamnar i säng fortare än kvickt med en riktigt snygging!


    Hahahahah vi får hålla tummarna ???? jag ska iaf sluta leta på bensinstationer iaf????????
Svar på tråden Vad är verkligheten?